Anmäla restaurang för dåligt bemötande?

ZF
Medlem
Skrivet av Hipshot:

kan det vara så enkelt som att om den sk. kinesen hade tagit emot blommorna, så hade denna tråden aldrig skapats?

Ja. Kanske. Nä.

Utan annat än ensidig subjektiv kontext är det givetvis totalt omöjlig att veta. Så den som efterfrågade övervakningsbilder var nog rätt ute.

Ålder på TS, ålder på "tjejen"?

Tjejens tidigare erfarenheter av gentlemen som kommer med blommor?

"Meen va-fa-aan! Du har ju fått blommor och allt. You love me long time now!"

Bara ren spekulation baserat på observation givetvis..

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Alkoholproblem? På en lördag fm? Hahahaha😂 har ni aldrig behövt en återställare eller?

Aldrig behövt och alltid sett det behovet som en varningsklocka.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Jag behövde inte köpa något alls för tjejen som behandlade mig på ett otrevligt, oprofessionellt sätt bara för att jag frågade om vilken öl som var starkast. Jag köpte blommor bara för att jag förstod att hon var på dåligt humör den morgonen. Det gör inte mig till nån "fett skum jävel" och det ger inte heller henne rättigheten att behandla mig som skit.

Det gör dig till en skum person med dagens sociala regler och normer. Hon har rätt att behandla dig som skit enligt de lagar vi har på det sätt hon gjort. Så du kan inte göra något åt det. Ibland får man bara ta motgångar och upplevda orättvisor i livet.

Skrivet av Jim128:

Tack så mycket. Äntligen någon som förstår.

Än en gång (rent allmänt till övriga): man är inte en "fett skum jävel" bara för att man försöker vara snäll mot någon som har en dålig dag.

Fast även om tanken var fin, så är inte handlingen per automatik det. Du måste särskilja de två sakerna här.

Inaktiv

hahaha sjukaste jag hört att få för sig att köpa blommor till någon som bett en dra åt helvete.

Medlem

FZ börjar snart dra på sig material nog för FZ Forever.

För de som inte vet, krogen han gått till är ett av de sunkigaste ställen som finns i Farsta och det ligger mitt i köp centret.


signatur

IDKFA

Medlem

Alltså hur kom du dit? Var de liksom "kräk på skjortan, luktar som en ölburk med 87% fimp o hela havet stormar"? Eller ny duschad och nyklippt. Och om sistnämda, va fan ska man förlänga fyllan då för? Min sambo har jobbat i restaurang i 15 år och hon har sett och hanterat flertal som jag började med att beskriva. Alltså de (ni?) är inte så najs o ha att göra med..

Medlem

Då ingen vill ta hans tråd seriös så får jag hoppa in och hjälpa honom. Här är numret till Säpo 010-568 70 00. Ring dom så fixar dom resten.

Medlem

Är alla moderatorerna på utvecklingskurs?

Medlem

Hysterisk tråd.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Tack så mycket. Äntligen någon som förstår.

Ja, det det kanske vore bättre att inte gå bakom disken och kolla upp ölen själv, trots att det var precis det som den oprofessionella tjejen i kassan bad mig. Som sagt informerade jag henne innan jag gick bakom disken, att det var hon som bad mig att kolla upp, men hon var verkligen på hugget den morgonen. Kanske borde jag bara gå vidare till nästa krog, exempelvis trevliga Kinahörnet, men jag kände mig verkligen orättvist behandlad när hon sa "Jag vill inte tjafsa!", och jag var lugn och artig när jag sa att jag inte tjafsar, att jag beklagade om hon tog till upp och att det enda jag ville var att beställa en Mariestad Oldox. Men hon var på jättedåligt humör, påstod att jag tjafsade med henne och tog mitt glas ifrån mig när jag inte hade gjort något fel.

Än en gång (rent allmänt till övriga): man är inte en "fett skum jävel" bara för att man försöker vara snäll mot någon som har en dålig dag.

Dålig service japp, men nästan värre här på fz.
Det kan vara så att hon insåg sitt misstag i det hon sade genom att bjuda in en kund att titta bakom disken, för en del kan det vara väldigt skämmigt att göra fel och skyller på andra. Väldigt vanligt inom politiken för övrigt

I Sverige(människor från många olika länder) är vi så oerhört stela och blir kränkt för minsta lilla kan man se på inläggen här men jag antar nog mer att det är skadeglädje då de inte vet bättre, tydligen ska alla vara som https://henrikfexeus.se/ där vi kan läsa av alla situationer och förutspå alla scenarion, men verkligheten ser inte ut så tyvärr. Därför är sådana här trådar mer populära, då man kan se ner på andra.

Hoppas du köpte en Gerbera då det verkade vara en riktigt färgstark person bakom disken En kreativ tanke men kanske lite udda då man inte vet om personen är allergisk men i det här forumet jämför folk det som att du gick tillbaka och hotade med kniv, och det är ju sorgligt.

Backloggens befriare
Skrivet av Hipshot:

Detta är en tråd nästan i klass med den där om simkortet.

Upplys mig?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Upplys mig?

Den nu mera låsta tråden.

https://www.fz.se/forum/trad/449718-bli-av-med-en-narcissist


signatur

IDKFA

Backloggens befriare

Aaaah, hade den refererats till som narcissist-tråden hade kopplat!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Oj vilken fart det blev på tråden.

Jag vill förtydliga för de som kanske har missat: bakom kassan gick jag på uppmaning av tjejen (någon undrade om hennes ålder, hon är 20+ nånting). När jag frågade om vilken öl som var starkast ville hon inte göra sitt jobb genom att helt enkelt jämföra ölen, och fräste "Jag vet inte, kolla själv!". Jag beställde då en vanlig öl. Nästa gång jag var tillbaka informerade jag henne på ett lugnt och artigt sätt att jag saknade mina glasögon, och sa att eftersom hon bad mig att kolla upp själv så skulle jag kolla själv. Jag gick några cm bakom disken för att jämföra öl, de har sin öl precis vid den lilla svängdörren. Jag tror inte att hon hade något emot att jag gick in för att titta på ölen. Jag tror att hon ilsknade till när jag lugnt och artigt sa att Mariestad Oldox var deras starkaste öl, hon kanske tog det som att jag "läxade upp henne" när jag helt enkelt på ett lugnt och artigt sätt sa att Mariestad Oldox var deras starkaste öl. Det var ju hon själv som bad mig att kolla upp. Jag gjorde bara så som hon sa. (Jag tror att hon tog ut ilskan senare i kassan, när hon plötsligt sa "Jag vill inte tjafsa!", och jag lugnt och artigt sa att jag inte tjafsar, beklagade att hon tog illa upp och sa att jag bara ville ha en Mariestad Oldox, och hon sa "Nej du tjafsar med mig! Du får gå någon annanstans!" och tog mitt glas ifrån mig).

Det är trevligt att läsa att så många verkar ha gett restaurangen dåligt betyg. Då kanske jag kan låta bli att skriva en recension på Tripadvisor, om Sam & Co redan är kända för det sunkhaket som de är.

Hon i disken verkar vara den enda som talar svenska. Jag har besökt restaurangen tidigare och beställt mat. Hon har aldrig någonsin varit trevlig, hon föredrar att inte ta ögonkontakt med kunderna, ja hon verkar må dåligt i allmänhet, missnöjd med sitt jobb. Så hon verkar vara på antigen halvdåligt humör, eller verkligen på hugget som den där dagen då hon slutade servera mig efter att jag frågade vilken öl som var starkast.

Jag tackar alla er som har försökt förstå situationen istället för att spekulera i vilken "diagnos" jag har för att jag försökte vara snäll mot en person som jag förstod mådde dåligt.

Nu lämnar jag tråden (som för övrigt verkar ha spårat ur och får gärna låsas för min del). Tack igen. Hej då.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Oj vilken fart det blev på tråden.

Jag vill förtydliga för de som kanske har missat: bakom kassan gick jag på uppmaning av tjejen (någon undrade om hennes ålder, hon är 20+ nånting). När jag frågade om vilken öl som var starkast ville hon inte göra sitt jobb genom att helt enkelt jämföra ölen, och fräste "Jag vet inte, kolla själv!". Jag beställde då en vanlig öl. Nästa gång jag var tillbaka informerade jag henne på ett lugnt och artigt sätt att jag saknade mina glasögon, och sa att eftersom hon bad mig att kolla upp själv så skulle jag kolla själv. Jag gick några cm bakom disken för att jämföra öl, de har sin öl precis vid den lilla svängdörren. Jag tror inte att hon hade något emot att jag gick in för att titta på ölen. Jag tror att hon ilsknade till när jag lugnt och artigt sa att Mariestad Oldox var deras starkaste öl, hon kanske tog det som att jag "läxade upp henne" när jag helt enkelt på ett lugnt och artigt sätt sa att Mariestad Oldox var deras starkaste öl. Det var ju hon själv som bad mig att kolla upp. Jag gjorde bara så som hon sa. (Jag tror att hon tog ut ilskan senare i kassan, när hon plötsligt sa "Jag vill inte tjafsa!", och jag lugnt och artigt sa att jag inte tjafsar, beklagade att hon tog illa upp och sa att jag bara ville ha en Mariestad Oldox, och hon sa "Nej du tjafsar med mig! Du får gå någon annanstans!" och tog mitt glas ifrån mig).

Det är trevligt att läsa att så många verkar ha gett restaurangen dåligt betyg. Då kanske jag kan låta bli att skriva en recension på Tripadvisor, om Sam & Co redan är kända för det sunkhaket som de är.

Hon i disken verkar vara den enda som talar svenska. Jag har besökt restaurangen tidigare och beställt mat. Hon har aldrig någonsin varit trevlig, hon föredrar att inte ta ögonkontakt med kunderna, ja hon verkar må dåligt i allmänhet, missnöjd med sitt jobb. Så hon verkar vara på antigen halvdåligt humör, eller verkligen på hugget som den där dagen då hon slutade servera mig efter att jag frågade vilken öl som var starkast.

Jag tackar alla er som har försökt förstå situationen istället för att spekulera i vilken "diagnos" jag har för att jag försökte vara snäll mot en person som jag förstod mådde dåligt.

Nu lämnar jag tråden (som för övrigt verkar ha spårat ur och får gärna låsas för min del). Tack igen. Hej då.

Skadar väl inte att lämna en till recension.

Geeks Gaming

Nu har jag inte läst genom tråden utan försökt fokusera på själva bilden av vad som hände och där är ju några saker om jag inte får ihop.

Förs skriver du:

Skrivet av Jim128:

Jag vill förtydliga för de som kanske har missat: bakom kassan gick jag på uppmaning av tjejen

För att sedan skriva:

Skrivet av Jim128:

Jag tror inte att hon hade något emot att jag gick in för att titta på ölen.

Sa hon uttryckligen ”Gå in bakom bardisken och kolla, det är okej” eller liknande?
Annars är det självklart inte okej.

Definitionen av ”tjafsa” är nog där det brustit mest.
Ni har olika synsätt på det men att upprepa samma sak om och om igen kan nog tolkas som att man ”tjafsar”.

Skrivet av Jim128:

Hon i disken verkar vara den enda som talar svenska

Detta förstår jag inte hur det är relevant och när man skriver sådant så riskerar man ju att fokus flyttas till dig igen istället för sakfrågan.

123
Skriv svar