FZ på Moderskeppet – Kryssningen för alla som älskar spel och hårdvara!

FZ
Andreas Dimestam
FZ på Moderskeppet – Kryssningen för alla som älskar spel och hårdvara!

KRYSSNINGEN FÖR ALLA SOM ÄLSKAR SPEL OCH HÅRDVARA

Putsa handkontrollen och damma av modermodemet, för snart går den allra första resan med MODERSKEPPET.

Den 20 oktober intar vi det berömda fartyget Viking Cinderella och samlar det bästa från FZ och SweClockers på en härlig dygnskryssning Stockholm-Mariehamn – fylld med kall bärs, god mat, nördiga aktiviteter och massvis av trevligt sällskap.

Träffas och umgås med likasinnade i vår egen konferensvåning och ta del av det senaste inom spel, datorer och hårdvara. Redaktionerna förgyller resan med ett fullspäckat innehållsprogram och får sällskap av särskilt inbjudna utställare och gäster. Dessutom ingår en fantastisk middagsbuffé och en storslagen nördquiz med riktigt fina tävlingsvinster.

Ta med dina vänner och prova drinkar i barerna, njut av läckerheter i restaurangerna, festa in på småtimmarna i nattklubben och shoppa loss i den välfyllda taxfreebutiken. På Moderskeppet finns mycket av livets goda och alltid till ett bra pris. Hytt, mat och dryck – ja, en hel del ingår faktiskt i priset.

Vill du samåka, hitta en hyttkompis eller kanske bara är nyfiken på vilka som kommer? I denna tråd samlar vi försnacket inför den stora resan. Varmt välkommen ombord!

Prisexempel

Squad Conquest

Three Player Co-op

Classic Split Screen

Single-player

  • Hytt för 4 personer

  • Entré till konferensvåning

  • Middagsbuffé inkl. öl, vin, läsk och kaffe

  • Fika och tilltugg

  • Hytt för 3 personer

  • Entré till konferensvåning

  • Middagsbuffé inkl. öl, vin, läsk och kaffe

  • Fika och tilltugg

  • Hytt för 2 personer

  • Entré till konferensvåning

  • Middagsbuffé inkl. öl, vin, läsk och kaffe

  • Fika och tilltugg

  • Egen hytt

  • Entré till konferensvåning

  • Middagsbuffé inkl. öl, vin, läsk och kaffe

  • Fika och tilltugg

från 732 kr/person

från 750 kr/person

från 787 kr/person

från 897 kr/person

Länkar

Moderskeppet är nu fullbokat och slutsålt för i år!

Medlem

Nice! Är det ledigt i kalendern så kommer jag att vara där

Medlem

Håller på att dra i folk nu men i värsta fall får man väl åka själv


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Jag klev av cinderella igår faktiskt efter en brutal svensexa för en polare! Jag är grymt sugen på att lätta ankar igen, man har fantastiskt roligt, även om man är bakis i 2 dagar hahaha

Medlem

Detta lät jävligt kul, ska se om jag och min sambo kan klämma in detta!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var utgår detta ifrån, Stockholm antar jag eller?

Medlem

Jag har lovat mig själv att aldrig mer åka finlandsbåt för nöjes skull. Men detta lät ju väldigt roligt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av stesva:

Var utgår detta ifrån, Stockholm antar jag eller?

Södermalm

Medlem
Skrivet av stesva:

Var utgår detta ifrån, Stockholm antar jag eller?

Ja var annars?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det där vore ju riktigt kul

Medlem

Vilket jäkla kul initiativ! Åker kanske till Japan den 21/10, men om det inte blir av så siktar jag nästan på att boka in mig. Superkul grej av er som sagt!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Låter ju riktigt trevligt! Ska verkligen försöka komma med på detta.

Medlem

Kul hade gärna varit med.
Jag har åkt silja line några ggr till helsinki från stockholm, det ör rätt kul på sådana färjor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av stesva:

Var utgår detta ifrån, Stockholm antar jag eller?

Trelleborg. Det är bara att resa dit och vänta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

På min födelsedag också, nästan som att någon vill berätta mig något :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Megadelux

Jaha.. ska ni kryssa på min Arbetsplats? Kul! Dock ingen aning om jag är schemalagd att jobba då.

Pinga mig om ni har några frågor om fartyget i sig.. Har ändå jobbat där ca 15 år..

Redaktör

Fasen så positiva ni är allihopa! Det här kommer bli kul. Vi ses på Stadsgårdskajen i oktober. Ja, det gäller dig också, @trickeh2k!


signatur
Redaktör
Skrivet av renod:

Jaha.. ska ni kryssa på min Arbetsplats? Kul! Dock ingen aning om jag är schemalagd att jobba då.

Pinga mig om ni har några frågor om fartyget i sig.. Har ändå jobbat där ca 15 år..

Och du kryssar på min arbetsplats.


signatur
Medlem

Det är vid såna här tillfällen jag önskar att jag var social. Blir inget för mig tyvärr

Medlem
Skrivet av Thedonnaz:

Det är vid såna här tillfällen jag önskar att jag var social. Blir inget för mig tyvärr

VÅGA!

Megadelux
Skrivet av Tomas Helenius:

Och du kryssar på min arbetsplats.

Hahaha. Men kul somsagt.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Thedonnaz:

Det är vid såna här tillfällen jag önskar att jag var social. Blir inget för mig tyvärr

Same, vi får ha en de introvertas hörna eller något där vi alla kan sitta med våra mobiler och inte våga ta ton.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Single-player
Press start to play
...What a horrible night to have a curse.
Bokat.

Medlem
Skrivet av Joffe:

Same, vi får ha en de introvertas hörna eller något där vi alla kan sitta med våra mobiler och inte våga ta ton.

Det lättar efter man kliver ombord
Och speciellt vid buffén ;D

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av PontusT:

Det lättar efter man kliver ombord
Och speciellt vid buffén ;D

Skulle mer säga det lättar efter några whiskeys


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Trelleborg. Det är bara att resa dit och vänta.

ok, korkad fråga antar jag.

Megadelux
Skrivet av stesva:

ok, korkad fråga antar jag.

Cinderella går från stadsgårdskajen som ligger vid slussen i Stockholm.

Medlem
Skrivet av renod:

Cinderella går från stadsgårdskajen som ligger vid slussen i Stockholm.

Tackar, då vet jag.

Skrivet av stesva:

Tackar, då vet jag.

Står också i artikeln


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Joffe:

Skulle mer säga det lättar efter några whiskeys

Sant haha. Men Öl/cider/vin ingår i buffén ;D hahah
Men kan verkligen rekommendera. Nu blir det en kryssning med likasinnade också

123
Skriv svar