Rise and shine! Half-Life 2: VR släpps som beta i september

Robot
Rise and shine! Half-Life 2: VR släpps som beta i september

Spela hela Half-Life 2 i virtual reality.

#half-life-2, #valve


Avstängd

Attans, jag måste spela klart HL: A först!

Redaktör
Skrivet av AplAy:

Attans, jag måste spela klart HL: A först!

Bara gör't! Bästa spelet på år och dag.


signatur
Medlem
Skrivet av AplAy:

Attans, jag måste spela klart HL: A först!

Inte gjort än?
Ett av få spel jag kört genom flera ggr nu för tiden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har påbörjat Alyx och gillade det men fan vad svettigt det blir efter en stund (ej i min livs form) och så laggar ju Quest 2 trådlöst så jag la ner. Gör ett nytt försök när det kommer något riktigt trådlöst megaheadset.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte gjort än?
Ett av få spel jag kört genom flera ggr nu för tiden.

Fuck Jeff (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Alyx sabbade vr för mig, för allt annat känns så platt och ofärdigt efter det.
*insert unity asset game x 100*

Inaktiv
Skrivet av powerbuoy:

Jag har påbörjat Alyx och gillade det men fan vad svettigt det blir efter en stund (ej i min livs form) och så laggar ju Quest 2 trådlöst så jag la ner. Gör ett nytt försök när det kommer något riktigt trådlöst megaheadset.

Mitt laggade också trådlöst men följde en guide om bla wifi6 och att man skulle ha questen ensamt på 5ghz nätverket det har funkat som en dröm sen dess. Har även routern i samma rum som questen.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jag har påbörjat Alyx och gillade det men fan vad svettigt det blir efter en stund (ej i min livs form) och så laggar ju Quest 2 trådlöst så jag la ner. Gör ett nytt försök när det kommer något riktigt trådlöst megaheadset.

Virtual desktop eller AirLink?
Värt att prova båda om den ena fungerar dåligt annara finns det som sagt optimering att göra om ens nätverk strular.
Annars köp en Link kabel på amazon och kör trådat, det är det värt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Var det inte nån som jobbade på att flytta hela HL2 till HL:As version av Source? Antar att detta inte är samma folk?

HL:A är fortfarande måttstocken för VR två år senare. Hoppas att det kommer till PSVR2, vore kul med en skarpare upplevelse till nästa genomspelning.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Gött! Ska testas!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Var det inte nån som jobbade på att flytta hela HL2 till HL:As version av Source? Antar att detta inte är samma folk?

HL:A är fortfarande måttstocken för VR två år senare. Hoppas att det kommer till PSVR2, vore kul med en skarpare upplevelse till nästa genomspelning.

Denna VR mod började för ett antal år sen men lades på is, sen flr ca 1år sen tog ett nytt gäng på sig att fortsätta och slutföra.
Du annars kanske tänker på dom som jobbar med hl2 till source 2, tror ibte det har med VR att göra.

Enligt dom som provat denna HL2 mod så känns den så bra att det känns som att HL2 var gjort för VR.

HL Alyx till PSVR2 tror jag absolut kommer hända


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kul! Började köra igenom HL2 i VR med Garrys mod efter jag spelat igenom Alyx men kom bara till Nova Prospekt innan jag tog paus (för 2 år sen?) Blir läge att spela klart i höst med andra ord!

Roligt när man kommer till Ravenholm då....

Medlem

Jaaa, fan vad kul!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Denna VR mod började för ett antal år sen men lades på is, sen flr ca 1år sen tog ett nytt gäng på sig att fortsätta och slutföra.
Du annars kanske tänker på dom som jobbar med hl2 till source 2, tror ibte det har med VR att göra.

Enligt dom som provat denna HL2 mod så känns den så bra att det känns som att HL2 var gjort för VR.

HL Alyx till PSVR2 tror jag absolut kommer hända

Alyx till PSVR vore riktigt kul. Tycker fler ska få möjligheten att uppleva ett fantastiskt "full-length" spel i VR!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Mitt laggade också trådlöst men följde en guide om bla wifi6 och att man skulle ha questen ensamt på 5ghz nätverket det har funkat som en dröm sen dess. Har även routern i samma rum som questen.

Hade också problem med lagg/stuttering som förstörde upplevelsen, tills det att jag lärde mig att min router (och kanske lite Q2's fel, dunno) inte fungerade så bra med Wifi6. Stängde av AX, och körde det på 5GHz och flyter som smör nu mera via AirLink!

Redaktör
Skrivet av PsykoFnask1985:

Roligt när man kommer till Ravenholm då....

En del passager i HL Alyx är inte heller aldeles behagliga...


signatur
Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Roligt när man kommer till Ravenholm då....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Ojoj, ska bli riktigt kul när man har vr.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Virtual desktop eller AirLink?
Värt att prova båda om den ena fungerar dåligt annara finns det som sagt optimering att göra om ens nätverk strular.
Annars köp en Link kabel på amazon och kör trådat, det är det värt

Provat båda och det funkar ok men inte felfritt. Kan ej köra trådat, man-caven är för liten :/

Medlem

Helt missat denna nyhet. Ska absolut köra genom hl2 i vr. Det var länge sedan jag lirade genom Half-life 2 och expansionerna. Synd att vi aldrig fick episod 3. Men det finns ju ett fan projekt på hl3 om de någonsin färdigställer det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Provat båda och det funkar ok men inte felfritt. Kan ej köra trådat, man-caven är för liten :/

Då är det nog nätverket/router som inte funkar.
Finns tyvärr en del modeller som inte streamar till Quest 2 bra även fast man ställt in allt rätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar