Spider-Man är Playstations näst största Steam-släpp

Robot
Spider-Man är Playstations näst största Steam-släpp

Antalet samtidiga spelare var något högre för God of War.

#Insomniac-games, #Marvels-spider-man-remastered


Medlem

Trevligt! Det lär fortsätta motivera Sony att släppa spel på PC. Spelet är även portat av Sonys nyinköpta företag som bara sysslar med att porta spel till PC.

Medlem

Ja, Sony, tänk om Bloodborne också kom till PC. Garanterat 100k samtida spelare dirr!

Medlem
Skrivet av mttbolle:

Ja, Sony, tänk om Bloodborne också kom till PC. Garanterat 100k samtida spelare dirr!

Jag tror att Bloodborne kommer få en Demons Souls liknande putsning och släppas till PS5 & PC. Perfekt att fylla ut med det under en period där inget annat är på gång.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Jag tror att Bloodborne kommer få en Demons Souls liknande putsning och släppas till PS5 & PC. Perfekt att fylla ut med det under en period där inget annat är på gång.

Dom borde göra samma behandling med klassikernas klassiker Dark Souls 1

Medlem
Skrivet av strangelove:

Jag tror att Bloodborne kommer få en Demons Souls liknande putsning och släppas till PS5 & PC. Perfekt att fylla ut med det under en period där inget annat är på gång.

Bloodborne och dess grymma atmosfär kombinerat med Demons Souls grafik skulle kunna bli så sjukt bra. Men vågar man ens drömma om något sånt.

Medlem

Trevligt att Sony släpper så pass bra PC-portar! 👍

Värre var det på X360/PS3 tiden då man grämde sig inför varje ny PC port. 🙂

Medlem
Skrivet av Veonz:

Spelet är även portat av Sonys nyinköpta företag som bara sysslar med att porta spel till PC.

Oh damn, det gör mig sjukt optimistisk gentemot framtida portningar då denna tydligen var väldigt väl utförd. Hoppas verkligen på att Sony låter dem ta den tid de behöver för att göra likvärdiga portningar.

Testpilot

Betydligt bättre port än vad Horizon Zero dawn släpptes som. Nixxes är grymma och det märker man direkt på allt man kan ställa in direkt i spelet.
Det som är bra är att de oftast stöder sina släpp bra länge efter spelet kommit ut. Se på Tomb Raider spelen tex där fixade de buggar långt efter släppet.

Ser nu att de tydligen hjälper till med patchar till Horizon Zero dawn men inte själva portningen vilket säkert säkrat att det spelet blev så mycket bättre senare.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ser nu att de tydligen hjälper till med patchar till Horizon Zero dawn men inte själva portningen vilket säkert säkrat att det spelet blev så mycket bättre senare.

Den ursprungliga portningen av Horizon gjorden av studion Virtuos. Vilka som skötte de initiala patcharna vet jag ej.

Förhoppningsvis blir det fler PC-versioner som sköts internt inom PS-studios då dessa verkar hålla högre standard. Det är väl Uncharted 4 + Lost Legacy som görs av Iron Galaxy kvar från utomstående studior (möjligen Returnal som ej är utannonserat)?

Medlem
Skrivet av Margy:

Den ursprungliga portningen av Horizon gjorden av studion Virtuos. Vilka som skötte de initiala patcharna vet jag ej.

Förhoppningsvis blir det fler PC-versioner som sköts internt inom PS-studios då dessa verkar hålla högre standard. Det är väl Uncharted 4 + Lost Legacy som görs av Iron Galaxy kvar från utomstående studior (möjligen Returnal som ej är utannonserat)?

Var det inte Iron Galaxy som skötte (den katastrofala) portningen av Arkham Knight?

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Var det inte Iron Galaxy som skötte (den katastrofala) portningen av Arkham Knight?

Det låter bekant och är såklart lite oroväckande.

Vi får hoppas att de fått den tid som behövs på sig och att kvalitetskontrollen är lite bättre från Sony.

Medlem
Skrivet av mttbolle:

Ja, Sony, tänk om Bloodborne också kom till PC. Garanterat 100k samtida spelare dirr!

Sony kommer nog inte släppa Bloodborne eller Demons souls på PC. En anledning till att sälja konsoler.
Det är ju dock möjligt att Bluepoint arbetar på en Bloodborne remake och säljer spelet för 700kr på ps5.

https://www.youtube.com/watch?v=jcAxrSTMaSc


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar