F1 22 får crossplay-stöd inom kort

Robot
F1 22 får crossplay-stöd inom kort

Är pc, Playstation eller Xbox snabbast?

#crossplay, #f1-22


Medlem

Tyvärr i princip ospelbart för mig... vet inte vad jag gör för fel, men det går fan inte racea som i upplagan föregående år. AIn är ju helt vrickad. Tar bort all glädje. Har börjat spela om F1 21 istället.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Besviken på att årets upplaga inte släpptes till stadia. Då hade jag nog köpt det. Kanske blir på Rea på steam i framtiden.

Medlem

Bara det inte implementeras lika bra som Ferraris race strategi så blir det bra.

Medlem

Dom borde lägga energin på att fixa till alla buggar istället. Spelet är i princip inte spelbart i dagens skick. Men det är ju precis det man förväntade sig när EA gav sig in i det...

ZF
Medlem

"Är pc, Playstation eller Xbox snabbast?"

Vilken det än går att fuska enklast på.

Är redan rejält trött på det här med cross-play.

Och stänga av skiten går ju i praktiken inte heller, inte ens på de största plattformarna..

Medlem
Skrivet av ZF:

"Är pc, Playstation eller Xbox snabbast?"

Vilken det än går att fuska enklast på.

Är redan rejält trött på det här med cross-play.

Och stänga av skiten går ju i praktiken inte heller, inte ens på de största plattformarna..

Det brukar väl alltid gå? Man får ju typ en fråga första gången man startar ett cross play spel... Iaf dem jag kört. Annars så finns det ju alltid i options. Dock vet jag inte hur det fungerar i F12023

Medlem

Alltid välkommen funktion, hoppas man kan välja att köra crossplay eller inte bara.

Tycker också att AI:n förstör singleplayer! Den är för aggressiv och kör respektlöst/oförsiktigt. Borde finnas en möjlighet att sänka aggressiviteten. Just nu så kör AI:n väldigt blint och bromsar inte utan kör in i en bakifrån väldigt ofta.

AI:n borde bromsa oftare och undvika kollisioner, men den kör bara rakt fram (som en blind missil) efter ett programmerat spår typ och flyttar inte på sig eller försöker parera om en bil framför bromsar eller svänger in strax framför. Det är nästan omöjligt att köra ett helt lopp utan att AI:n tar ut en! AI:n får aldrig bestraffningar, men kör man precis lika dumt som AI:n då får man givetvis bestraffning. Ingen annan simulator jag kör har så dålig AI!

Där har Codemasters en del att jobba med (sedan många år).

Medlem

Häftigt, hoppas crossplay kommer till fler spel

Medlem

Nu har Patch 1.08 släppts.

AI:n har uppdaterats i karriärläget (Rebalancing of AI performance in Career)

https://www.ea.com/games/f1/f1-22/news/f1-22-patch-108-notes?...

Testade ett snabbt race och det har blivit något bättre, samt bättre grafikoptimering märkte jag av.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Nu har Patch 1.08 släppts.

AI:n har uppdaterats i karriärläget (Rebalancing of AI performance in Career)

https://www.ea.com/games/f1/f1-22/news/f1-22-patch-108-notes?...

Testade ett snabbt race och det har blivit något bättre, samt bättre grafikoptimering märkte jag av.

Får pröva sen ikväll om jag hinner ... men har små förhoppningar, för mig handlade det om att jag fick sänka AIn typ 20-30 steg för o ens kunna lira.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

ZF
Medlem
Skrivet av robbis:

Det brukar väl alltid gå? Man får ju typ en fråga första gången man startar ett cross play spel... Iaf dem jag kört. Annars så finns det ju alltid i options. Dock vet jag inte hur det fungerar i F12023

Möjligt, spelar inte nog online för att ha en uppfattning om hur det brukar funka. Men att det av det lilla jag sett har så omfattande problem ser jag å andra sidan också som rätt talande.

Att stänga av det är som sagt liksom inte ett alternativ rent praktiskt bara för att det går. Och ju mindre platform desto värre såklart. För nästan ingen kommer ju välja nej ändå även om frågan är första interaktion med spelet.

Testade att stänga av på Fallguys på PS efter att jag i flera spel såg zoomer guys som vid start bara sprintade iväg som det var 400 meter snarare än marathon.

Det blev inte tal om några spel alls Gav ändå lobbyn 20 minuter några gånger.

1
Skriv svar