GTA 6 ska höja den kreativa ribban för hela underhållningsbranschen

Robot
GTA 6 ska höja den kreativa ribban för hela underhållningsbranschen

Utvecklingen rullar på, säger chefen för Rockstars moderbolag.

#gta-6, #rockstar, #take-two


Medlem

De har manskapet och pengarna att göra det 💪 spännande!

Medlem

Tiden som förlöpt mellan det kommande GTA6 och GTA5 och om vi ska jämföra detta med hur lång tid det tog mellan tidigare spelsläpp i serien är ju helkonstigt. Det är ju exakt samma sak med Elder Scrolls. Tidigare i den serien tog det inte alls så lång tid innan ett nytt spel släpptes. Att det varken ännu har släppts ett nytt Elder Scrolls och GTA beror nog på att dessa företag fortfarande tjänar grova pengar på cirkus 10 år gamla speltitlar lol. Kul i vart fall att Rockstar har en sån stark vision för nästa GTA, det gör mig faktiskt lite taggad på att få se vad dom har att erbjuda.

Medlem

Det är väl knappast troligt, men hoppas att det är mer i stil med RDR2 och mindre GTA5. Barnsliga sandlådan med tokiga karaktärer föll mig inte i smak. Det var kul att köra bil i Los Santos, men inte mycket mer. Något av en blandning av Red Dead och GTA4 hade suttit som en smäck.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Osäker på detta spel. Bra företag är inte bra för alltid och Rockstar har inte varit fantastiska på senaste (gta online pengakåta). Tror dock mer på att GTA VI blir ett bra spel än att Diablo IV blir det..

Medlem

Håller tummarna för något fantastiskt. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Gnällkuk

Hade Dan Houser varit kvar och det var han som sagt detta hade jag blivit taggad, nu när han inte är det och det Strauss Zelnick så blir jag mer orolig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det kommer när det kommer. Onödigt att hajpa upp sig innan ens en trailern dykt upp.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

tvivlar det blir nåt revolutionerande men grafik o ljud lär säkert bli toppklass kan jag tänka mig.

Medlem

Förmodligen gigantiskt spelvärld med otrolig frihets känsla, valmöjligheter och lång ass story osv! Hoppas på mer allvarlig ton (GTA 4 typ), skulle vara intressant om det kändes mer verklighetstroget och var mer kompakt på nå sätt. Men har en känsla av att det blir långa transportsträckor och flams och färger 😅 Oavsett blir det nog skitkul! Sen är jag verkligen nyfiken på GTA online och hoppas att de lägger extra krut där och att fler upptäcker hur kul det faktiskt är att spela med vänner där finns verkligen potential att ta serien till nästa nivå! Skapa egna gäng och göra sin egna story typ👊💪

Medlem

Blir GTA 6 bättre än GTA 5 då kommer man få ett seklets bästa spel tills möjligen GTA 7 kommer...

KoP
Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Tiden som förlöpt mellan det kommande GTA6 och GTA5 och om vi ska jämföra detta med hur lång tid det tog mellan tidigare spelsläpp i serien är ju helkonstigt. Det är ju exakt samma sak med Elder Scrolls. Tidigare i den serien tog det inte alls så lång tid innan ett nytt spel släpptes. Att det varken ännu har släppts ett nytt Elder Scrolls och GTA beror nog på att dessa företag fortfarande tjänar grova pengar på cirkus 10 år gamla speltitlar lol. Kul i vart fall att Rockstar har en sån stark vision för nästa GTA, det gör mig faktiskt lite taggad på att få se vad dom har att erbjuda.

Vi får ej förglömma att spel med tiden blir mera och mera tekniskt avancerade, därav tar det säkerligen längre tid att utveckla dessa spel idag.

Men i Rockstars fall är det nog inte så, där är det hyffsat uppenbart att dom ville pumpa ut så mycket dom kunde ur GTA 5 innan dom kände att det var dags att vandra vidare.

Medlem

måste ju iaf säga att dom verkligen har förtjänat sin rikedom genom att göra Riktigt jävla bra spel, tänk om alla spel var av samma kvalitet som rdr2!


signatur

//monster

Medlem

GTA 5 var ju rätt hemsk när det kom. Laddningstiden på ps3 tog väl runt 20 minuter i en del fall. Det kom ju en patch senare och gjorde det bättre men det tog tid. Hur GTA 5 ser ut idag på tex Xbox series X är ju fantastiskt, men så bra var det ju inte dag 1.

Så det blir ju intressant att se om GTA6 när det dyker upp är bra från start eller behöver formas över tid.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd
Skrivet av Najkan:

Osäker på detta spel. Bra företag är inte bra för alltid och Rockstar har inte varit fantastiska på senaste (gta online pengakåta). Tror dock mer på att GTA VI blir ett bra spel än att Diablo IV blir det..

GTA Online var i mitt tyckte revolutionerande. Har knappt haft bättre onlineupplevelse med det. Lirade online riktigt mkt på 360 och runt 80h på PC men det var 5 år sedan. Men har kommit tillbaka nu och GTAO är faktiskt riktigt kul, och det har överlevt i 10 år.

Jag är nog mest taggad på GTA Online 2.

Inaktiv

Man måste komma ihåg att det är massvis av parametrar ett spelföretag tar i beaktande kring ett släpp. T.ex. kan de ha väntat på ett stort hopp på hårdvarusidan för att kunna ge en större grafisk uppgradering. De kan ha utvecklat motorn (RAGE) vilket rykten tycks säga osv. De ser vad konkurrenterna gör och kanske inte vill pusha fram ett spel bara för saken skull. Utan att utvecklarna ska känna passion. Sedan har dom ju utvecklat RDR vid sidan om GTA vilket dom inte gjorde innan.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Man måste komma ihåg att det är massvis av parametrar ett spelföretag tar i beaktande kring ett släpp. T.ex. kan de ha väntat på ett stort hopp på hårdvarusidan för att kunna ge en större grafisk uppgradering. De kan ha utvecklat motorn (RAGE) vilket rykten tycks säga osv. De ser vad konkurrenterna gör och kanske inte vill pusha fram ett spel bara för saken skull. Utan att utvecklarna ska känna passion. Sedan har dom ju utvecklat RDR vid sidan om GTA vilket dom inte gjorde innan.

Känns garanterat som att shark cards är en enorm anledning till den långa luckan. det faller säkerligen in i det hela. hur länge kan vi mjölka samma online spel/spel? ser siffrorna bra ut, kan vi tjäna mer på en gta online 2/warzone 2?

Medlem
Skrivet av Boomer:

Det är väl knappast troligt, men hoppas att det är mer i stil med RDR2 och mindre GTA5. Barnsliga sandlådan med tokiga karaktärer föll mig inte i smak. Det var kul att köra bil i Los Santos, men inte mycket mer. Något av en blandning av Red Dead och GTA4 hade suttit som en smäck.

OK, boomer.

Medlem

Jag hoppas innerligt att det blir ett rejält lyft i hur många byggnader man kan gå in i och variationen där.
Ett system som skulle kunna fungera idag är typ att när man går in i en lägenhet så genereras inredningen i realtid eller när karaktären är nära berörd lägenhet / hus.
Borde genom SSD-hårddisk som systemkrav kunna lösas genom smarta algoritmer.
Snacka om att det skulle höja återspelarvärdet.

Medlem

Varje GTA som man har släppt har iaf jag haft skyhöga förväntningar och alla förväntningar har man lyckats med, det är samma sak nu med GTA 6. Jag tror det släpps november 2023, kanske tidigt 2024. GTA 6 kommer troligtvis bli det bästa GTA hittills!

Det är inte som Cyberpunk. Rockstar, de vet vad de sysslar med!

Medlem
Skrivet av Zicero:

Varje GTA som man har släppt har iaf jag haft skyhöga förväntningar och alla förväntningar har man lyckats med, det är samma sak nu med GTA 6. Jag tror det släpps november 2023, kanske tidigt 2024. GTA 6 kommer troligtvis bli det bästa GTA hittills!

Det är inte som Cyberpunk. Rockstar, de vet vad de sysslar med!

Visste inte "cyberpunk" vad dom sysslade med... Innan Cyberpunk släpptes? Men ja, RDR2 & GTAV är väldigt bra spel.

Är inte speciellt orolig att GTAVI ska bli dåligt, är mest orolig över att single player kommer lida pga online och att online kommer lida av massa microtransaktioner.

