Färre än 1 % av Netflix prenumeranter spelar dagligen Netflix-spel

Robot
Färre än 1 % av Netflix prenumeranter spelar dagligen Netflix-spel
Medlem

kände inte ens till att netflix erbjuder en speltjänst. Inget jag fått i min reklam från netflix.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

kände inte ens till att netflix erbjuder en speltjänst. Inget jag fått i min reklam från netflix.

Jag är inte säker men jag tror att spelen bara är tillgängliga när man går in på netflix från mobil.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Känns som att dom har missat ganska grovt i marknadsföringen. Jag har ju hört att dom tänkt satsa på spel men hade ingen aning om att det fanns redan nu.
Borde ju finnas någon slags länk till app-butiken i Netflix appen så man enkelt kan hitta vilka spel dom har.

Medlem

Alltså det är ju inte direkt så deras spel tjänst är något att hänga i julgranen. Att säga att man satsar på spel är lite fel då det länkar till Google play store där du får ladda hem spelet till mobilen. Skit onödigt tycker jag.

Medlem

Hade som många andra missat detta helt och hållet. Det var bökigt som tusan att hitta dem, speciellt då de tydligen bara fungerar på mobil och surfplatta.
Sen håller jag med om att spelen de har idag inte är direkt tilltalande.

Medlem

Det som är synd är att de verkar ha exklusivitet på vissa spel till mobil. Fantastiska Into the Breach som är som gjort för mobil/tablet går t.ex. inte att köpa/spela på varken android eller iOS utan en Netflix-prenumeration. Att få tillgång till spel är riktigt najs, men tråkigt när de blir Netflix-exklusiva.

ZF
Medlem
Skrivet av robbis:

Alltså det är ju inte direkt så deras spel tjänst är något att hänga i julgranen. Att säga att man satsar på spel är lite fel då det länkar till Google play store där du får ladda hem spelet till mobilen. Skit onödigt tycker jag.

Fast.. hur skulle det annars funka?

Kanske skulle de kunna använda Oogles Stadia-baserade tjänst så det gick att spela mer TV-lika än mobilspel direkt från Netflix-appen.

Men även om det tedan är en nästan färdig lösning så känns det ju som betydligt större investeringar än att langa upp några mobilspel.

Medlem

Detta visste jag inte ens om.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av ZF:

Fast.. hur skulle det annars funka?

Kanske skulle de kunna använda Oogles Stadia-baserade tjänst så det gick att spela mer TV-lika än mobilspel direkt från Netflix-appen.

Men även om det tedan är en nästan färdig lösning så känns det ju som betydligt större investeringar än att langa upp några mobilspel.

Jo men när man tänker netflix så tänker man streaming, varför ens försöka med några haldana mobilspel? Det finns ju som sagt bättre tjänster och gör man det inte rätt då kan man lika gärna skita i det känner jag. Spelen går ju att ladda hem ändå på Google play utan netflix

ZF
Medlem
Skrivet av robbis:

Jo men när man tänker netflix så tänker man streaming, varför ens försöka med några haldana mobilspel? Det finns ju som sagt bättre tjänster och gör man det inte rätt då kan man lika gärna skita i det känner jag. Spelen går ju att ladda hem ändå på Google play utan netflix

Aha.. Förutsatte att Netflix (appen) funkade som någon slags verifiering för spelen. Men orkar inte ta bort den bara för att testa antagandet.

Tror mer de från början tänkte sig att, spelet Stranger Things iallafall, skulle funka som en slags reklam för Netflix snarare än att serien skulle generera spelare.

Men tusan vet. Ibland verkar saker bara funka som NFT. Ingen kan riktigt förklara vad det är bra för, men alla går full FOMO.

Medlem

Netflix "spel"?
Första gången jag hört talas om fenomenet. Nå, streaming av spel? Nej tack.

Medlem

Netflix kan bara rädda sig själva genom att överge sin besatthet av woke. Var tvungen att stänga av en film jag såg eftersom dess hat mot vita män tog över för mycket.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Netflix kan bara rädda sig själva genom att överge sin besatthet av woke. Var tvungen att stänga av en film jag såg eftersom dess hat mot vita män tog över för mycket.

Sluta vara så himla känslig.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Netflix-spel?

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Sluta vara så himla känslig.

OK. You first.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

OK. You first.

?
Delar ni konto/Are jo chairing a ackount?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Netflix kan bara rädda sig själva genom att överge sin besatthet av woke. Var tvungen att stänga av en film jag såg eftersom dess hat mot vita män tog över för mycket.

Vilken film va detta

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Vilken film va detta

Blade 2


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Vilken film va detta

Håller på och letar. Den handlade om en typ latinsk kvinna som börjar dejta en vit polis i en amerikansk småstad som är "abusive" mot henne. Det pratas om "white man innocence", att vita människor systematiskt håller varandra om ryggen trots misshandel eller nåt liknande, och det var det som fick mig att stänga av.

Edit: "Only Mine" heter den.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Håller på och letar. Den handlade om en typ latinsk kvinna som börjar dejta en vit polis i en amerikansk småstad som är "abusive" mot henne. Det pratas om "white man innocence", att vita människor systematiskt håller varandra om ryggen trots misshandel eller nåt liknande, och det var det som fick mig att stänga av.

Edit: "Only Mine" heter den.

Det är inte ens en Netflix film och den har 4,7/10 på IMDB. Testa göra ett bättre val när du ska se film.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Det är inte ens en Netflix film och den har 4,7/10 på IMDB. Testa göra ett bättre val när du ska se film.

Den fanns på Netflix och jag gillar B-filmer med halvkassa betyg. Det betyder inte att jag gillar woke-skit.

Jag är ingen fan av deras värdelösa och plottriga UI; allt är bara en stor enda röra; att dessa spel också dyker upp lite här som var gör inte saken bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad är netflix spel skulle jag vilja säga till netflix

Medlem

De har ju sålt in hela prylen extremt dåligt när så mycket folk i ett spel forum inte ens vet så mycket om det (mig själv inkluderad). Jag trodde det skulle vara typ xcloud spelande.

Medlem

Hade som alla andra mer eller mindre missat detta, drog ner tre spel som såg mest tilltalande ut. Skräp som vanligt när det är till en mobil….
Satsa på att göra bra filmer och serier istället för sånt här skräp!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Hade ingen aning alls om det här.

Medlem

Ja, det är lite svårt när inte ens inbitna gamers vet om att skiten existerar.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Sett det då jag kör netflix från plattan (android) upp till tvn. Däremot ser ju spelen skit ut så aldrig testat dem.

Medlem

Into the breach är ett fantastiskt bra spel iaf så det kan jag rekommendera

12
Skriv svar