Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Jo, men du skrev nåt om att viss musik var från 90-talet och 2002 som var med i serien? Den låten med The Police är från 83. Sorry om jag missförstår dig.

Nej du var bara otydlig med din fråga och jag misstolkade dig. För jag skrev ju mer än så

Moby har en låt med från 90-talet som jag shazamade för jag tyckte den var bra och det var Moby och det var den här:
https://open.spotify.com/track/50I6fV2otuiDmigTtN6WMY?si=d20a...

Så var det en remix också fast originalet var från 1983, det är säkert mycket vanligare än vad man tror men jag förväntar mig ändå att all musik är gjort före 1986. Jag kollade lite på låtarna, var några fler men det är väl rätt oviktigt egentligen.

https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DXc3KPAjGyPdm?si=1...

Det här är fullständiga playlistan.

Medlem

Severance (2022-) https://www.imdb.com/title/tt11280740/

Tyvärr levde Severance inte riktigt upp till den hype som jag läste om innan jag såg serien, hade hoppats på något mer. Det behövdes lite mer "ompf" överlag i dramat, storyn, humorn. Avsnitt 4 stod ut mest, där började det likna nåt, men sen avtog det lite igen tills dom två sista avsnittet, framförallt sista avsnittet. Övriga avsnitten var inte dåliga, men som sagt, det kändes som dom behövde lite mer av allt eller extra mycket av något.

Trots brister så var den fortfarande bra, väldigt unik, både i story och atmosfär. Intressanta moraliska och etiska frågor. Jag vill se säsong 2.

Betyg för säsong 1:
3.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Private Eyes

På IMDB,
https://www.imdb.com/title/tt5722298/

En snäll privatdetektiv serie som utspelar sig i Toronto, hygglig humor och knappt någon död
Gillar dynamiken mellan alla skådisar som de fått till riktigt bra, det finns 5 säsonger att se på Viaplay och tyvärr verkar det inte bli en sjätte.
Jag har sett en och halv säsong så här långt och hitintills har den växt för var avsnitt.

Så,
Söker du något lätt tittat och avslappnat och gillar "gebitet" så kanske detta kan vara något även för dig.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skribent

Billions s06. Sämre än övriga pga "censurerat pga spoiler" men fortfarande rätt bra. Misstänker dock att säsong 7 blir sämre, fast ska se den ändå när den kommer.

Medlem

Shameless. Mycket underhållande, även om det blev lite svajigt mot slutet.
Svårt att vara lika vassa i 11 säsonger.
Och William H Macy, vilken skådis!

Medlem

Stranger Things s4.

Överlag kanon, ett bra lyft från förra säsongen och var ett nöje att se.
Men fan vad långsamt det blev…på tok för långa avsnitt, lite väl mycket tonårs gnällsnyft och vissa karaktärer kändes väldigt enformiga. Men andra karaktärer överraskar!

Ser fram emot sista säsongen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

The Boys - Säsong 3

Säsong 3 levererar igen med sin mörka humor och med sin 18+ rating, fullt av obsceniteter. Superhjältegenren har för det mesta spelat ut sin roll som underhållning för min del efter alla år av otaligt mjölkande. The Boys är precis det lilla sidospår som den här genren behöver, utanför Marvel/DC mallarna. Något ämnat för endast en vuxenpublik.

https://www.imdb.com/title/tt1190634/?ref_=fn_al_tt_1

5/5 - Får bli en samlad femma för alla säsonger som gått hittills som helhet även om inte allt är perfekt. Det här är riktigt jäkla kul att titta på!

Medlem

Skrik från förr, en svensk dokumentärserie i 8 delar som handlar om 8 svenska mordfall. Mordfallen presenteras och berättas om av David Lagercrantz.

Tycker att det var en bra serie även om avsnittet är väldigt lika varandra med samma frågor till rättsläkaren.

https://www.svtplay.se/skrik-fran-forr


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

The Old Man. En FX serie med Jeff Bridges som en gammal CIA agent. Väldigt bra story och skådespelare.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Lucifer (Netflix)

Lite vibbar från Constantine, fast serien handlar om djävulen som är på "semester", assisteras av en kvinnlig poliskollega (precis som Constantine) som han löser fall med och jagar bad guys. Inte lika bra skådespeleri som i just Constantine, det är någon britt som spelar rollen och framstår mindre som Djävulen och mer som en snabbkäftad jamie oliver.

