Battalion 1944 kapitulerar - gratis pc-version på Steam, konsolversionerna skrotas

Robot
Battalion 1944 kapitulerar - gratis pc-version på Steam, konsolversionerna skrotas

Intresset för WW2-pangande online var för svalt.

#battalion-1944, #battalion-legacy


Medlem

Har aldrig hört talas om en utvecklare som betalar tillbaka pengar från Kickstarter, eloge till dem!
Att säga upp samarbete med Square Enix är nog ett vettigt beslut, är en publisher jag skulle avråda alla från att jobba med.

Medlem

Tyvärr är det svårt att få sånt här att funka idag.
Det ska vara f2p cod, apex, fortnite eller liknande tyvärr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Tyvärr är det svårt att få sånt här att funka idag.
Det ska vara f2p cod, apex, fortnite eller liknande tyvärr.

Konkurrensen är ju totalt mördande numera också, när typ alla kan släppa spel på Steam. Måste vara ett monsterprojekt bara att nå ut i bruset.


signatur
Medlem

Battalion 1944 var ändå riktigt kul men det var oldschool och rätt svårt när man mötte inbitna spelare.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Tyvärr är det svårt att få sånt här att funka idag.
Det ska vara f2p cod, apex, fortnite eller liknande tyvärr.

Skulle säga fel riktning av utvecklarna plus att dom gav upp med spelet extremt snabbt och börja lägga fokus på sitt andra spel nästan direkt.

Kickstarta spelet själv. Men tyvärr gick dom helt fel riktning med spelet, vilket utvecklarna valde att utannonsera typ månaden innan dom släppt de.
Felet med spelet är
*För stort fokus på esport
*Extremt dåligt gjort med SDK
*Väljer att låsa vapen bakom ett tråkigt ekonomi system som mer efterliknar CS
*Inget fokus på att göra spelet kul. Utan mer att det ska va "meta"/esport
*I och med fokus på esport så va inte kartorna roliga. 3 lanes. Massa osynliga barriärer.
*Även om där är servrar så va där inget fokus på communityn.

Och de största av allt.
*Movment system från Pro Mod. En mod som är från CoD4. Som passa i CoD4 för de va ett modernt spel med helt andra vapen. De funkar inte i ww2 miljö. Hoppa du runt hörn så vinner du till 99% av gångerna.

Dom utlova mer eller mindre CoD 2 i ny motor. Men blev något helt annat. Kommer ge spelet en ny chans. Och hoppas på att vissa saker kanske går att fixa med någon mod.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Skulle säga fel riktning av utvecklarna plus att dom gav upp med spelet extremt snabbt och börja lägga fokus på sitt andra spel nästan direkt.

Kickstarta spelet själv. Men tyvärr gick dom helt fel riktning med spelet, vilket utvecklarna valde att utannonsera typ månaden innan dom släppt de.
Felet med spelet är
*För stort fokus på esport
*Extremt dåligt gjort med SDK
*Väljer att låsa vapen bakom ett tråkigt ekonomi system som mer efterliknar CS
*Inget fokus på att göra spelet kul. Utan mer att det ska va "meta"/esport
*I och med fokus på esport så va inte kartorna roliga. 3 lanes. Massa osynliga barriärer.
*Även om där är servrar så va där inget fokus på communityn.

Och de största av allt.
*Movment system från Pro Mod. En mod som är från CoD4. Som passa i CoD4 för de va ett modernt spel med helt andra vapen. De funkar inte i ww2 miljö. Hoppa du runt hörn så vinner du till 99% av gångerna.

Dom utlova mer eller mindre CoD 2 i ny motor. Men blev något helt annat. Kommer ge spelet en ny chans. Och hoppas på att vissa saker kanske går att fixa med någon mod.

Ok det låter som en stor bidragande orsak till fail.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Ok det låter som en stor bidragande orsak till fail.

Asså spelet är roligt i säg om man vill ha lite comp. Men de mer casual community fun som man va ute efter som man alltid hade i CoD2 va inte där.

Medlem

Såg fram emot detta när jag kikade på det när de annonserade det. Såg snyggt ut på bilderna och verkade lovande. Tack och lov så läste jag det folk skrev att det tyvärr var en COD-klon. Helt galet. Trodde det skulle vara en taktisk shooter.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Skulle säga fel riktning av utvecklarna plus att dom gav upp med spelet extremt snabbt och börja lägga fokus på sitt andra spel nästan direkt.

Kickstarta spelet själv. Men tyvärr gick dom helt fel riktning med spelet, vilket utvecklarna valde att utannonsera typ månaden innan dom släppt de.
Felet med spelet är
*För stort fokus på esport
*Extremt dåligt gjort med SDK
*Väljer att låsa vapen bakom ett tråkigt ekonomi system som mer efterliknar CS
*Inget fokus på att göra spelet kul. Utan mer att det ska va "meta"/esport
*I och med fokus på esport så va inte kartorna roliga. 3 lanes. Massa osynliga barriärer.
*Även om där är servrar så va där inget fokus på communityn.

Och de största av allt.
*Movment system från Pro Mod. En mod som är från CoD4. Som passa i CoD4 för de va ett modernt spel med helt andra vapen. De funkar inte i ww2 miljö. Hoppa du runt hörn så vinner du till 99% av gångerna.

Dom utlova mer eller mindre CoD 2 i ny motor. Men blev något helt annat. Kommer ge spelet en ny chans. Och hoppas på att vissa saker kanske går att fixa med någon mod.

Just det där med att vinna när man hoppade ut skulle jag säga mest berodde på den konstiga idén att låta SMG,ARs osv vara one-shot headshot från höften, något som aldrig var fallet i Cod när du sköt från höften. SMG kunde inte ens oneshotta med ADS i cod. Helt random sprays i Battalion kunde ge ett lucky hs som var himla orättvist. Minus den aspekten som hade varit lätt att bara balansera om tycker jag ration var ungefär som i cod, hoppar du ut har du förmodligen övertaget men missar du är du körd precis som det borde vara.

Känns i övrigt som det mest var amatörmässigt eller nybörjarmässigt implementerade grejor. Ett massivt problem var ju viewporten, och visst, problem med viewport hade även cod 1-4 (ptja alla spel på olika nivåer egentligen) osv men i Battalion kunde du knappt se toppen av hjälmen på en gubben och han kunde skjuta dig. I övrigt skulle jag säga att det föll på dålig infrastruktur, det var extremt trasigt party och join-system ihop med att Unreals nätkod som är ganska kass i sitt standardutförande i jämförelse med hur ytterst tight åtminstone de första cod var när det fortfarande rullade på mycket DNA från Quake 3.

Men den största faktorn i sammanhanget tror jag är att dagens publik inte vill ha denna typ av spel tyvärr. Precis som med Arena-shooters så spelar det ingen roll även om spelet varit mycket bättre, det såg vi inte minst med deras Promod som verkligen fångar känslan av Cod4, så otroligt mycket bra spelglädje men det faller på popularitet ändå. Tyckte det var ytterst uppfriskande att spela spel där det inte är bloatat med massa random gimmicks och shit som totalt förstör allt vad skicklighet och game-iq innebär.

Känner enorm nostalgi kring att ha upplevt dessa spel (började med Medal of Honor AA för mig ) och framförallt deras klanscener mellan 2002-2010. MW2 satte verkligen spiken i kistan för allt vad denna scene hade potential att bli, dvs. ett annorlunda e-sport alternativ till CS.

Skrivet av Amelek:

Såg fram emot detta när jag kikade på det när de annonserade det. Såg snyggt ut på bilderna och verkade lovande. Tack och lov så läste jag det folk skrev att det tyvärr var en COD-klon. Helt galet. Trodde det skulle vara en taktisk shooter.

Det där är ju något folk bara missförstod , det var aldrig tänkt att vara någon mil-sim eller Hell Let Loose, så each their own fault skulle jag säga. De som var mest hypade var nog vi som spelat och längtat tillbaka till de gamla cod-spelen och den typ av e-sport / klanspel det innebar. Hela deras mantra var att plocka det bästa från de spelen då ingen annan gjort det sedan dess.

Geeks Gaming

Dom tappa precis mitt intresse igen då dom tar bort att man kan hosta egna servrar.

1
Skriv svar