Betalda lootlådor försvinner från Overwatch om tre veckor

Robot
Betalda lootlådor försvinner från Overwatch om tre veckor
Medlem

Vad blire istället?

Redaktör
Skrivet av noyart:

Vad blire istället?

Season pass. Vilket jag glömde skriva - petar in det i nyheten.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av noyart:

Vad blire istället?

loot crådor.

Medlem

Om detta är ett ärligt drag från Blizzard så är jag den förste att ge dom en stor tumme upp efter all skit dom hållt på med.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Season pass. Vilket jag glömde skriva - petar in det i nyheten.

Känns betydligt mycket tryggare och etiskt. Det är ju liknande stuket som gäller i Rocket League, man kan dock låsa upp möjligheten till bättre och fler lootlådor med sitt Season Pass men det känns helt okej för mig. Att det finns mikrotransaktioner vid sidan om ifall man vill köpa något specifikt föremål känns också bra. Bort med oddsaspekten i köpen. <3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det positiva är ju att season pass i det här fallet enbart ger kosmetiskt innehåll i ow2, inga fördelar i spelet. Även fast betan var kortvarig och nu är stängd känns det ändå som den borde varit öppen istället för exklusiv till de som lagt ut 400 kr....

Och äger man redan ow1 sedan tidigare borde man fått någon form av valuta som går att använda i ow2. Sen förstår jag inte varför de inkluderar ow1 legendary edition när ow1 ändå kommer stängas ner när ow2 kommer ut? För allt du tjänat i ow1 kommer överföras till ow2 ändå...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det här har dom råd med nu när Diablo pumpar in pengar från en massa galningars mobiltelefoner 😅.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Avstängd

Overwatch är väl enda spelet som skött lootlådor på rätt sätt. Du får dom genom att spela. Antar man kan säga adjö till att få några fler skins gratis utan nu måste köpa antingen battle pass eller från shop.

Girigheterna fortsätter.

Medlem

Tycker fomo season pass knappast är bättre, och jag tror definitivt inte att gränsen kommer gå där, vi vet ju redan att premium skins kommer vara utanför sådant system. Spelade man tidigare någorlunda ofta var det inget problem att få tag i alla skins man önskade sig, utan att behöva betala ett öre. Jag fattar att det måste tjäna pengar, speciellt när det blir gratis, men personligen tror jag det bara kommer leda till värre allt.

Medlem

Såååå istället för vanliga OW där jag haft möjlighet till att få skins helt fritt genom att endast spela.
Så måste jag nu betala för season pass för att få skins?.....

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Såååå istället för vanliga OW där jag haft möjlighet till att få skins helt fritt genom att endast spela.
Så måste jag nu betala för season pass för att få skins?.....

Istället kommer spelet förmodligen få en större spelarbas i och med f2p modellen. Det ska väl också tilläggas att vi inte vet? om det kommer exklusiva saker till season pass, men det kan man väl anta. Tycker lootlådot och season pass förstör spel, men mellan två onda ting föredrar jag season pass.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Såååå istället för vanliga OW där jag haft möjlighet till att få skins helt fritt genom att endast spela.
Så måste jag nu betala för season pass för att få skins?.....

"Efter det kan du bara få tag på lootlådor som inte kostar något, säger Blizzard."

Medlem

Lite nyfiken på vad som sker med mina ~1550 lootlådor som ligger och skräpar!

Underbart om jag blir låst i timmar och måste se öppningssekvensen på allihop! 😅

Medlem
Skrivet av Spearmint:

Lite nyfiken på vad som sker med mina ~1550 lootlådor som ligger och skräpar!

Underbart om jag blir låst i timmar och måste se öppningssekvensen på allihop! 😅

De kommer auto-öppnas när OW2 går live, du får allt innehåll i form av skins osv, men coins kommer växlas in till en OW2 currency då coins inte längre kommer finnas kvar!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Såååå istället för vanliga OW där jag haft möjlighet till att få skins helt fritt genom att endast spela.
Så måste jag nu betala för season pass för att få skins?.....

Finns en gratisdel av season pass och en betald del. Men ja, precis som i alla andra spel nuförtiden så kommer man behöva betala en slant på en någorlunda regelbunden basis för att få tag på allt.

Medlem
Skrivet av Ender:

"Efter det kan du bara få tag på lootlådor som inte kostar något, säger Blizzard."

Detta innebär endast att fram till release av OW2 kommer du endast kunna samla ihop lootlådor i OW1 genom att levela. När OW2 släpps kommer inga lootlådor finnas kvar eller kunna insamlas. Antar att detta är för att undvika att ovetande köper 24 lådor dagen innan OW2 släpps och dessa sedan auto-öppnas för användaren, som då kommer vara rätt förvirrad.

1
Skriv svar