Medlem

Den kreativa ribban höjs väldigt väldigt sällan av AAA-titlar tycker jag ändå. GTA är rätt överskattat men kan ändå hoppas de lyckas få ihop något bra ¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Boomer:

Det är väl knappast troligt, men hoppas att det är mer i stil med RDR2 och mindre GTA5. Barnsliga sandlådan med tokiga karaktärer föll mig inte i smak. Det var kul att köra bil i Los Santos, men inte mycket mer. Något av en blandning av Red Dead och GTA4 hade suttit som en smäck.

Håller helt med. GTAIV och, i ännu större utsträckning, RDR och RDR2 hade en betydligt råare och seriösare ton än GTAV. Jag föredrar helt klart de tre förra än det senare spelet.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Tiden som förlöpt mellan det kommande GTA6 och GTA5 och om vi ska jämföra detta med hur lång tid det tog mellan tidigare spelsläpp i serien är ju helkonstigt. Det är ju exakt samma sak med Elder Scrolls. Tidigare i den serien tog det inte alls så lång tid innan ett nytt spel släpptes. Att det varken ännu har släppts ett nytt Elder Scrolls och GTA beror nog på att dessa företag fortfarande tjänar grova pengar på cirkus 10 år gamla speltitlar lol. Kul i vart fall att Rockstar har en sån stark vision för nästa GTA, det gör mig faktiskt lite taggad på att få se vad dom har att erbjuda.

Det kan bero på att spel-scenen har ändrats mycket sen tidigare samt att de företag som gjorde de stora spelen har ändrats själva väldigt mycket.

Att Skyrim och även GTAV fortfarande drar in multum på onlinedelen bidrar stort till att de inte behöver rusha sina nya spel på samma sätt.

Medlem
Skrivet av lonian:

GTA 5 var ju rätt hemsk när det kom. Laddningstiden på ps3 tog väl runt 20 minuter i en del fall. Det kom ju en patch senare och gjorde det bättre men det tog tid. Hur GTA 5 ser ut idag på tex Xbox series X är ju fantastiskt, men så bra var det ju inte dag 1.

Så det blir ju intressant att se om GTA6 när det dyker upp är bra från start eller behöver formas över tid.

Instämmer ej, GTA V var ett riktigt mastodontprojekt och att det ens gick att leverera den skalan med den detaljnivån på dåtidens konsoler var galet. Att det är bättre idag är det nog ingen som slåss om, men att det skulle ha varit dåligt på release håller jag inte med om.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Querth:

Den kreativa ribban höjs väldigt väldigt sällan av AAA-titlar tycker jag ändå. GTA är rätt överskattat men kan ändå hoppas de lyckas få ihop något bra ¯\_(ツ)_/¯

Kan nog instämma, med det sagt så levererar GTA myclet underhållning.
Dock tröttnade jag på RDR2 så jag hoppas inte det blir samma med GTA6


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur kommer det sig att de fortsätter sälja så mycket? Är det fuskare som blir bannade som köper mer kopior eller är det att det är poppis att spela online med moddar på Twitch så att nya spelare hittar spelet?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Hur kommer det sig att de fortsätter sälja så mycket? Är det fuskare som blir bannade som köper mer kopior eller är det att det är poppis att spela online med moddar på Twitch så att nya spelare hittar spelet?

Det föds väldigt många människor på ett år (140M tydligen) o det är väl inte så mycket som konkurrerar med gta v online i vad dom kan göra twitch kan ha mycket med storheten att göra.

Medlem

Att han säger sånt pekar snarare på motsatsen. Förvänta er det sämsta GTA någonsin. I alla fall för single player. Multiplayer kommer nog hålla då målgruppen är kids o tonåringar.

Medlem

För min del hoppas jag de satsar mer på en mer avancerad AI när det gäller NPC:er . Tänk att starta ett slagsmål mitt på gatan med en random NPC utan vittne man bankar skiten ur honom, men när polisen kommer så låter man NPC:en slå på dig så snuten haffar honom. Sådanna smågrejjer hoppas jag på. Även möjligheten att gå in i alla byggnader. Hellre sådant än en superstor värld.

12
Skriv svar