Xbox har börjat testa en familjeprenumeration för Game Pass

Robot
Xbox har börjat testa en familjeprenumeration för Game Pass

Men än så länge bara i Colombia och på Irland.

#Game-pass


Skägg.
10 Chambers
Medlem

Med tre i familjen som spelar så skulle jag lätt kunna betala 250 kr i månanden för att alla ska kunna ha tillgång till gamepass. Än så länge kör barnen på samma Xbox men börjar väl snart bli dags att ge dem en varsin xss med skärm, då vore det toppen med gamepass för familjen!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ja finns ju MS 365 family så steget att ta det till gamepass känns ganska givet.

Medlem

Det låter oerhört billigt, men bra för familjer om priset stämmer!

Medlem

Efterlängtat, tar emot att ha konto både till mig och sonen. Ibland vill dottern vara med också tex när vi kör Grounded, men jag tänker inte pröjsa för tre konton…

Medlem

Personligen tycker jag det vore trevligare om de sänkte alla spel priser så att prenumeration inte vore nödvändigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Ambassadör
Xbox

Härligt!


signatur

Jump in.

Medlem

Älskar Spotify familjeabonnemang. Så ett för Xbox med är ju awesome! Hoppas playstation också gör ett.

Medlem

Är oerhört trött på att prenumerera o inte äga någonting. Ja, jag vet alla positiva grejer med det. Det är bara en känsla som kommer över mig då o då. Köper helst spel billigt på reor och hoppar på gamepass en månad om jag vill spela något nytt som fortfarande är dyrt. Som Guardians här senast.

Av någon anledning känner jag inte samma för film. För att dem oftast nyttjas en gång och sen bara står där?

Till skillnad från musik som man lyssnar på om o om igen. Ja, musik börjar jag vilja köpa igen. Spotify sa jag upp för längesen då jag ändå mest lyssnade på samma spellista och för att jag inte är en stor musikslukare alls. Lyssnar också mest på youtube med video till när det vankas musik.

Medlem

Det här skulle vara så bra. Det börjar närma sig en egen dator/konsol + skärm för mina grabbar. Man är där om 4 år.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Är oerhört trött på att prenumerera o inte äga någonting. Ja, jag vet alla positiva grejer med det. Det är bara en känsla som kommer över mig då o då. Köper helst spel billigt på reor och hoppar på gamepass en månad om jag vill spela något nytt som fortfarande är dyrt. Som Guardians här senast.

Av någon anledning känner jag inte samma för film. För att dem oftast nyttjas en gång och sen bara står där?

Till skillnad från musik som man lyssnar på om o om igen. Ja, musik börjar jag vilja köpa igen. Spotify sa jag upp för längesen då jag ändå mest lyssnade på samma spellista och för att jag inte är en stor musikslukare alls. Lyssnar också mest på youtube med video till när det vankas musik.

Film är ju som nya upplevelser. När man sett dem är det inte lika intressant. Det finns dock undantag för filmer som man tycker är bra men inte riktigt förstår sig på och vill se om och om igen. Vi har en del favorit filmer här hemma men inget sug att köpa på dvd/blueray något mer.

Musik är musik och går ju att loopa i all evighet tills man måste söka upp något nytt. Jag tror säkert att jag skulle kunna börja köpa skivor igen men streamningstjänster gör ju att man kan hitta så mycket ny musik som inte gick förr i tiden. Jag prenumererar inte på spotify utan kör med reklam helt gratis.

Är spel bra så vill man ju självklart spela om dem. Jag brukar vilja köra om spel minst 3-4 gånger innan jag ger upp dem helt, men med mellanrum av spelsessionerna.

Spelprenumerationer blir jag oftast sjukt stressad över, då jag vill fokusera mig på ett spel i taget, kommer man hinna lixom innan pernumerationen tar slut?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Köper hellre spelen på rea än att signa upp på prenumeration. Har köpt dom flesta AAA för runt 200-300kr genom att ha bevakning på prisjakt. Sen lånar jag ut dom till brorsans barn. Mina barn spelar bara fortnite.

Kan vara rätt störigt också för spelen på Gamepass brukar försvinna efter en viss tid.

Gäller att hålla koll på blixt-rea som gäller några timmar, köpte tex Deamons souls för 199kr på en sån rea. Sprider man spelen til Ps4 o PS5 för 199kr och samma pris för Death stranding och Days gone för ca 2 år sedan


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

1
Skriv svar