Sämre kvartal för Square Enix, räddas delvis av Final Fantasy XIV

Robot
Sämre kvartal för Square Enix, räddas delvis av Final Fantasy XIV
Medlem

De har ju haft en del spel som skulle släppts förra året som flyttats fram till i år pga pandemin. Så pass att Square Enix har ett spelsläpp i månaden i år i princip. Släpper man inte lika många spel så kommer man inte heller sälja lika mycket. Får se hur det blir efter Q4 2022.

Den här grafen är nu inte längre aktuell då SE även släpper Tactics Ogre: Rreborn i November. Men det ger in ide om hur mycket de har som landar andra halvan av 2022.

Medlem

LoL, vad har dom släppt för "HD-spel"? Crono Cross med uppskalad grafik? Jösses vilken överraskning av emulerade spel med mobilinterface på konsol kommer sälja skitdåligt...Fanns en tid då SE vräkte ur sig klassiker som de nu behandlar som boskap och sen tror de ska sälja jättebra. I samtliga fall är upplevelsen 100x bättre att bara spela dom på en vanlig emulator. Säger ganska mkt om hur värdelösa portar de häver ur sig.

Medlem

Sedan de släppte de tunga utvecklarna Crystal Dynamics och Eidos-Montreal och dess spelserier Tomb Raider, Deus Ex och Thief känns Square-Enix inte intressanta längre. Det var dessa serier jag älskade. Final Fantasy är tyvärr inget för mig o Just Cause är för mediokert. Det är isf Life is Strange som det enda intressanta de nu har under huven...

Hoppas nu för fan svenska Embracer™ (THQ Nordic) gör något av dessa tungviktare. O inte släpper remasters av gamla PlayStation 1 o 2 spelen. Remakes krävs på såna gamla verk. Hoppas på nytt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag håller med av mkt av kritiken med Crystal Dynamics, re-make av mitt bästa spel evver nästan (chrono cross), å alla andra snesteg som SE har gjort. Men credit is where credit is due… FF14, är super bra. Även om ja inte nu spelar depå 6 månader, ska börja på Storm Blood å har hörliga Endwalker framför mig, men andra spel hindrar mig just nu (Diablo 2 å Multiverse, I am looking at you)

Jag hoppas inte Square dåligt, men ja öndkar Embracer Group lycka till med de IPn dom fått, å att alla r glada i slutändan. (Ps: ge mi Chrono Break)

Medlem

Square Enix gör faan vad som helst för att Sony ska köpa dem. Synd och tråkigt.

Medlem
Skrivet av hero:

LoL, vad har dom släppt för "HD-spel"? Crono Cross med uppskalad grafik? Jösses vilken överraskning av emulerade spel med mobilinterface på konsol kommer sälja skitdåligt...Fanns en tid då SE vräkte ur sig klassiker som de nu behandlar som boskap och sen tror de ska sälja jättebra. I samtliga fall är upplevelsen 100x bättre att bara spela dom på en vanlig emulator. Säger ganska mkt om hur värdelösa portar de häver ur sig.

HD spel i detta fall är jag rätt säker på är singleplayer som inte är mobilspel.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

1
Skriv svar