En "Playstation PC launcher" nämns i Spider-Man Remastered-filerna

Robot
En "Playstation PC launcher" nämns i Spider-Man Remastered-filerna

Sony verkar ha stora pc-planer.

#Psn


Medlem

GFWL vibbar får jag.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

PSVR2 pc compatible? 😊


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

NEJ TACK!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Att släppa spel på PCn idag som inte är Steam Deck-kompatibla(om dom nu inte släpps på Steam vill säga med launcher) känns så sjukt 2021! Ångrar djupt alla spel jag köpt på PC utanför Steam som jag nu inte kan spela ordentligt. Och då menar jag att spela på speldatorn först, sen en liten stund i sängen eller soffan när Steam synkat sparfilerna. Så sjukt smidigt!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Känns som det bara kan vara för account-linking till PSN konton och för att utöka deras PSN kunder.

Kan nog se att Sony trots egen launcher skulle fortsätta sälja spel på både steam och epic etc. Får väl hoppas på det i alla fall.

Medlem

Att skippa Steam och Epic är dödsstöten för Sony's PC satsningar. Dem har redan påbörjat sin dödsdans med 70$ på PC med. Så 70$ och egen Store = Epic fail. Låter man som en tiktok-are.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

GFWL vibbar får jag.

Games for windows live var väl aldrig så farligt? Kommer ihåg att jag nästan fick GTA IV att fungera på datorn.

Medlem

Mjo de har nog stora spel för att folk kommer köpa där ändå men smidigare för oss att använda de befintliga.
Men cash is king.

Medlem

De kopierar ju mycket av vad xbox gör bra nu så man kan ju hoppas att deras eget blir ett valfritt alternativ till Steam. Kanske är det ps+ likt game pass? Kanske vill man knyta ihop användaren med psn.

Hursomhelst trevligt att de satsar på PC. Vi är nog inte långt ifrån samtidiga släpp på PC och konsol. Det negativa jag kan se är väl om Sony försöker normalisera sina 800:- priser på PC också.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Bloodborne? Bloodborne... BLOODBORNE!

Skrivet av SorbP:

NEJ TACK!

Varför inte? Kan ju betyda att de kan få över fler titlar till PC, även om jag håller med om att vi egentligen inte behöver en launcher till.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Bloodborne? Bloodborne... BLOODBORNE!

Det här skriker min hjärna rakt ut varje gång jag ser orden Playstation och pc tillsammans. Även om det är 5 000 andra ord emellan.

Medlem

"även saker som kan peka på att Sony tänker ta sin pc-satsning till en ny nivå"

Så handlar det om att länka konton xD

Medlem

De kanske vill ta PS Plus Extra med nedladdningsbara spel till PC?

Medlem

Drömmen vore att kunna spela vidare spelet man börjat på ps5 på datorn med tillhörande save, så att frugan och ungen kan få låna tvn ibland


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Perfekt med PSN-inloggning så man får tillgång till eventuella PC-versioner av alla spel man har på sin Playstation. För det är väl självklart så Sony har tänkt, det ska ju vara bekvämt. Man kräver bara PSN-konto för kundens bästa.

Testpilot
Skrivet av justhitx:

Games for windows live var väl aldrig så farligt? Kommer ihåg att jag nästan fick GTA IV att fungera på datorn.

Jag fick GTA IV att fungera men inget av DLC paketen fick jag nånsin att starta pga av skiten. Så det var bortkastat.

Avstängd

Inga fler nu tack.

Medlem

Bara jag kan köpa spelet genom Steam Store så är jag nöjd.

Men visst, helst inga fler launchers så klart.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

I launchern så kan du ju välja "Playstation PC"... Behövde inte gå till några specialarfiler för att se det.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar