Utvecklingen av nya Perfect Dark ska, enligt uppgift, gå "riktigt bra"

Robot
Utvecklingen av nya Perfect Dark ska, enligt uppgift, gå "riktigt bra"
Medlem

Känns som att Microsofts "exklusiva" spel präglas av fiaskon och problematiska utvecklingar..

Medlem

Kommer Coop vid release?
Edit: man vet ju inget. Men PD var ju bara stort för att det var goldeneye 2. Varför lägger man så mycket resurser på detta IP?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Majoren:

Känns som att Microsofts "exklusiva" spel präglas av fiaskon och problematiska utvecklingar..

När man har så många studios och spel under utveckling så är det ganska ofrånkomligt att ett par stöter på patrull under utvecklingen. Är ju heller inget unikt för Microsoft eller Xbox att spelutveckling kan vara problematiskt. Fiaskon vet jag inte riktigt vad du pratar om, kolla upp vilken publisher som hade bäst snitt på MC under förra året t.ex.

Med 23 studios (snart 30+), ett antal understudios och runt 60-70 spel under utveckling så är det ju knappast ett stort problem i det stora hela.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Kommer Coop vid release?
Edit: man vet ju inget. Men PD var ju bara stort för att det var goldeneye 2. Varför lägger man så mycket resurser på detta IP?

Perfect Dark (original) var ett riktigt bra FPS på N64 och fortfarande roligt med remastern på 360. Sen var ju PD Zero inget vidare och jag misstänker att detta mycket väl kan bli nån liknande gegga.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Perfect Dark (original) var ett riktigt bra FPS på N64 och fortfarande roligt med remastern på 360. Sen var ju PD Zero inget vidare och jag misstänker att detta mycket väl kan bli nån liknande gegga.

Frågan är ju också hur många som finns kvar av gänget som utvecklade originalet till N64. Finns det ens några från "gamla" Rare (som gjorde originalet) som jobbar med denna nya uppföljare/reboot?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Perfect Dark (original) var ett riktigt bra FPS på N64 och fortfarande roligt med remastern på 360. Sen var ju PD Zero inget vidare och jag misstänker att detta mycket väl kan bli nån liknande gegga.

Ja. Jo tack jag vet vad perfect dark är, spelade skiten ur det. Fattar inte varför man "AAAA"-skryter om det.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av FejkFejksson:

Ja. Jo tack jag vet vad perfect dark är, spelade skiten ur det. Fattar inte varför man "AAAA"-skryter om det.

Det gör man inte. Det var en påhittig HR-person som använde sig av den termen i en enstaka rekryteringsannons i inledningsfasen av studions uppbyggnad för ett antal år sedan.

Mycket trams här nu.


signatur

Jump in.

Medlem

Så med andra ord. Hela rapporten var/är FUD. Varför låter vi inte bara personerna jobba på det. Spelet har inte blivit nerlagt. Har inget datum. Ingen annan studio behöver ta över, Aspyr och Sabre Int.? Det är Crystal Dynamic's som gör det med hjälp av The Initiative.

It's not a lake, it's an ocean

Jag blev besviken när ryktet stämde och den nystartade studion satts att utveckla en reboot av ett spel som ingen efterfrågat. Det kan förstås bli bra, men jag hade mycket hellre sett ett helt nytt IP.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Majoren:

Perfect Dark (original) var ett riktigt bra FPS på N64 och fortfarande roligt med remastern på 360. Sen var ju PD Zero inget vidare och jag misstänker att detta mycket väl kan bli nån liknande gegga.

Perfect Dark Zero var snudd på uselt. Vi får verkligen hoppas att det nya PD blir många nivåer bättre än så. Dock är jag inte hypad av själva tanken på ett nytt PD. Finns det ens någon som gått och längtat efter ett sådant?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Xbox out of touch med spelmarknaden som vanligt. Bara för att man råkar äga några gamla spelserier betyder det inte att de borde återupplivas.

I stort sett ingen har efterfrågat det här och jag kan bara se framför mig ett mediokert, oinspirerat spel som krystats fram av en nystartad studio.

Jätteflopp.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Perfect Dark Zero var snudd på uselt. Vi får verkligen hoppas att det nya PD blir många nivåer bättre än så. Dock är jag inte hypad av själva tanken på ett nytt PD. Finns det ens någon som gått och längtat efter ett sådant?

Jag. Zero sög, absolut men det känns som att med Crystal Dynamics hjälp så kan dom få till något väldigt bra och intressant.

Medlem

Jag kommer ge detta en chans. Gillade första till 64 samt Xbox 360 remastern, zero gillade jag mindre men det testade jag aldrig när det var nytt utan när det redan var 10 år.

1
Skriv svar