Mount & Blade 2: Bannerlord gör konsolpremiär på Gamescom-mässan

Robot
Mount & Blade 2: Bannerlord gör konsolpremiär på Gamescom-mässan

Första chansen att spela det på Playstation och Xbox.

#gamescom, #mount-and-blade-2


Medlem

Vad är det för något? Ett western rpg story spel eller något online tjafs? Älskar ju western o bilden ser mysig ut.

Asch då. Googlade lite och det är strategi. 👎

Medlem
Skrivet av memorycard:

Vad är det för något? Ett western rpg story spel eller något online tjafs? Älskar ju western o bilden ser mysig ut.

Asch då. Googlade lite och det är strategi. 👎

Om du i slag kallar F1-F3 vilket för många är den enda användbara taktiken för "strategi" så ok.
F1 = Select all
F3 = Charge

All form av strategi över det, i realtid, med det dåliga menysystem de har är överkurs som endast proffsen klarar av.


signatur

I drank what?

Medlem

Vore det inte rimligt att först göra klart spelet och släppa det på PC innan man lägger energi på att porta det?

Medlem

Hyfsat hack & slash spel med lite rpg system i och en aning strategi

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om du i slag kallar F1-F3 vilket för många är den enda användbara taktiken för "strategi" så ok.
F1 = Select all
F3 = Charge

All form av strategi över det, i realtid, med det dåliga menysystem de har är överkurs som endast proffsen klarar av.

Jag vet absolut ingenting om spelet. Googlade och såg rpg strategi... Stängde av. Får väl se då om det kan vara något trots allt.

Avstängd

Föredrar föregångaren Mount & Blade: Warband fortfarande. :I

Skrivet av memorycard:

Jag vet absolut ingenting om spelet. Googlade och såg rpg strategi... Stängde av. Får väl se då om det kan vara något trots allt.

Det är ett sandbox-RPG där du spelar som en krigsherre som rekryterar soldater, slåss för olika kungadömen eller skapar ditt eget kungadöme och i striderna där flera hundra kan slåss mot varandra rider man runt och slåss själv som i ett actionspel. Ganska häftigt.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Föredrar föregångaren Mount & Blade: Warband fortfarande. :I

Det är ett sandbox-RPG där du spelar som en krigsherre som rekryterar soldater, slåss för olika kungadömen eller skapar ditt eget kungadöme och i striderna där flera hundra kan slåss mot varandra rider man runt och slåss själv som i ett actionspel. Ganska häftigt.

Alright 👍

Medlem
Skrivet av memorycard:

Jag vet absolut ingenting om spelet. Googlade och såg rpg strategi... Stängde av. Får väl se då om det kan vara något trots allt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Världen bästa spel! Kul för ps och xbox att de får chans att spela denna pärla

Medlem
Skrivet av memorycard:

Jag vet absolut ingenting om spelet. Googlade och såg rpg strategi... Stängde av. Får väl se då om det kan vara något trots allt.

Jag tycker det är kul, men man låter mer eller mindre sin armé slåss själv. Du bara säger åt dem när de ska dra sig tillbaka och när de ska anfalla en masse. Sen rider du runt och mosar folk i slaget, eller blir mosad. Också belägringar av borgar. Finns sandbox och story mode.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar