Efter läcka på läcka är Tactics Ogre: Reborn bekräftat på riktigt

Robot
Efter läcka på läcka är Tactics Ogre: Reborn bekräftat på riktigt

Nyversion av taktiska rollspelet.

#tactics-ogre-reborn


Medlem

Nice. Jag har alltid tyckt att det ser bra ut, men aldrig haft chansen att prova det. Jag älskar Final Fantasy Tactics med.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Perfekt till ång-däcket 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

YES YES var så sjukt orolig att det skulle komma upp att det var för mobile. eller nått sånt på slutet.

Medlem

Det finns en djupare beskrivning om vad som är nytt i den nya versionen på Square Enix bloggen nu https://www.square-enix-games.com/en_US/news/tactics-ogre-reb.... De utlovar mer detaljer under tiden fram till release.

Medlem

Detta ser ju underbart ut, jag spelade aldrig originalet men älskar Final Fantasy Tactics. Detta kanske är så nära vi kommer en uppföljare i den serien. Spännande!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Nice!
Blir perfekt när jag är färdig med Triangel Strategy

Medlem
Skrivet av Arzei:

Detta ser ju underbart ut, jag spelade aldrig originalet men älskar Final Fantasy Tactics. Detta kanske är så nära vi kommer en uppföljare i den serien. Spännande!

Originalet av Tactics Ogre skapades 1995 till Super nintendo av Developern Quest. Efter spelet var klart så lämnade producern Yasumi Matsuno och större delen av development teamet för att börja jobba på Squaresoft istället. På Square så skapade de Final Fantasy Tactics som släpptes 1997. Så i verkligheten är Final Fantasy Tactics en spirituell uppföljare till Tactics Ogre.

Matsuno släppte efter det flera titlar i sin fiktiva värld Ivalice, den värld Final Fantasy Tactics utspelas i. Vagrant Story år 2000 och till sist Final Fantasy XII 2007. Den senare har fått ren remaster på senare år under namnet Final Fantasy XII: Zodiac Age och är inte ett SRPG som de övriga spelen.

Släppen i väst gjorde dock så att vi fick dessa spel i omvänd ordning. Final Fantasy Tactics kom först för oss sedan portades Tactics Ogre först när en första förbättrad version släpptes 2010 under namnet Tactics Ogre: Wheel of fortune. I väst släpptes det dock bara under det ursprungliga namnet Tactics Ogre: let us cling together. Den innehöll en betydligt förbättrad storyline, uppdaterad character development system, world tarots osv. Så stora skillnader mot originalet vilket även gjorde att titeln kändes betydligt mer modern än Final Fantasy Tactics. Det är även denna version som ligger som grund för Tactics Ogre Reborn och har då alltså genomgått ännu en omgång förbättringar.

Jag skulle gissa att de kommer släppa en "reborn" version av Final Fantasy Tactics härnäst. Även det spelet har en stor skara hänförda fans.

Edit:
Det kommer många SRPGs nu i närtid och en del har släppts i närtid. Finns även en del gamla godingar som är tillgängliga. Så gillar man den här typen av spel så kan man kika på följande:
Langrisser 1 & 2 remasters som släppts.
Front mission 1 & 2 remake som släppts nu i sommar.
Front mission 3, 4 och 5 som finns ute.
DioField Chronicles som släpps nu efter sommaren.
Utawarerumono trillogin. Finns ute.
Fire Emblem serien. Nytt spel på G snart då läckor finns.
Fell Seal
Vandal Hearts 1 & 2
Valkyria Chronicles 1, 2, 3 och 4.
God wars: The complete legend
Tears to Tiara 2
Shining force serien
Suikoden Tactics

Medlem

Ser ljuvligt ut. Satt och drömde om originalet på den tiden det begav sig, men det var bara ett i raden av japanska rollspel jag missade.

1
Skriv svar