Nintendo kommer inte bekräfta någon ny hårdvara i år, enligt analys

Robot
Nintendo kommer inte bekräfta någon ny hårdvara i år, enligt analys

I stället siktar man på att nå Switchens försäljningsmål.

#nintendo, #nintendo-switch


Medlem

Perfekt då ska jag köpa mig Nintendo Switch Oled
Passa på ni andra också och njut av hårdvaran och spelen som redan finns, istället för att bara och sitta och vänta på ny hårdvara hela tiden.

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Perfekt då ska jag köpa mig Nintendo Switch Oled
Passa på ni andra också och njut av hårdvaran och spelen som redan finns, istället för att bara och sitta och vänta på ny hårdvara hela tiden.

Finns ju inga spel förutom ett par Nintendospel och obskyra JRPG. Svårt att attrahera tredjepartsutvecklare när hårdvaran är så ofantligt daterad att stora omarbetningar krävs för att dagens spel ska kunna hacka sig fram någorlunda på 30 fps.

Medlem

Senaste Switchspelet jag köpte var Bravely 2 för ett och ett halvt år sedan. Innan det var det Luigi's Mansion 3 hösten året innan.

Det är inte direkt så att man blir överöst med (för mig) intressanta spel på Switch just nu. XC3 ser iofs najs ut men jag minns att tvåan hade sjukt låg dynamisk upplösning, så jag vettefan.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Själv är jag riktigt nöjd med min Switch! Perfekt att spela retro och indiespel på. Spelar mest Nintendos egna och retro shooters. Samlingen med Resident Evil-spel är ju perfekt att ha med sig också! Men förstår att det inte är jätteintressant för de som vill spela de senaste spelen


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av nicbex:

Finns ju inga spel förutom ett par Nintendospel och obskyra JRPG. Svårt att attrahera tredjepartsutvecklare när hårdvaran är så ofantligt daterad att stora omarbetningar krävs för att dagens spel ska kunna hacka sig fram någorlunda på 30 fps.

Man köper ju inte ett Nintendo för att man ska spela tredjepartsutvecklares spel.

Medlem

Bra.
Tycker det kan få vara tyst ett tag med rykten om ny hårdvara nu. Switch Oled är riktigt bra som den är, och med rekonstruktion/uppskalning bara blir bättre och bättre så lär nog Switchen hänga med ett bra tag till rent tekniskt, inte minst då gamla Xbox One och PS4 kommer hänga med som tekniska baslinjen även för nya spel flera år framöver med.

Nu hoppas jag Nintendo koncentrerar sig bara på att få ut fler exklusiva spel och bättra på onlinedelen för Switch mer i åtminstone 2 år framåt.

Skrivet av Arzei:

Senaste Switchspelet jag köpte var Bravely 2 för ett och ett halvt år sedan. Innan det var det Luigi's Mansion 3 hösten året innan.

Det är inte direkt så att man blir överöst med (för mig) intressanta spel på Switch just nu. XC3 ser iofs najs ut men jag minns att tvåan hade sjukt låg dynamisk upplösning, så jag vettefan.

Bravely 2 blir nog mitt nästa spel, någon gång framåt 2023-2024 då jag är klar med Xenoblade 2 och därefter Xenoblade 3.

Medlem

Skönt. Då kan man skjuta upp Switch köpet till 2023.

Qus
Medlem

Nintendo måste inte ha den bästa hårdvaran. Switchen är inte till för människor som vill spelare de mest krävande spelen utan en annan målgrupp.

It's not a lake, it's an ocean

Min Switch samlar mest damm, men ibland får jag feeling och spelar lite. Den är perfekt för små, enkla spelupplevelser. Inget jag skulle spela The Witcher III på, direkt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Börjar det inte bli dags för uppföljaren till Switch, så vi får uppföljaren till BoTW också.

Medlem
Skrivet av Segge:

Börjar det inte bli dags för uppföljaren till Switch, så vi får uppföljaren till BoTW också.

Det behövs nog ingen uppföljare till Switch för att spela Breath of the wild 2.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nintendo har, på gott och ont, ofta så jäkla bra andrahandsvärde.
Skulle vilja köpa ett billigt beggat switch, men de ligger ju vara några gundra under nypris.
Lite halvsugen på ett 3ds led, men de är inte gratis de heller direkt.

Samma visa med många av de spel jag vill spela.

Ps3 och Ps4 hittar man ju typ alla de högt rankade spelen för en billig peng. Köpte Bloodborne för 50 spänn begagnat och God of War för 99 nytt.
Priser man oftast bara kan drömma om på Nintendos egna spel.

Om jag skulle få för mig att sälja mina gamla spel blir det ju till min fördel... men de står så fint i bokhyllan. Och kanske blir jag sugen på Ikuaruga eller MGS - Twin Snakes vad det lider.

Medlem

En ny Switch släpps nästa år tillsammans med uppföljaren till Breath of the Wild.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det behövs nog ingen uppföljare till Switch för att spela Breath of the wild 2.

Tror inte jag heller, men vi lär inte se något BoTW2 (eller vad det nu lär heta) förrän Switch2. BoTW2 på Switch blir väl som att spela BoTW på Wii U 😒

Medlem

Väntar definitivt på nästa switch. Älskar originalet men är ganska klar med den nu och det känns fruktansvärt ovärt att köpa en switch-OLED eller light.

Medlem
Skrivet av Segge:

Tror inte jag heller, men vi lär inte se något BoTW2 (eller vad det nu lär heta) förrän Switch2. BoTW2 på Switch blir väl som att spela BoTW på Wii U 😒

BoTW på Wii U var ju bättre än switchversionen (om man spelade med emulatorn dolphin)

Medlem
Skrivet av Segge:

Tror inte jag heller, men vi lär inte se något BoTW2 (eller vad det nu lär heta) förrän Switch2. BoTW2 på Switch blir väl som att spela BoTW på Wii U 😒

Jag gissar på att Breath of the wild 2 kommer nästa år eller liknande. De har ju trots allt visat en del och det ser ju likadant ut som Breath of the wild grafikmässigt. Så de behöver ju bara fokusera sig på bygga nya maps och mekaniker.
Grafikmotorn är skapad för Wii U så det är ju inte speciellt krävande att det behövs en switch 2.

Metroid prime 4 kommer däremot troligtvis på nästa switch.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Lovan:

BoTW på Wii U var ju bättre än switchversionen (om man spelade med emulatorn dolphin)

Du menar, om man spelar på PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Du menar, om man spelar på PC.

Sak samma vilken plattform

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag gissar på att Breath of the wild 2 kommer nästa år eller liknande. De har ju trots allt visat en del och det ser ju likadant ut som Breath of the wild grafikmässigt. Så de behöver ju bara fokusera sig på bygga nya maps och mekaniker.
Grafikmotorn är skapad för Wii U så det är ju inte speciellt krävande att det behövs en switch 2.

Metroid prime 4 kommer däremot troligtvis på nästa switch.

Blir riktigt trevligt. Älskade just Botw inte bara för öppna spelvärlden i sig, men för att man på riktigt kunde ta sig an allt precis som man ville. Inte helt olikt äldre GTA-spel innan de blev överdrivet filmiska. Ena gången använde man smygande, andra gången head-on Combat, tredje gången nyttjade man omgivningarna och spelets fysikmanipulation.

Fantastiskt spel, men det vara bara underhållande för magin i spelvärlden och själva spelmekaniken. Ser gärna att Nintendo gör nått djupare med berättandet och karaktärerna också i uppföljaren, då skulle det bokstavligen kunna bli det perfekta spelet.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Skönt. Då kan man skjuta upp Switch köpet till 2023.

Går ju även att skaffa en steam deck och emulera switchen istället.

1
Skriv svar