Nightdive berättar varför Blade Runner-remastern blev som den blev

Robot
Nightdive berättar varför Blade Runner-remastern blev som den blev

Covid, saknad källkod och brist på ledarskap som kunde stampa på bromsen.

#Blade-runner-enhanced-edition, #Nightdive-studios


Avstängd

Det bådar inte gott för SYSTEM SHOCK REMAKE

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Det bådar inte gott för SYSTEM SHOCK REMAKE

Varför inte? Det som jag spelat som Kickstarter-backare bådar extremt gott.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

eld
Medlem

Jag är inte den som brukar instämma offentligt med diverse PR speciellt när man ser det från insidan.

Men i detta fallet så är det helt spot on och ärlig forklaring, bladerunner var ett otroligt komplicerat projekt, quake:ee var en dröm jämfört.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Det bådar inte gott för SYSTEM SHOCK REMAKE

SS Remaken är inte beroende av någon gammal källkod eller gamla assts, det är uppbyggt från grunden. Helt andra omständigheter.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Gen
Medlem
Skrivet av eld:

Jag är inte den som brukar instämma offentligt med diverse PR speciellt när man ser det från insidan.

Men i detta fallet så är det helt spot on och ärlig forklaring, bladerunner var ett otroligt komplicerat projekt, quake:ee var en dröm jämfört.

Jag håller med. Dessutom har Nightdive gjort flera bra remasters tidigare (har själv lirat Turok, Doom64 samt Quake) så jag tror också på att resultatet denna gången helt enkelt berodde på en rad olika dåliga omständigheter.

Avstängd
Skrivet av Slashgibber:

SS Remaken är inte beroende av någon gammal källkod eller gamla assts, det är uppbyggt från grunden. Helt andra omständigheter.

Det är samma utvecklare, som dessutom flyttat fram släppdatum nu flera gånger under flera år. Det bådar som sagt inte gott.

Avstängd
Skrivet av Dave Lister:

Varför inte? Det som jag spelat som Kickstarter-backare bådar extremt gott.

De har flyttat fram släppdatum i omgångar i flera år och har fortfarande inget lanseringsdatum. Ett flera år fammalt demo är ju inget att hurra över direkt.

Medlem

Alltså, det är ju också så att de inte behöver göra remasters av vissa saker, det är säkert folk som älskar gamla Blade Runner, men det är inget spel som behövde en remaster, det finns ingen ny publik och det är för få gamla som är intresserade av det.

Det är bara att se på mängden recensioner, Nightdive vet ju om detta, de har lagt resurserna därefter och även om spelet skulle vara perfekt så kanske man hade fått dubbla sales, men hur mycket är det ens?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Det är samma utvecklare, som dessutom flyttat fram släppdatum nu flera gånger under flera år. Det bådar som sagt inte gott.

Samma studio, men inte samma personer. Demot för den senaste versionen finns tillgängligt på Steam, jag rekommenderar att du testar. Jag har spelat originalet, och jag kan säga dig det är otroligt troget originalet. Jag ser inga orosmoln där. Att det blivit försenat säger inte så mycket, du måste ta det i sitt sammanhang. Den enskilt största anledningen till att det blivit försenat är pga av motorbyte, då man bytte från Unity till Unreal 4. Personligen anser jag att det var rätt beslut.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

De har flyttat fram släppdatum i omgångar i flera år och har fortfarande inget lanseringsdatum. Ett flera år fammalt demo är ju inget att hurra över direkt.

Hellre framflyttat än släppt som skit.
Och det jag spelat, läst och sett sedan dess på Kickstarter-uppdateringarna ger mig absolut ingen anledning att oroa mig.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Avstängd
Skrivet av Slashgibber:

Samma studio, men inte samma personer. Demot för den senaste versionen finns tillgängligt på Steam, jag rekommenderar att du testar. Jag har spelat originalet, och jag kan säga dig det är otroligt troget originalet. Jag ser inga orosmoln där. Att det blivit försenat säger inte så mycket, du måste ta det i sitt sammanhang. Den enskilt största anledningen till att det blivit försenat är pga av motorbyte, då man bytte från Unity till Unreal 4. Personligen anser jag att det var rätt beslut.

Jag ska medge att jag testat demot på steam och det gjorde mig peppad men denna väntan gör mig orolig.

eld
Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Jag ska medge att jag testat demot på steam och det gjorde mig peppad men denna väntan gör mig orolig.

https://80.lv/articles/system-shock-remake-is-largely-complete/

Så medans spelutveckling har sina quirks och tar sin tid så är spelet ganska så färdigt, det är inget projekt som i detta stadie kommer läggas ner eller göras om.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Jag ska medge att jag testat demot på steam och det gjorde mig peppad men denna väntan gör mig orolig.

Skrivet av eld:

https://80.lv/articles/system-shock-remake-is-largely-complete/

Så medans spelutveckling har sina quirks och tar sin tid så är spelet ganska så färdigt, det är inget projekt som i detta stadie kommer läggas ner eller göras om.

Om man ska spekulera så kan jag se ett par anledningar till förseningen. Anledning ett är att man tweakar på cyberspace-delen, då det är den enda grejen man medvetet och villigt avvikit från originalet. Kan tänka mig att det tar extra tid när man knåpar ihop helt ny typ av gameplay, om man samtidigt vill få det att kännas som att det verkligen hör hemma med resterande av mekanikerna.

Anledning två är att man fortfarande inte är färdiga med SS2 remastern som dom lovat skulle lanseras samtidigt som SS1 remaken.

Rena spekulationer från min sida, men inte helt ogrundat, då dom medgett att man varit ganska sena med att skrota det gamla upplägget för cyberspace. Kan även tänka mig att den gamla källkoden för SS2 ger utvecklarna en hel del huvudvärk, speciellt då jag hört att coop-delen var ett otroligt rushjobb back in the day.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar