Microsoft hävdar att Activision Blizzard inte gör några "måste ha"-spel för andra format

Medlem

Det är ett misstag av Microsoft att inte omedelbart separera Blizzard från Activision.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Det är ett misstag av Microsoft att inte omedelbart separera Blizzard från Activision.

Eller Bethesda från Fallout

Med tanke på hur mycket branschen har reagerat på uppköpet så borde det finnas titlar som har en stor inverkan.
Konkurrerande plattformar har inget som ens kommer i närheten av att konkurrera med CoD så jag har svårt att se hur spelet inte skulle ligga högt på "must have". Vet inte hur siffrorna ser ut idag men förut så var det ofta folk som just köpte konsol efter specifika spel som FIFA eller CoD och sedan nästan bara lirade dessa. Var inte CoD en ganska stor hjälp för att Xbox 360 sålde så bra? Alla CoD:are som jag kände lira på 360 i alla fall.

Jag har lite dålig koll här men vad är det som hindrar MS från att göra CoD exklusivt framöver? Bara uttalanden har väl i stort sätt inget värde när det handlar om pengar? Innan så har väl de flesta förutspått att höstens CoD är sista för Playstation.

Men jag tycker ändå att köpet borde gå igenom. Activision/Blizzard är rätt kassa idag och med Microsoft som ägare så har de i alla fall en chans att bli intressanta igen. Lite tråkigt ifall Microsoft Disneyfierar företaget bara, vill gärna se lite råare spel.

2023/2024 kommer bli väldigt intressant och förmodligen väldigt talande för Microsoft framöver, ska bli intressant att se ifall de kan leva upp till all hype kring studios och bevisa att det inte bara är ett luftslott. Gamepass är såklart en intressant tjänst men kvalité går alltid före mängd, samtidigt som Sony har släppt och fortsätter slipa på deras alternativ. Ifall spelen kommer senare till PS Plus så har inte det lika stor betydelse ifall Microsoft ändå inte har något att sätta emot dessa. Än så länge så är det väl bara Forza som ligger väldigt högt hos Xbox.

Medlem

Den här jävla dealen är alldeles för stor. Hade blockerat den på en sekund. Och även blockerat ett eventuellt Square-Enix köp av Sony.

Microsoft ska inte köpa på sig halva spelvärlden med Office 365 pengar. Nej tack. Investera i nya studios istället och ge fan i Act/ Blizzard biblioteket.

Avstängd

Microsoft har ju rätt

ZF
Medlem

Om nu Sony verkligen är så otroliga för de där plattformsmåstespelen så verkar det ju rätt korkat att släppa sina egna måstespel just för en, och endast en, av konkurrentens plattform.

Varför inte helt enkelt släppa spelen där man tror de verkligen skulle sälja som mest istället för att spela sänka skepp men ändå gapa över piratskatter.

Men som alla tydligen vet numera så är ju M1 framtiden för "PC gaming" ändå. Så Sony kan vara lugna, både Microsofts och deras dagar är räknade.

Ser fram emot The lots of us remastered remake 2042.

Avstängd

Härligt så kan jag spela Warzone 2.0 på Xcloud och Diablo IV så blir det nog bättre för alla helt enkelt. Dom kan fokusera på 1 konsol som är Xbox vilket betyder dom kan få ut max av grafiken så som Starfield då Bethesta säger dom gör nu med fokus på Xbox Series X dessutom mer kraftfull mot PS5.

Så lär Microsoft även ge bättre villkor utan mobbing m.m skit Activision/Blizzard har/haft problem med.

Själv tycker jag det är konstigt att så många har PS5 mot Xbox series X som är mycket bättre och kraftfullare nu med detta köp tycker jag Xbox blir bäst med spelen på Game Pass slippa köpa spelen.

Själv kör jag Xcloud och väntar på firmware 2111.1 till min Samsung TV QN90A från 2021 så jag får tillgång till Xcloud på min TV.

Enda jag klagar på är sämre skak i handkontrollen och helt galet att inte handkontrollen för Xbox har USB C utan micro USB.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Härligt så kan jag spela Warzone 2.0 på Xcloud och Diablo IV så blir det nog bättre för alla helt enkelt. Dom kan fokusera på 1 konsol som är Xbox vilket betyder dom kan få ut max av grafiken så som Starfield då Bethesta säger dom gör nu med fokus på Xbox Series X dessutom mer kraftfull mot PS5.

Så lär Microsoft även ge bättre villkor utan mobbing m.m skit Activision/Blizzard har/haft problem med.

Själv tycker jag det är konstigt att så många har PS5 mot Xbox series X som är mycket bättre och kraftfullare nu med detta köp tycker jag Xbox blir bäst med spelen på Game Pass slippa köpa spelen.

Själv kör jag Xcloud och väntar på firmware 2111.1 till min Samsung TV QN90A från 2021 så jag får tillgång till Xcloud på min TV.

Enda jag klagar på är sämre skak i handkontrollen och helt galet att inte handkontrollen för Xbox har USB C utan micro USB.

Man köper en spelkonsol för spel och inte för kraftfullaste konsol.

Är mer konstigt att folk inte övergivit Xbox med tanke på skrala spel utbudet senaste 10 åren.

Avstängd

Tycker Xbox blivit mycket bra nu med Xbox cloud och nu och med Activision/Blizzard blir det ju mycket bättre med nya Diablo m.m

Dessutom kan ju alla på Xbox testa spelen ett tag med Xbox Game Pass vilket är betydligt bättre mot PlayStation där man måste köpa. Så enligt mig kommer Xbox bli mycket bättre nu med Activision/Blizzard

Dessutom ser man samt hör om Starfild och dom kan utveckla det till MAX för en konsol då dom fokuserar på Xbox Series X och dom själva erkänner att den går att maxa på grafik bättre mot PS5.

Sen har Xbox betydligt trevligare UI samt testa spel eller Xbox Cloud för bara 135kr/mån

Aldrig fattat varför folk är så hypade på en konsol som är sämre där man måste betala dyrt för varje spel m.m Dessutom har inte PS5 Forza som är så bra.

De spel som PS5 har har inte lockat mig köpa PS5 snart blir det bevis att Xbox kommer vara bäst med Activision/Blizzard och man klara sig utan dom exklusiva spel PS5 har. Det enda jag hoppas på är att Microsoft lär sig bygga en lika bra handkontroll som PS5 har som standard där skaket är lika bra samt ger oss USB C nu är detta mycket dåligt på Xbox. Skulle köpa ny dosa direkt om vi fick USB C och slippa Micro USB som är så dåligt och gammalt nu.

12
Skriv svar