Skärmdumpar från spel

Medlem
Jedi Fallen Order

Ett litet urval av bilder jag samlat på mig under alla mina genomspelningar. :'D

Här finns det ännu fler!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Följde länken och det fanns ett par riktigt fina bilder där! Snyggt!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Immortals Fenyx Rising (PS5):

Gillar spelet rent utseendemässigt (förutom karaktärernas ansikten, generellt), men spelmässigt klickar det inte för mig. Hade hoppats att det skulle vara mer likt Zelda: BotW, men här finns det utfyllnadstjafs precis överallt och själva världen får därför inte tid att andas ordentligt. Näe, blir till att ge mig på något annat istället.


signatur

Konsolgubbe

FM-guru
F.d. Sisyr

Man vet att det är ett fint album när man blir sugen på att spela spelet trots att jag redan testat det och vet att jag inte gillar det...

FM-guru
F.d. Sisyr

Besöket i tråden gjorde mig påmind om Ghost of Tsushima som jag spelade igenom tidigare under året när min PC strejkade. Tog då en hel del skärmdumpar och nu har jag bemödat mig att ladda upp en del av dem - lite onödigt krångligt att göra på PS4:an kan jag tycka.

Hur som haver, bilderna är från en vanlig gammal PS4 så glöm högupplösta grejer. Ändå ett tjusigt spel, måste jag säga! Detta är då ett urval, hela albumet finns här.

Medlem

Snyggt! Jag har inte spelat Ghost of Tsushima, men tänker på den här bugg-videon jag såg postad någonstans
https://www.youtube.com/watch?v=ORsjxELTtTI

Medlem

Vi jobbar för att fixa ett bra crt filter och en kurveffekt på spelet, ser kanske lite keck ut just nu, men det blir nog nice för de som vill ha det. Man behöver ju inte kurva skärmen och man kommer kunna ställa in styrka på olika saker och sådant så klart. Men men, det är bara ett test just nu.

Här är en video med, även om det inte är en sådan tråd.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Kan du fixa lite fler bilder på det där området, eller runt den där propellern? Jag ser en framtida quake3bana där...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Final Fantasy VII Remake (PS5, performance mode):


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Goldeneye Xbox Live Arcade & N64

XBLA versionen är fantastiskt följsam med det modernare kontrollschemat. Och den tillpiffade grafiken känns väldigt trogen!

Medlem

Final Fantasy VII Remake (PS5, performance mode) (igen):


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Distant Worlds 2
Lite torrare skärmbilder från ett 4x strategispel. Det är ett indiespel, huvudsakligen gjort av en person men hjälp från Matrix Games på flera områden.
.
.
Utzoomad galax. Detta är egentligen den senaste bilden. De som blev utslagna är de som är gröna i mitten på nästa bild.

.
.
Galaxen något närmare med mer info, mina system är de ljuslila på höger sida.

.
.
Mitt start-system. Man kan ställa in att börja i "Pre-warp" vilket gör att man rör sig väldigt långsamt med sub-light hastighet och kan i princip bara utforska närmaste måne eller planet om man själv börjar på en måne. Sen utvecklar man FTL och kan utforska systemet. Till sist utvecklar man warp och kan börja hoppa mellan system.

.
.
Isplaneten jag startade på

.
.
Rymdbasen i detalj. Man kan designa egna mallar för skepp och stationer, men jag kör automatiserat just nu.

.
.
Forskningsträdet

Medlem

Blev just klar med ett tio årigt screenshot projekt. Tiden går så snabbt att det inte är klokt .. men tyckte det var roligt och kan rekommendera andra att göra något liknande. Är roligt och mysigt att se tillbaks på allt man har spelat och minnas både spelen och allt annat som hände parallellt.

Medlem

Cyberpunk 2077
.
.
Blottar-V smyger i gränderna

.
.
Party på 6th (NPC)

.
.
Min nuvarande V i Japan Town-hemmet. Bilden är lite fejk, för jag mashar fiender med klubba eller hammare. Ibland använder jag hagelgevär också. Använder aldrig pistol. Men den gjorde sig bra på bild.

Medlem

Ny laddning från Final Fantasy VII Remake:


signatur

Konsolgubbe

Medlem
ICO och Shadow of the Colossus HD Collection (PS3 Emulator)

Väldigt unik estetik, speciellt för att vara ifrån 2001.
Många av scenerna i spelet är helt otroliga.

SotC är fortfarande vackert och imponerande

.

Medlem

Jag vet inte, ser ut som Sonic Frontiers...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag vet inte, ser ut som Sonic Frontiers...

Va?
Sonic Frontiers är inte direkt 17 år gammalt och kom till PS2 om man säger så.
Jag tycker det är imponerande att en maskin från sent 99 kan måla upp en sån mäktig värld med ganska begränsad hårdvara.

Sonic Frontiers liknar bara en randomizad grafikmotor som någon plockat in assets till från andra Sonicspel. Inte direkt imponerande för att vara från i år.
Och sen spelet i övrigt, låter som 1998 och beter sig som alla mediokra 3D-Sonic. 😅

Medlem
Skrivet av Razken:

Väldigt unik estetik, speciellt för att vara ifrån 2001.
Många av scenerna i spelet är helt otroliga.
https://pbs.twimg.com/media/FdMhBArXgAAHMOa?format=jpg&name=l...

SotC är fortfarande vackert och imponerande
https://pbs.twimg.com/media/FVFg1nbWIAE6mlu?format=jpg&name=l...

https://pbs.twimg.com/media/FVFg1niWYAAE7z3?format=jpg&name=l...

.

SotC är ett fantastiskt spel (minus förjävliga kontroller). ICO-bilden är dock det som skiner i ditt inlägg!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

SotC är ett fantastiskt spel (minus förjävliga kontroller). ICO-bilden är dock det som skiner i ditt inlägg!

Haha! 😂 Tycker ändå SotC är okej, men jag kan förstå om man inte gillar den (har typ bemästrat den vid det här laget).
ICO däremot... jösses. Är det något som svider är det defenitivt kontrollen. Hade glömt att den var så här jävla ryckig.

Medlem

Cyberpunk 2077:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Från Fallout 4 modden Fallout London (standalone releaser).


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Cyberpunk 2077

Medlem

Näst(?) sista rundan från Final Fantasy VII Remake:


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Här kommer sista bibban från Final Fantasy VII Remake:

Överlag ett fantastiskt spel! Ständigt balanserandes på en knivsegg mellan djupt/mörkt och ostigt, men bortsett från ett lite utdraget slutparti så stapplar det knappt.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Här kommer sista bibban från Final Fantasy VII Remake:

https://i.postimg.cc/JhwGgXdG/494-D4910-CE1-C-4-C84-862-F-3-B...

https://i.postimg.cc/tCSjLCV6/EAEAAA16-2809-4-C11-BC09-143-DC...

https://i.postimg.cc/CKVxJgz8/AD6-F440-C-3-DC5-406-D-8279-41-...

https://i.postimg.cc/FKgsBBLB/18-D2-CF53-B39-C-4629-BBD1-626-...

Överlag ett fantastiskt spel! Ständigt balanserandes på en knivsegg mellan djupt/mörkt och ostigt, men bortsett från ett lite utdraget slutparti så stapplar det knappt.

Riktigt snygga screens!

Håller med, ett otroligt spel.
Mitt absolut första Final Fantasy som jag ens provade på riktigt och fastnade totalt.
Gillar anime och japansk kultur, så det kunde inte bli bättre än såhär (lirar med japansk voiceacting såklart).
Tror jag nämnde det förut i nåt inlägg, men har nog inte njutit så mycket av ett spel sedan tredje delen i Metal Gear Solid-serien.

Vissa brister såklart, med mycket springande och upprepade scener, utdragna partier osv, men på nåt sätt förbisåg jag dedär, för jag tycker allt annat är så himla bra gjort.

Provade FF 15 också efter genomplöjningen av 7'an, men tyckte inte alls att det var i närheten av lika charmigt eller bra...
Sinnesjukt buggigt och trögdrivet på PC, så det åkte bort ganska omgående.

Medlem
Skrivet av Razken:

Riktigt snygga screens!

Håller med, ett otroligt spel.
Mitt absolut första Final Fantasy som jag ens provade på riktigt och fastnade totalt.
Gillar anime och japansk kultur, så det kunde inte bli bättre än såhär (lirar med japansk voiceacting såklart).
Tror jag nämnde det förut i nåt inlägg, men har nog inte njutit så mycket av ett spel sedan tredje delen i Metal Gear Solid-serien.

Vissa brister såklart, med mycket springande och upprepade scener, utdragna partier osv, men på nåt sätt förbisåg jag dedär, för jag tycker allt annat är så himla bra gjort.

Provade FF 15 också efter genomplöjningen av 7'an, men tyckte inte alls att det var i närheten av lika charmigt eller bra...
Sinnesjukt buggigt och trögdrivet på PC, så det åkte bort ganska omgående.

Tack! Det var ett kul spel att fånga bilder i.

Jag hade ganska lågt ställda förväntningar efter mitt första Final Fantasy—FFXIII—vilket är ett av väldigt få spel som jag aldrig lirat klart (otroligt stelt och grindigt). Det här var dock något helt annat! Långt ifrån det bästa jag spelat, men det var definitivt en kul värld att gräva ner sig i och karaktärerna var roliga att lära känna. Ser absolut fram emot kommande delar!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Jag har försökt ta lite action-bilder från Cyberpunk 2077 men det är svårt få till bra sådana. Eftersom spelet inte har några animeringar i tredjepersonsvy på V, blir det bara en slags "grundposering" när man byter till photo mode. Det finns en del förskapade positioner att välja på men det passar sällan en vy i ett exakt ögonblick.

Här är en från en "The Thing" bugg jag stötte på istället. Det gick inte att starta fighen, eftersom man inte kunde prata med han. Men åkte bort flera kvarter och sen tillbaks och då var han normal igen (och fick rejält med däng i fighen).

Medlem

Forza Horizon 5. Bilen är en Land Rover i Camel Trophy-målning (för dem som kommer ihåg CT/förstår referensen).


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Little Nightmares:

SPOILER för slutscenen:


signatur

Konsolgubbe

Skriv svar