Idag mår man som man förtjänar

Medlem
Idag mår man som man förtjänar

Usch

Medlem

någon, nånstans i sverige drack lite för mycket igår. antecknat.

Medlem

Jag har fått lära mig att det är orutin att vara bakis på fritiden. Bäst därför att alltid dricka när det är en arbetsdag dagen efter.

Men ibland är det svårt att komma ihåg det…

Medlem

Hade fest idag så möjligtvis bakis i morgon en tveksam, lär må svinbra imorgon

Medlem

Intressant att så många har svarat "död". Har vi en zombieepidemi här på FZ månne?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Moderator | Testpilot

Folk borde lära sig att dricka lite mer vatten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Folk borde lära sig att dricka lite mer vatten.

Enbart vatten tycker inte jag fungerar, däremot vatten med vätskeersättning kan göra markant skillnad innan man går och lägger sig eller dagen efter.

Medlem

Efter 30 känns det så tufft att vara bakis att jag har sluta dricka alkohol helt och hållet. Borde börjat med att dricka tidigare.

Medlem

Har ändrat mitt dryckesbeteende under pandemin, speciellt sen jag fixade egen öltapp. Tidigare drack jag mycket men sällan, nu dricker jag mindre men oftare. Säkert minst lika dåligt för hälsan, men det har fördelen att man inte blir bakis (förutom ibland såklart om det varit fest eller dylikt)

Medlem

Jag dricker kanske en gång varannan månad inte igår dock så idag mår jag bra.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag insåg för många år sedan att det inte är värt kostnaden och för att sedan må dåligt.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Efter 30 känns det så tufft att vara bakis att jag har sluta dricka alkohol helt och hållet. Borde börjat med att dricka tidigare.

I princip desamma för mig, väldigt långt emellan bakfyllorna och då ska det något väldigt särskilt till.
Förr kändes det helt okej att slösa bort en helgdag i soffan och må skit, idag blir jag deprimerad av tanken att ligga o slöa en hel dag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Loggade in första gången på flera år för att:
HAHA!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Inte druckit en droppe på 27 år så jag mår alltid bra då jag vaknar

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Inte druckit en droppe på 27 år så jag mår alltid bra då jag vaknar

Samma här 36 år gammal och aldrig druckit en droppe som innehåller alkohol
Alkoholfritt vin och cider kan jag dricka ibland.

Medlem

Dricker inte längre. Med stigande ålder har dom negativa effekterna blivit mer påtagliga och euforin svagare.
Annars tyckte jag det var väldigt soft att dra några glas whiskey till filmkvällen som stämninghöjare (och för att det är gott såklart) men inte nu längre. Min mage gör uppror av sprit numera..

Medlem

Jag brukar må skit på morgonen utan att behöva konsumera alkohol en av mina superkrafter som 37 åring med tvivelaktig sömnvanor.

KoP
Medlem

Har aldrig varit en stordrickare och dricker väldigt sällan. Främst för att det finns godare drycker än alkoholhaltiga drycker.

Medlem

Jag drack whiskey igår för jag ville känna mig lite manlig och sånt. Helt förstörd. Funderar på att ta mig till kyrkan


signatur

Allätare

Medlem

Jag är bara bakis dagen efter jag druckit mycket.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Enbart vatten tycker inte jag fungerar, däremot vatten med vätskeersättning kan göra markant skillnad innan man går och lägger sig eller dagen efter.

Resorb is your friend.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Samma här 36 år gammal och aldrig druckit en droppe som innehåller alkohol
Alkoholfritt vin och cider kan jag dricka ibland.

Alkoholfri cider funkar, men alkoholfritt vin. Fy fan vilket skräp.

Det är som att äta en pizza utan gott.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Alkoholfri cider funkar, men alkoholfritt vin. Fy fan vilket skräp.

Det är som att äta en pizza utan gott.

Det finns vissa vita viner som faktiskt är helt okej nu, fråga på systemet och de kan säkert rekommendera ett. Röda alkoholfria viner däremot verkar svårare att få till smaken på vad jag hört.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Enbart vatten tycker inte jag fungerar, däremot vatten med vätskeersättning kan göra markant skillnad innan man går och lägger sig eller dagen efter.

Ett glas juice och ett glas mjölk innan sängen brukade funka för mig, Innehåller i princip nästan allt som kroppen behöver efter en kväll ute på stan. Noll baksmälla.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Det finns vissa vita viner som faktiskt är helt okej nu, fråga på systemet och de kan säkert rekommendera ett. Röda alkoholfria viner däremot verkar svårare att få till smaken på vad jag hört.

Förra sommarn hälsade vi på morsan vid hennes sommarstuga och skulle smutta på ett glas vitt på kvällskvisten. Efter halva glaset började vi undra varför det inte började kännas, och då var det alkoholfritt. Kommer inte ihåg vad det hette, men smaken kunde lura vem som helst.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Sen jag fyllde 30 så är det i stort sett aldrig värt att dricka mig berusad, bakfyllorna är hemska nuförtiden. Fattar inte vad som hänt, men det var nästan som en switch som slogs på så fort jag dingade 30....Efter midsommar förra sommaren så var jag typ bakfull i tre dagar....Inte värt det någonstans. Så jävla kul är det inte att vara packad.

Medlem

Jag tycker om öl och rödvin (till mat), dricker dock mig aldrig berusad nå mer.
Händer det att jag börjar känna av alkoholen så dricker jag inget mer alkohol.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag var på en minifestival i Sandviken och det blev aldrig att jag fick i mig öl, när mina kompisar skulle äta mat senare på kvällen och öla så åkte jag hem med en annan kompis, kändes skönt ändå att komma hem och man känner sig mer pigg denna måndag än om jag hade varit och festat i helgen.

Sedan jobbar jag i en bransch där det dricks otroligt mycket och har verkligen funderat på hur jag ska gå emot alkoholnormen. Jag vet vissa som kan dricka öl flera gånger i veckan, så fort de är på event eller fest. Har aldrig varit en sådan. Egentligen föredrar jag att dricka finöl men oftast är finöl 7-8% så jag har fått hålla mig till 5%. Man är ju segare efter 30 känner jag med men om man dricker shots och drinkar så kan jag tänka mig att det blir värre.

Gnällkuk

Själv har jag någon trevlig genetisk defekt eller vad man ska kalla det att jag aldrig mår dåligt om jag dricker, förutom om det blandas hejvilt med sprit, vin och öl så det håller jag mig undan. Håller jag mig till öl så mår jag ungefär som dagen innan förutom att jag är tröttare så klart och blir hungrig mycket snabbare och vill äta mer.

Snart 40 och jag känner av måendet och energin klart mer om jag somnat sent än om jag druckit alkohol dagen innan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Själv har jag någon trevlig genetisk defekt eller vad man ska kalla det att jag aldrig mår dåligt om jag dricker, förutom om det blandas hejvilt med sprit, vin och öl så det håller jag mig undan. Håller jag mig till öl så mår jag ungefär som dagen innan förutom att jag är tröttare så klart och blir hungrig mycket snabbare och vill äta mer.

Snart 40 och jag känner av måendet och energin klart mer om jag somnat sent än om jag druckit alkohol dagen innan.

Det är lite samma här, har aldrig mått superdåligt så man ligger i sängen hela dagen och mår illa som vissa kan vittna om, kanske handlar det om vana också.

12
Skriv svar