Dark Souls- och Elden Ring-regissören Hidetaka Miyazaki prisas för sitt livsverk

Medlem
Skrivet av jehuty:

Även om man inte gillar spelen tror jag all dom flesta av er kan hålla med om var han och spelen har gjort för spelbranschen. När spel blev lättare och lättare att klara med checkpoints överallt gör dom motsatsen och släpper svåra spel men rättvisa.

Han skapade en helt egen spel genre. Han har gjort så mycket mer än bara släppt bra spel.

Så ett onödigt svårt spel för att elda upp dina kopplingselement. Ett spel som ej behöver bjuda på någon övrig kvalitet.

Ja men det låter precis som hur min tankegång evolverar runt den här serien. Svårt men tafatt i övrigt. Dock är det skojs med alla memes och det är väl ändå kul att detta spel har funnit sin unika skara av spelare, som vill roa sig i det.

Det finns f.ö. utmanande svårhetsgrad i andra spel.

Medlem
Skrivet av Sito:

Jag drömmer fortfarande mardrömmar om de där skriken, tror jag provade 200 gånger utan att klara av och döda honom. Brände ut mig totalt och har inte rört spelet sen dess.

Det tog lång tid men tillslut lärde jag mig alla moves. Jag var nog även över någon level så kunde inte få hjälp av andra spelare.
Men Bloodborne har jag 100%:at med Trophys. Det krävdes NG+++ för att ta sig genom alla Chalises och döda Amygdala.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Elden Ring och dess föregångare är enastående spel. Men något som gör att jag gärna inte kör dem är buggar och QOL-grejer, kontroller på PC osv som inte alls är genomtänkta. De har släppt så många spel men inte kommit längre?

https://youtu.be/JRp50iJERIo Det går att spela på tangetbord och mus om man nu vill det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Välförtjänt, finns enligt mig ingen annan aktiv utvecklare som kan mäta sig med fromsoft när det kommer till att hålla en jämn och hög kvalitet just nu.

eld
Medlem
Skrivet av miffot:

Själv tycker jag faktiskt det är överskattade spel, med det sagt är ju inte spelet dåligt är ju inget för mig bara, klart han förtjänar det då spelen hyllas.

Tycker du borde vinna pris för mest hälsosamma attityd runt att inte tycka om ett spel!

Många blir helt skogstokiga åt båda hållen men bäst är ju bara att inse att att spel man inte gillar uppskattas av andra!

Medlem
Skrivet av eld:

Tycker du borde vinna pris för mest hälsosamma attityd runt att inte tycka om ett spel!

Många blir helt skogstokiga åt båda hållen men bäst är ju bara att inse att att spel man inte gillar uppskattas av andra!

Exakt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jag har spelat halva Dark Souls 1, hela tvåan (inkl DLC), Bloodborne (inkl dlc) och nu Elden Ring.

Spelen är bra. Visst. Men jag tycker inte de är magiska. När de är som bäst är de tok-bra. Mem jag tycker ibland deras sätt att berätta stories och hantera NPCs är ... lite lamt. Elden Ring var ett extremt exempel på det.

Mini spoilers för Milicents quest, som ett exempel.
Jag försökte verkligen köra den utan Wiki slö hjälp. Och det gick i början. Sen blir det ett "jag ska leta en grej nånstans". Och man får antingen leta EN HALV JÄKLA OPEN WORLD...eller läsa wiki.
Sen mot slutet. Fattade inte vad man skulle göra för att fortsätta. Men då hade jag missat en liten liten avstickare. Hon var inte där
Mem där fanns en miniboss. Som man skulle döda. Och sen skulle man återvända dit så arean reloadas. Hur faaaaan ska man veta det då?

Eller Rannis?
Minispoilers.
För att ens börja den måste man återvända till en merchant som inte har nånting med något att göra för att han råkar veta hur man knäpper med fingrarna....
Sen så hade jah gjort...nått? Så blev fight. Jaha. Whatever. Men kändes skumt. Så in på wiki. Och fick reda på att set var en del av en gigantisk quest. Som jag nu, av nån anledning, failat. Men man kunde be om förlåtelse hos en sköldpadda...

Massa sånadär NPCs känns som standard. Pch nog luddiga och lätta att missa i deras vanliga spel. Men superlätt missa i ett jäkla open world spel.

Riktigt kasst sätt att berätta stories.
Och sen står eller sitter de bara där. Blick stilla på en plats och.väntar på en. Har.tre rader dialog. Sen ska man spela 2-20 timmar och hitta dem igen.
Då kan de vara hur välskrivna som helst. Det tappar ändå oooomph.

Sen är världarna väl skrivna. Har ofta sjukt vacker design. Bossarna är ibland otroligt bra och minnesvärda. Och att sitta i tex Bloodborna och sakta men säkert lista ut hur saker hänger ihop är väldigt.medryckande.

Varför låg det där föremålet utanför barnvakts-bossen!?!!

Haha ja questarna med NPC är jävligt svåra. Tror det krävs ett visst mindset eller en viss typ av spelare för att klara ut de där. Jag själv kan omöjligt progressa och göra alla questlines för alla NPCer utan att kolla upp hjälp på internet. Tror det krävs ett jävla tänkande i game design och använda huvudet lite för att progressa questarna. Finns säkert nån quest som inte gjorts än idag.

Medlem

Går det inte att spela co-op med kompisar UTAN att något rövhål ska invadera hela tiden?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Går det inte att spela co-op med kompisar UTAN att något rövhål ska invadera hela tiden?

Finns en väldigt bra mod för det iafl!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Finns en väldigt bra mod för det iafl!

Vart?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

https://www.nexusmods.com/eldenring/mods/510

Har spelat igenom allt med 1 polare, var riktigt roligt! Sen är spelet "typ" gjort för att spela med antingen summons eller coop så känns inte som att spelet är för enkelt bara därför.

12
Skriv svar