Embark släpper shootern Project Discovery före Arc Raiders

Robot
Embark släpper shootern Project Discovery före Arc Raiders

Patrick Söderlunds studio har två actionspel på gång.

#arc-raiders, #embark, #project-discovery, #the-finals


Medlem

Jag vet inte, men tror in alls på ett enda ord han säger. Patrick Söderlund är en lögnare av rang, dessutom var han orsaken till att DICE blev förstörd, och EA supermega girig.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Jag vet inte, men tror in alls på ett enda ord han säger. Patrick Söderlund är en lögnare av rang, dessutom var han orsaken till att DICE blev förstörd, och EA supermega girig.

Lite så. Jag önskar inte att det ska gå dåligt för dem, men jag kommer inte röra deras produkter ens med tång.


signatur

I drank what?

Gnällkuk

For a young, relatively small studio like ours, releasing two games in short succession would have strained our teams and resources limited profit

Vi vet vem du är, Patrick.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Men vilket jävla gnäll det var på folk...

Patrick Söderlund har inte vart anställd hos DICE på 4 år, och det var knappast hans fel att EA körde Battlefield serien (nu senast 2042) i graven. Han kanske inte är världens bästa chef, men tycker det är lite väl mycket negativitet just nu.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Avstängd
Skrivet av Seneca:

Jag vet inte, men tror in alls på ett enda ord han säger. Patrick Söderlund är en lögnare av rang, dessutom var han orsaken till att DICE blev förstörd, och EA supermega girig.

Skrivet av Mirage:

Lite så. Jag önskar inte att det ska gå dåligt för dem, men jag kommer inte röra deras produkter ens med tång.

Skrivet av trickeh2k:

For a young, relatively small studio like ours, releasing two games in short succession would have strained our teams and resources limited profit

Vi vet vem du är, Patrick.

Skrivet av Meurik:

Men vilket jävla gnäll det var på folk...

Patrick Söderlund har inte vart anställd hos DICE på 4 år, och det var knappast hans fel att EA körde Battlefield serien (nu senast 2042) i graven. Han kanske inte är världens bästa chef, men tycker det är lite väl mycket negativitet just nu.

Jag har absolut ingen koll på denna individ men kollade upp honom

2000–2006 var patrick söderlund vd för DICE. Var chef tills 2013 när han blev chef över EA Sports. (om jag inte missuppfattat)

Mellan 2006-2013 släppte DICE

Battlefield 1942, fick 5/5 på FZ, 89/100 på metacritic
Battlefield Vietnam, 4/5 på FZ, 84/100 på metacritic
Battlefield 2, 4/5 på FZ, 92/100 på metacritic
Battlefield 2142 4/5 på FZ, 90 på metacritic
Battlefield: Bad Company 4/5 på FZ, 83 på metacritic
Battlefield: Bad Company 2, 5/5 på FZ, 87 på metacritic

Det verkar som han är anledningen till att DICE överlevt så länge och lyckats skapa bland dom bästa Battlefield spelen där ute. Vad exakt har han gjort som får er att tvivla på hans kompetens?

Redaktör
Skrivet av Meurik:

Men vilket jävla gnäll det var på folk...

Patrick Söderlund har inte vart anställd hos DICE på 4 år, och det var knappast hans fel att EA körde Battlefield serien (nu senast 2042) i graven. Han kanske inte är världens bästa chef, men tycker det är lite väl mycket negativitet just nu.

Söderlund var vd för Dice när de gjorde BF1942 och BF2. Innan dess var han med och startade Refraction Games (Codename Eagle). Så han har gjort en del bra saker också, vilket brukar "glömmas bort" när det skälls på honom.

Jag är i alla fall nyfiken på spelen, oavsett vem som styr skutan.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av fejksson:

Jag har absolut ingen koll på denna individ men kollade upp honom

2000–2006 var patrick söderlund vd för DICE. Var chef tills 2013 när han blev chef över EA Sports. (om jag inte missuppfattat)

Mellan 2006-2013 släppte DICE

Battlefield 1942, fick 5/5 på FZ, 89/100 på metacritic
Battlefield Vietnam, 4/5 på FZ, 84/100 på metacritic
Battlefield 2, 4/5 på FZ, 92/100 på metacritic
Battlefield 2142 4/5 på FZ, 90 på metacritic
Battlefield: Bad Company 4/5 på FZ, 83 på metacritic
Battlefield: Bad Company 2, 5/5 på FZ, 87 på metacritic

Det verkar som han är anledningen till att DICE överlevt så länge och lyckats skapa bland dom bästa Battlefield spelen där ute. Vad exakt har han gjort som får er att tvivla på hans kompetens?

Det är snarare tiden efter DICE och hans tid som chef på EA. Han var chef över mer saker än bara sportdelen.

"Patrick Söderlund is the executive vice president of EA Worldwide Studios where he is responsible for console and PC development for some of the most popular games in the industry, including Battlefield, Need for Speed, the EA SPORTS portfolio, Dead Space and Dragon Age. Mr. Söderlund leads EA development teams from studio locations around the globe including Redwood Shores (California), Stockholm (Sweden), Burnaby (British Columbia), Orlando (Florida), Austin (Texas), Gothenburg (Sweden), Edmonton (Alberta), Guildford (U.K.), Montreal (Quebec) and more. He also oversees relationships with EA Partners development studios, including Respawn Entertainment.

Prior to his current role, Mr. Soderlund served as the executive vice president of the EA Games Label, where he oversaw operations for all EA Games studios including DICE, Criterion, BioWare and Visceral. Prior to that role, he oversaw EA Games Europe. He is a founder of DICE, where he grew the studio from a small team to one of the most successful game developers in the world. The studio was sold to EA in October of 2006."

Ingen av dessa spelserier har ju direkt utvecklats till något för konsumenten sedan han var vid rodret. EA är förvisso ett aktiebolag som vill maximera vinsten och hålla hög aktiekurs, men det gick rätt snabbt med tveksamma modeller med klumineringen med Battlefront 2.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ger dom en chans i alla fall, även om jag likt många andra här har vissa reservationer. Bara det inte är ännu ett BR.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Söderlund var vd för Dice när de gjorde BF1942 och BF2. Innan dess var han med och startade Refraction Games (Codename Eagle). Så han har gjort en del bra saker också, vilket brukar "glömmas bort" när det skälls på honom.

Jag är i alla fall nyfiken på spelen, oavsett vem som styr skutan.

Var lite det jag menade... När det gick bra för DICE så var Söderlund fortfarande inblandad. Men det är väl populärt idag att hata allt och alla.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av fejksson:

Jag har absolut ingen koll på denna individ men kollade upp honom

2000–2006 var patrick söderlund vd för DICE. Var chef tills 2013 när han blev chef över EA Sports. (om jag inte missuppfattat)

Mellan 2006-2013 släppte DICE

Battlefield 1942, fick 5/5 på FZ, 89/100 på metacritic
Battlefield Vietnam, 4/5 på FZ, 84/100 på metacritic
Battlefield 2, 4/5 på FZ, 92/100 på metacritic
Battlefield 2142 4/5 på FZ, 90 på metacritic
Battlefield: Bad Company 4/5 på FZ, 83 på metacritic
Battlefield: Bad Company 2, 5/5 på FZ, 87 på metacritic

Det verkar som han är anledningen till att DICE överlevt så länge och lyckats skapa bland dom bästa Battlefield spelen där ute. Vad exakt har han gjort som får er att tvivla på hans kompetens?

Söderlund blev VD först 2006 från vad jag kan hitta.

Battlefield 1942 kom ut 2002
Battlefield Vietnam kom ut 2004
Battlefield 2 kom ut 2005
Battlefield 2142 kom ut 2006, och måste således ha påbörjat utvecklingen innan han tog över rodret.

Så nej, han är knappast anledningen till att dom överlevt så länge.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Avstängd
Skrivet av Slashgibber:

Söderlund blev VD först 2006 från vad jag kan hitta.

Battlefield 1942 kom ut 2002
Battlefield Vietnam kom ut 2004
Battlefield 2 kom ut 2005
Battlefield 2142 kom ut 2006, och måste således ha påbörjat utvecklingen innan han tog över rodret.

Så nej, han är knappast anledningen till att dom överlevt så länge.

Expansion (2000–2004)

In 2000, DICE acquired developer Refraction Games (developers of Codename Eagle).[3] From the acquisition, DICE inherited the in-development Battlefield 1942.[3] Patrick Söderlund, who had founded Refraction Games in 1997, subsequently joined DICE as chief executive officer.[4] This was followed with the merger of Sandbox Studios in April 2001.[5] Sandbox Studios added 50 employees to DICE's staff, amounting to 150 total employees.[6] In September 2004, DICE also merged with Trauma Studios in New York City.[7][8] Trauma Studios employed nine people at the time.[9]

...

CEO
jan. 2000–okt. 2006 · 6 år 10 mån
Joined DICE in early 2000 as the CEO. The company is responsible for titles such as Battlefield 1942, Battlefield 2, Rallisport Challenge 1 & 2, and many others.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/DICE_(company)
Källa: https://www.linkedin.com/in/patrick-s%C3%B6derlund-388b512/

Medlem

Mycket peppad på Arc Raiders! Ser otroligt snyggt ut och verkar ha riktigt duktiga kodare bakom sig.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Expansion (2000–2004)

In 2000, DICE acquired developer Refraction Games (developers of Codename Eagle).[3] From the acquisition, DICE inherited the in-development Battlefield 1942.[3] Patrick Söderlund, who had founded Refraction Games in 1997, subsequently joined DICE as chief executive officer.[4] This was followed with the merger of Sandbox Studios in April 2001.[5] Sandbox Studios added 50 employees to DICE's staff, amounting to 150 total employees.[6] In September 2004, DICE also merged with Trauma Studios in New York City.[7][8] Trauma Studios employed nine people at the time.[9]

...

CEO
jan. 2000–okt. 2006 · 6 år 10 mån
Joined DICE in early 2000 as the CEO. The company is responsible for titles such as Battlefield 1942, Battlefield 2, Rallisport Challenge 1 & 2, and many others.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/DICE_(company)
Källa: https://www.linkedin.com/in/patrick-s%C3%B6derlund-388b512/

Fair enough, då gjorde jag en dålig googling. Men då undrar jag varför folk ger honom så mycket skit, om han nu slutade som VD för Dice innan deras spel började blir dåliga på riktigt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Redaktör
Skrivet av Slashgibber:

Fair enough, då gjorde jag en dålig googling. Men då undrar jag varför folk ger honom så mycket skit, om han nu slutade som VD för Dice innan deras spel började blir dåliga på riktigt.

Han hade länge höga poster på EA, och har därmed haft ett finger med i både senare BF-spel och annat från dem. Slightly Mad-chefen kallade honom (och EA) "monster" för några år sen (här). Bara en enskild persons åsikt, men ändå oerhört stark kritik.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Han hade länge höga poster på EA, och har därmed haft ett finger med i både senare BF-spel och annat från dem. Slightly Mad-chefen kallade honom (och EA) "monster" för några år sen (här). Bara en enskild persons åsikt, men ändå oerhört stark kritik.

Tja, det låter väl ganska troligt, det han säger. Det är ju inte direkt ovanligt att utgivare saboterar för små oberoende studios, bara för att kunna göra uppköp för en billig slant. Zenimax försökte ju göra samma sak mot Obsidian för några år sedan.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar