Elden Ring "en av de största lanseringarna någonsin" – på Youtube

Medlem

Svåra spel är inte för alla helt enkelt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Chilla, elden ring är inte så bra. Tekniskt är det 1/10. Perfomance är ett skämt.
Questandet är nog det sämsta jag sett i ett open world spel.
Information är sjukt begränsat på items osv
Combat är hyfsat tråkig men den är ganska responsiv. Det enda man gör är samma Dodge och slå ett slag ibland. Witcher 1 har mer intressant combat.
Lore och story finns ju knappt.

Det enda jag kan hålla med om är att teknikaliteterna kunde förbättras helt klart. Personligen hade jag stundtals fps-drops ute i den öppna världen, som var riktigt irriterande. Men inomhus hade jag alltid stabila 60 fps.

Utöver det så är questandet perfekt, inga 50 mil långa questlogs, inga 2000 frågetecken/utropstecken på kartan, fantastiskt! Bättre upptäckarglädje i ett open-world har jag inte upplevt förut.

Att information skulle vara begränsande på items vet jag inte riktigt vad du menar, tycker det mesta var ganska klart. Sen finns det det alltid obskyra items i deras spel som man inte riktigt vet vad dom gör eller är till för.

Striderna är fenomenala och är ett av spelets höjdpunkter. Det du säger kan nog sägas om alla spel med strider, "det är samma sak om och om igen". Bara man gör det grymt och att det är kul till spelets slut.

Lore och story finns det gott om. Skillnaden på detta och ditt standard "story"-spel(typ, God of War) är att du inte blir handmatad precis allt. Skulle nog säga att Elden Ring förmodligen har den djupaste storyn i ett "Souls"-spel hittills. Visst, ibland är det väldigt svårt att få saker att hänga ihop och hur allt är kopplat, men det finns ändå där.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Geeks Gaming
Skrivet av Vercadi:

Chilla, elden ring är inte så bra. Tekniskt är det 1/10. Perfomance är ett skämt.
Questandet är nog det sämsta jag sett i ett open world spel.
Information är sjukt begränsat på items osv
Combat är hyfsat tråkig men den är ganska responsiv. Det enda man gör är samma Dodge och slå ett slag ibland. Witcher 1 har mer intressant combat.
Lore och story finns ju knappt.

Mja, det tekniska hade helt klart kunnat slipas till en del men resten av argumenten är ju mycket personliga preferenser.

För mig var mycket av mystiken just att där saknades en massa i beskrivningar av vapen och storyn.
Lore finns det enormt mycket av MEN det kräver också en heeeeel del pusslande och grävande av spelaren själv.
Men någon sorts logg hade varit trevligt så man slapp skriva ner allt

Men absolut, inte allas kopp te

Medlem
Skrivet av Mirage:

Så allas åsikter är inte lika värda? Alright, kamrat! Vems åsikter säger moderpartiet är godkända?

Måste du köra alla bilar för att ha en åsikt om dem? Jag har spelat Witcher 3 väldigt mycket. Jag har sett en hel del spelfilmer från Elden Ring och läst artiklar. Men, enl. din logik, eftersom jag inte spelat, så får jag inte ha en åsikt?

Researcher måste vara ett av de mest menlösa jobben i din värld, de bara läser och forskar om saker utan att göra sakerna de läser och forskar om.

Nej då dom gör en fin jobb, men om researchern har dessutom har gjort det dom forskar om (kört bilen dom ska skriva om t.ex) så får ju deras åsikt mer vikt, om du förstår vad jag menar. Du ska så klart få tycka som du gör, var inte menat som ett påhopp.

Medlem

Jag vill bara säga att flera stycken som kommenterat tidigare på Elden ring. Har sagt att det fick dom att börja gilla soules spel. Även om dom testat demons och dark Bloodbrone innan. Så Elden ring är nog ett bra spel att börja med om man vill börja spela dom andra soules spelen tror jag.

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Nej alla kommentarer är inte lika mycket värda på internetet, finns massor som hatar på allt möjlig inte pga. Att det är som dom tyckwr men för att en karaktär är gay eller huvudpersonen en kvinna eller som i elden ring att spelet är för svårt. Förstår du inte ens detta så är du helt tappad och för övrigt, självklar har man en bättre åsikt om något om man gjort det själv än om man läst eller som du vill kalla det "forskat" om det, är detta nytt för dig? Varför tror du albert hoffman käka syra? Hej då

Vet inte vem Albert Hoffman är, och bryr mig inte heller. Att du drar in homofobi i ett ämne där det inte ens är närvarande visar bara hur desperat du är för att ens försöka bygga ett argument. Återkom med något relaterat till ämnet istället.

Skrivet av lonian:

Svåra spel är inte för alla helt enkelt.

Spel med bra story är inte för alla helt enkelt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Värt å köpa? Bara spelat ett par timmar av Demon's Souls-remaken, som inte var nåt för mig. Open World med en massa grymt att upptäcka låter ju betydligt mer lockande.

Ja, utan tvekan.

12
Skriv svar