Nytt Marathon från Bungie?

Robot
Medlem
Nytt Marathon från Bungie?

Åhh, så jag längtat efter denna nyheten! Marathon-serien är något av det bästa som gjorts i ettor och nollor imo.

PaZ
Medlem

Jag minns att jag spelade en marathon-port (ettan eller tvåan) för att se vad macägarna var så lyriska över. Jag förstod absolut inget alls, men någon måste ju gillat det...

Det är förmodligen ett "hit n' run"-game...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Va?! Jag läste för flera år sedan att Bungie tagit en hel del ideér som de använde i Marathon och stoppade in i Halo. En del av detta var även ideér som av tekniska skäl inte kunde utvecklas till Marathon på den tiden. Tittar man dessutom på hur Master Chief-dräkten ser ut, påminner den väldigt mycket om hur Marathon-dräkterna ser ut, fast spinkigare.

Att göra ett nytt Marathon är ju nästan som att göra ett nytt Halo med ett annat namn. Precis som Halo en gång nästan var Marathon med ett annat namn.

Hursomhelst var jag heltokig i alla tre Marathon spelen när de släpptes. Jag spelade dem på Mac på den tiden och byggde egna banor. Fan vad skoj det var!

EDIT-
En hel del redigerande, men jag kan fan inte stava idag!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Aja synd att halo serien inte forsätter. för tillfället....

Men jag är faktiskt glad att dem blodsugande microsoft inte har något avtal med bungie

Medlem

Den mest underbara nyheten gällande Bungie vore om de skulle bestämma sig för att ta tag i sin gamla Myth serie, svårt att hitta ett mer stämningsfullt RTS.

Medlem

Själv skulle jag vilja se att Bungie gjorde en uppföljare på Oni. Med jätterobot tack.

1
Skriv svar