Wave Race 64 är nästa spel att släppas till Nintendo Switch Online

Robot
Wave Race 64 är nästa spel att släppas till Nintendo Switch Online

Så länge man äger dess "Expansion Pack".

#wave-race-64


Medlem

Kommer ihåg hur hårt hypat detta spel var i Super Power och hur besviken vi var när vi sedan spelade det. Riktigt tråkigt.

Medlem

Kommer ihåg hur jävla snyggt jag tyckte det var, hur vattnet såg ut och rörde sig.
Kommer inte ihåg om jag tyckte spelet var speciellt kul dock…

Medlem

Ett spel som jag och polare haft massa kul med


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Jag köpte det begagnat till N64 och spelade det sönder och samman. Uppföljaren till Gamecube? Var alls inte lika bra....

Sen minns ja bilderna i Super-Play, och drömmer fortfarande om Fanta-reklamen som aldrig kom med i den slutgiltiga produktionen.

Medlem

Äntligen, underbart spel som givetvis kommer köras till Switchen

Medlem
Skrivet av hero:

Kommer ihåg hur hårt hypat detta spel var i Super Power och hur besviken vi var när vi sedan spelade det. Riktigt tråkigt.

Helt tvärtom för oss, vi hade otroligt kul med Wave Race. Körde Stunt Mode som galningar för att slå varandras rekord. Vad tyckte du om Stunt Mode?

Medlem

Oh vilket toppenlir! Men det är månadskostnad som gäller om man vill ha det?

Skrivet av hero:

Kommer ihåg hur hårt hypat detta spel var i Super Power och hur besviken vi var när vi sedan spelade det. Riktigt tråkigt.

Minns spelet som väldigt roligt. Enkelt att komma igång med och otroligt svårt att bemästra fullt ut. Inget spel var nära vattenfysiken på den tiden. Krävdes verkligen träning för att kunna hantera jet skin i vattnet för att ta kurvor och runda bojar perfekt. Och som någon annan nämnde fanns även stunt mode som var lika roligt och utmanande. Det enda jag egentligen var besviken på var multiplayer där N64 inte riktigt mäktade med, vilket gjorde att skärmuppdateringen dippade alldeles för mycket. Blev i princip ospelbart då ett sådant spel kräver just det för att det ska vara roligt att spela.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Oh vilket toppenlir! Men det är månadskostnad som gäller om man vill ha det?

Ja.

Själv tycker jag att Switchen har ett fruktansvärt dåligt utbud av spel. Aldrig rea på dom få spel som faktiskt är bra om man vill köpa digitalt.
Det dom har till sin fördel är att dom triggar nostalgi hos många i och med sina släpp av gamla spel. Det enda jag njutit av på Switchen är Mario spelen och Zelda. Allt annat är antingen skit eller bättre på andra konsoler.
Jag är glad att jag fick konsolen gratis av min bror som tröttnat. Hade jag betalat för den hade jag helt ärligt haft lite ångest..

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Ja.

Själv tycker jag att Switchen har ett fruktansvärt dåligt utbud av spel. Aldrig rea på dom få spel som faktiskt är bra om man vill köpa digitalt.
Det dom har till sin fördel är att dom triggar nostalgi hos många i och med sina släpp av gamla spel. Det enda jag njutit av på Switchen är Mario spelen och Zelda. Allt annat är antingen skit eller bättre på andra konsoler.
Jag är glad att jag fick konsolen gratis av min bror som tröttnat. Hade jag betalat för den hade jag helt ärligt haft lite ångest..

Tycker tvärtom, det släpps ju intressanta spel hela tiden på Switch. Det kommer ju mycket fler exklusiva titlar än vad det gör till Ps5 eller Xbox. Bara senaste månaderna har jag köpt Kirby Forgotten Land, Switch Sports, Live a Live, Xenoblade 3 och nu kommer Splatoon 3 om 2 veckor och efter det Mario and Rabbids och Bayonetta3. Exklusiva storspel får man ju säga, de säljer miljoners ex och får höga betyg och syns i media. Sen att man inte föredrar nåt av deras spel är ju en annan sak, men spel finns det i mängder och inte bara remastrade WiiU spel som vissa hävdar.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Tycker tvärtom, det släpps ju intressanta spel hela tiden på Switch. Det kommer ju mycket fler exklusiva titlar än vad det gör till Ps5 eller Xbox. Bara senaste månaderna har jag köpt Kirby Forgotten Land, Switch Sports, Live a Live, Xenoblade 3 och nu kommer Splatoon 3 om 2 veckor och efter det Mario and Rabbids och Bayonetta3. Exklusiva storspel får man ju säga, de säljer miljoners ex och får höga betyg och syns i media. Sen att man inte föredrar nåt av deras spel är ju en annan sak, men spel finns det i mängder och inte bara remastrade WiiU spel som vissa hävdar.

Spelen i det stora hela har jag inget emot, det finns MASSOR med bra spel, det finns nästa för många spel helt ärligt.
Problemet för mig är hur pinsamt utbudet på deras Online NES, SNES, N64 har varit hittills. Sure det är med all säkerhet en jävla licens mardröm att få in spel där men ändå, jag menar, BRAWL BROTHERS? The Peace Keepers? Tuff E Nuff? WTH! Det känns som att de har byggt en random generator som spottar ur sig ett spel varje månad och de lägger in det. N64 har hittills varit lite bättre, men det beror nog mest på att Nintendo äger rättigheterna till de flesta bra spelen på den konsolen, i jämförelse med SNES.

Medlem
Skrivet av Esri:

Spelen i det stora hela har jag inget emot, det finns MASSOR med bra spel, det finns nästa för många spel helt ärligt.
Problemet för mig är hur pinsamt utbudet på deras Online NES, SNES, N64 har varit hittills. Sure det är med all säkerhet en jävla licens mardröm att få in spel där men ändå, jag menar, BRAWL BROTHERS? The Peace Keepers? Tuff E Nuff? WTH! Det känns som att de har byggt en random generator som spottar ur sig ett spel varje månad och de lägger in det. N64 har hittills varit lite bättre, men det beror nog mest på att Nintendo äger rättigheterna till de flesta bra spelen på den konsolen, i jämförelse med SNES.

Ja men det stämmer nog, själv spelar jag inte gamla spel med vissa undantag, körde Paper Mario 64 och Link to the Past och ska nu köra Wave Race för att det lockar. Har mest Nintendo online för att köra onlinespel och få Mario Kart banor och Animal Crossing DLC.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Tycker tvärtom, det släpps ju intressanta spel hela tiden på Switch. Det kommer ju mycket fler exklusiva titlar än vad det gör till Ps5 eller Xbox. Bara senaste månaderna har jag köpt Kirby Forgotten Land, Switch Sports, Live a Live, Xenoblade 3 och nu kommer Splatoon 3 om 2 veckor och efter det Mario and Rabbids och Bayonetta3. Exklusiva storspel får man ju säga, de säljer miljoners ex och får höga betyg och syns i media. Sen att man inte föredrar nåt av deras spel är ju en annan sak, men spel finns det i mängder och inte bara remastrade WiiU spel som vissa hävdar.

Självklart handlar det om personlig preferens. Inget av dom spelen du nämner lockar mig, möjligen Kirby. Jag ogillar den asiatiska stilen på spel. Klarade tex inte av ff xiv pga det. Jag ska väl nämna att jag ogillade fler saker med det. Jag har verkligen försökt att gilla anime liknande spel, men det går inte. Jag är en sån där tråkig gamer som gillar GTA, Spiderman, wow och andra västerländska spel. Jag tror det bottnar i att jag vill ha spel som jag på något sätt kan se något verkligt i. Och när det kommer till Nintendo så är det mer åt sagovärlden.
Ska tillägga att det är inget ont mot någon, bara min helt personliga åsikt.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Självklart handlar det om personlig preferens. Inget av dom spelen du nämner lockar mig, möjligen Kirby. Jag ogillar den asiatiska stilen på spel. Klarade tex inte av ff xiv pga det. Jag ska väl nämna att jag ogillade fler saker med det. Jag har verkligen försökt att gilla anime liknande spel, men det går inte. Jag är en sån där tråkig gamer som gillar GTA, Spiderman, wow och andra västerländska spel. Jag tror det bottnar i att jag vill ha spel som jag på något sätt kan se något verkligt i. Och när det kommer till Nintendo så är det mer åt sagovärlden.
Ska tillägga att det är inget ont mot någon, bara min helt personliga åsikt.

Förstår vad du menar och jag tycker inte du är tråkig för att du gillar GTA eller Spiderman😊

Medlem
Skrivet av lasselason:

Tycker tvärtom, det släpps ju intressanta spel hela tiden på Switch. Det kommer ju mycket fler exklusiva titlar än vad det gör till Ps5 eller Xbox. Bara senaste månaderna har jag köpt Kirby Forgotten Land, Switch Sports, Live a Live, Xenoblade 3 och nu kommer Splatoon 3 om 2 veckor och efter det Mario and Rabbids och Bayonetta3. Exklusiva storspel får man ju säga, de säljer miljoners ex och får höga betyg och syns i media. Sen att man inte föredrar nåt av deras spel är ju en annan sak, men spel finns det i mängder och inte bara remastrade WiiU spel som vissa hävdar.

mmm, tycker utbudet av bra exklusiva spel på Switchen är helt enormt faktiskt. Tredjepartsstödet blev även det bättre än väntat på Switch. Det matchar förstås inte Playstation då Switchen är mycket svagare iom. det är en bärbar konsol, men känns ändå som att den får en respektabel andel bra bärbara versioner av stora multiplattformspel trots att alla spelen förstås alltså inte dyker upp. Men kombinerat med att den har det överlägset bästa exklusiva spelutbudet så känns Switch för mig som konsolen med överlägset bäst spel.

Skrivet av ecHo!:

Självklart handlar det om personlig preferens. Inget av dom spelen du nämner lockar mig, möjligen Kirby. Jag ogillar den asiatiska stilen på spel. Klarade tex inte av ff xiv pga det. Jag ska väl nämna att jag ogillade fler saker med det. Jag har verkligen försökt att gilla anime liknande spel, men det går inte. Jag är en sån där tråkig gamer som gillar GTA, Spiderman, wow och andra västerländska spel. Jag tror det bottnar i att jag vill ha spel som jag på något sätt kan se något verkligt i. Och när det kommer till Nintendo så är det mer åt sagovärlden.
Ska tillägga att det är inget ont mot någon, bara min helt personliga åsikt.

Ja, Xbox passar dig nog bättre om du mest gillar amerikanska spel, Nintendo är ju helt klart den mest utpräglat japanska konsolaktören, vilket jag personligen gillar då jag anser att Japan fortfarande gör mycket bättre spel än USA och EU.

1
Skriv svar