Medlem

Terminal List med Chris Pratt på prime, ser sällan serier och är rätt kräsen men den var riktigt bra och hyllad av många tittare.

Medlem
Skrivet av heady89:

Terminal List med Chris Pratt på prime, ser sällan serier och är rätt kräsen men den var riktigt bra och hyllad av många tittare.

Hmpf, själv slutade jag se efter fem avsnitt, den var så tråkig och ointressant så jag kom på mig själv att jag efter fem avsnitt inte ens kunde säga vad den handlade om


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag hamnar väl någonstans mittemellan. Tyckte Terminal List var ok men inte mer.

Medlem
Skrivet av heady89:

Terminal List med Chris Pratt på prime, ser sällan serier och är rätt kräsen men den var riktigt bra och hyllad av många tittare.

Den serien var väldigt bra klart sevärd,
ger den en stark 4a


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

For all mankind säsong 3. Två veckor kvar till sista avsnittet men den serien blir bara bättre o bättre. S3 får en svag 5a av mig, en serie man bör se helt klart.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

For all mankind säsong 3. Två veckor kvar till sista avsnittet men den serien blir bara bättre o bättre. S3 får en svag 5a av mig, en serie man bör se helt klart.

Oj, hade glömt den serien!
Såg första säsongen och gillade den men det har bara försvunnit ur minnet! Får se om från början nu i höst och dra igenom alla tre säsonger då
Tack!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

https://www.imdb.com/title/tt15490038/?ref_=nv_sr_srsg_0

Kotaro Lives Alone
En anime om en liten 4-årig kille som flyttar in själv i ett hyreshus. Jävligt sköna karaktärer och man skrattar och gråter om vartannat.
Får en stark 4:a av 5. Mest på grund av att storyn inte slutade. Det kommer garanterat en till säsong.

Medlem

The Sandman 2022 - Netflix

Betyg 10/10

Neil Gaimans mörka humor, hans egna vrid på mytologi är otroligt underhållande. Han lyfter även en del intressanta frågor kring döden, meningsfullhet, drömmar (naturligtvis). Kort och gott, mörk fantasy när det är som bäst. Dock så lider serien av samma tempoproblem som serietidningen gjorde, vissa saker är lite väl långsamma och utdragna.

Jag rekommenderar både gamla som nya tittare att se detta fantastiska verk!

En del märklig kritik har förts fram kring pigment, kön, och typ av kärlek som är majoritet i serien. Det är ju ändå Gaimans verk och hans egna val, så varför gnälla?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

The Mist (Netflix)

Nästan samma som filmen och böckerna. Halvbra, påminde om The Walking Dead på sina håll. Dimman i det här fallet var ingen parallellt universum som bröt sig in utan någon ondska som verkade ha medvetande... typ, inte helt säker storyn var lite skum. Slutet var aningen mer cynisk än filmen.

Medlem

Stranger Things S4

Över förväntan, faktiskt. Otroligt bra!

Eddie var ett väldigt välkommet tillskott till karaktärspoolen.

Medlem

Såg Black bird och den var verkligen svinbra, en kort serie man gärna ser i ett svep. Klar 5a.

https://www.moviezine.se/series/black-bird


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

The Wire. Jisses vilken långtråkig smörja om korrumperade politiker, poliser, pundare, knarklangare. The Boys, godkänd, sett dom två första säsongerna, skall komma en tredje, en serie om superhjältarna som i denna serie är narcissistiska, manipulativa, välgjord action överlag med bra cgi, finns en del väl melodramatiska scener som onödigt dras ut.

The Wire och The Boys är något av det bästa någonsin.

Vad gillar du för serier annars?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kan bara hålla med om The Sandman.
Bland det bästa jag sett.

Medlem
Skrivet av doversund:

The Sandman 2022 - Netflix

Betyg 10/10

Neil Gaimans mörka humor, hans egna vrid på mytologi är otroligt underhållande. Han lyfter även en del intressanta frågor kring döden, meningsfullhet, drömmar (naturligtvis). Kort och gott, mörk fantasy när det är som bäst. Dock så lider serien av samma tempoproblem som serietidningen gjorde, vissa saker är lite väl långsamma och utdragna.

Jag rekommenderar både gamla som nya tittare att se detta fantastiska verk!

En del märklig kritik har förts fram kring pigment, kön, och typ av kärlek som är majoritet i serien. Det är ju ändå Gaimans verk och hans egna val, så varför gnälla?

Förnyade Netflix en månad endast för Sandman, ska bli kul! Läste serien som ung, minns den som riktigt bra och väldigt unik! Men det var längesedan, minns inte mycket från den vilket kanske är bra när jag ska se serien.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Förnyade Netflix en månad endast för Sandman, ska bli kul! Läste serien som ung, minns den som riktigt bra och väldigt unik! Men det var längesedan, minns inte mycket från den vilket kanske är bra när jag ska se serien.

Jag ser det enbart som en fördel om du glömt det mesta, då det är otroligt trogen serietidningen.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Releasehästryttare

Sandmannen va helt ok!

ZF
Medlem

Nästan alla från GoT var med i Sandman.

Väl gjord, och flingkonventet var kul.

Men vet inte om jag uppskattade det konstiga mischmashet biblisk (och en gnutta grekisk) mytologi som i stort utelämnar allt annat.

Visst skulle man kunna hävda att drömmar existerar i en social kontext, men de i serien verkar ändå mer spegla författarens intressen än ens den anglofila strukturen som den utspelas i.

Ger den tre crusifix och två uppochnedvända opiumsprutor av nio möjliga.

Medlem

Har precis sett klart säsong två av The Witcher på Netflix.

Jag är kanske i minoritet här, men även om jag tyckte säsong två var helt OK, så tyckte jag faktiskt säsong ett var bättre.

3 av 5


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Sandman

Netflix, en säsong.

Jag vill börja med att säga att jag har läst seriealbumen som den här TV serien är baserad på.

Några karaktärer har bytt kön och eller etnicitet från originalet. Detta stör mig mer än jag egentligen vill erkänna, då det i mitt tycke inte tillför någonting till berättelsen så känns det bara som PK. Det som huvudsakligen retar mig är att frånsett att karaktärerna byter kön och eller etnicitet, så är de i stort samma karaktärer som de var i albumen, som sagt, det tillför ingenting.

Men med det sagt, så är det en riktigt bra serie, som är ganska trogen originalet, även om den gör vissa avstickare från den tecknade serien här och där.
Detta är (med undantag för PK tramset ovan) inte något dåligt, då det gör serien intressantare för oss som läst albumen.

Fyra mardrömmar av fem.

Trailer med massa spoilers nedanför.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent
Skrivet av Akronym:

The Sandman

Netflix, en säsong.

Jag vill börja med att säga att jag har läst seriealbumen som den här TV serien är baserad på.

Några karaktärer har bytt kön och eller etnicitet från originalet. Detta stör mig mer än jag egentligen vill erkänna, då det i mitt tycke inte tillför någonting till berättelsen så känns det bara som PK. Det som huvudsakligen retar mig är att frånsett att karaktärerna byter kön och eller etnicitet, så är de i stort samma karaktärer som de var i albumen, som sagt, det tillför ingenting.

Men med det sagt, så är det en riktigt bra serie, som är ganska trogen originalet, även om den gör vissa avstickare från den tecknade serien här och där.
Detta är (med undantag för PK tramset ovan) inte något dåligt, då det gör serien intressantare för oss som läst albumen.

Fyra mardrömmar av fem.

Trailer med massa spoilers nedanför.

https://www.youtube.com/watch?v=83ClbRPRDXU

Om du tänker på Constantine så äger Marvel (Disney) rättigheterna till "John Constantine", därav de inte kunde använda honom.


signatur

"Writer and Fighter"

Skriv svar