Kan man börja spela Sea of Thives idag?

Fragtjuv
Kan man börja spela Sea of Thives idag?

När Sea of Thives kom så var jag väldigt intresserad av att börja spela det men fick inte med mig några polare. Är det några här på FZ som lirar? Är det någon idé att börja spela det idag eller har man helt enkelt halkat efter för mycket?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Backloggens befriare

Det är bara att lätta ankar, dock rekommenderas att ha någon att spela med.

Varken spelat mycket eller kontinuerligt, men kan inte påstå att jag upplevt några problem med att hoppa in och spela någon gång här och där


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Går inte att halka efter i Sea of Thieves, ingenting som påverkar gameplay sparas mellan sessionerna och stridssystemet är otroligt lätt att lära sig. Hade riktigt roligt som solospelare när jag tog mig an Pirates of the Caribbean-storyn samt gjorde resan till Pirate Legend för något år sedan, blir såklart roligare om man är flera och kan lägga mer tid på sjöstrider men skulle rekommendera det oavsett.

Medlem

Rekommenderas starkt. Spelar lite nu och då med några polare. Även om vi inte gör mycket så är det rätt chill då vi bara kan segla runt och göra vad vi vill och snacka skit om hur våran dag/vecka har varit.

Det enda som du kan ha missat av att börja spela nu är äventyren de just nu släpper. Äventyren är bara aktiva under ett par veckor och är där för att trycka fram storyn som de just nu håller på med. Det enda du har missat är fem titlar och fem grejer så som kläder, kompasser, figureheads. Basically bara cosmetics då det inte finns något sätt att köpa eller få power i spelet. Nästa äventyr börjar nästa torsdag för övrigt.

Men det finns ingenting som du har halkat efter i det stora hela. Om storyn som pågår just nu intresserar finns alltid youtube.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Rekommenderas starkt. Spelar lite nu och då med några polare. Även om vi inte gör mycket så är det rätt chill då vi bara kan segla runt och göra vad vi vill och snacka skit om hur våran dag/vecka har varit.

Det enda som du kan ha missat av att börja spela nu är äventyren de just nu släpper. Äventyren är bara aktiva under ett par veckor och är där för att trycka fram storyn som de just nu håller på med. Det enda du har missat är fem titlar och fem grejer så som kläder, kompasser, figureheads. Basically bara cosmetics då det inte finns något sätt att köpa eller få power i spelet. Nästa äventyr börjar nästa torsdag för övrigt.

Men det finns ingenting som du har halkat efter i det stora hela. Om storyn som pågår just nu intresserar finns alltid youtube.

Fan vad jag avskyr tidsexklusivt content.

phi
Medlem

I Sea of Thieves går det inte halka efter i något. För mig är det ett sånt där spel jag kan spela en kväll och blir mätt på det och spelar det inte igen förrän flera veckor eller månader senare.

Roligaste med det tycker jag är att ta ett par öl och vara ett gäng som seglar runt och bara jävlas folk.

1
Skriv svar