Crusader Kings 3 höjer kraftigt priset på vissa DLC

Robot
Crusader Kings 3 höjer kraftigt priset på vissa DLC

Och spelarna ställer sig frågande till tilltaget.

#nyhetstips


Avstängd

Måste vara pga kriget i ukraina

Medlem

Jag har alltid stöttat paradox ang deras dlc; vi pratar alternativa tillägg till spel som låter dem uppdatera och förbättra sina spel i många år, med gratis uppdateringar som gynnar alla.
Om kommande dlc/flavor packs blir dyrare är också en naturlig utveckling och de är fortfarande frivilligt att köpa dem.

Men att dubbla priset på redan släppts dlc…hur rättfärdigar de detta egentligen?
Känns helt verklighetsfrämmande, som om de trollar sina redan dlc trötta kunder.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Blir väl att börja invänta reor innan man köper. Tråkig utveckling då Paradox länge legat mig varmt om hjärtat.

Medlem

Brist på halvledare!

Medlem

Scenario: Paradox går ut med att de ska höja priserna vilket skapar nyheter. De som har spelet köper nu DLC innan prishöjningen. När det närmar sig datumet går Paradox ut med att de inte kommer höja priset på grund av feedback från community. På det sättet har de fått ett antal att köpa DLC nu, samtidigt som de i slutändan framstår som good guys.

Medlem
Skrivet av Tratt:

Brist på halvledare!

Eller bara inflation?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag har alltid stöttat paradox ang deras dlc; vi pratar alternativa tillägg till spel som låter dem uppdatera och förbättra sina spel i många år, med gratis uppdateringar som gynnar alla.
Om kommande dlc/flavor packs blir dyrare är också en naturlig utveckling och de är fortfarande frivilligt att köpa dem.

Men att dubbla priset på redan släppts dlc…hur rättfärdigar de detta egentligen?
Känns helt verklighetsfrämmande, som om de trollar sina redan dlc trötta kunder.

Har de inte en subscrption för vissa av sina spel, kanske vill pusha det

Medlem

Fult sätt att försöka tvinga in folk i deras äckliga prenumerationstjänst.

Medlem

Om man nu tycker att man får för lite för pengarna... avstå? Eller köpte du Horse Armor också eller?

Spelet är för bövelen med i Gamepass


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Om man nu tycker att man får för lite för pengarna... avstå? Eller köpte du Horse Armor också eller?

Spelet är för bövelen med i Gamepass

Är det din logik, att man ska hålla tyst och spela spelet på Gamepass ?

Medlem

Är det för dyrt,köp inte , som allt annat här i livet .

Varje person får väll avgöra vad ett dlc är värt för dem .

Får man 300timmar utav grundspelet hade jag pungat ut för att få mer smak i spelet .

Är jag trött efter 8h är det kanske inte värt att hosta upp mer pengar .

/ En hycklare som har alla dlc till Hunt : Showdown


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Azureye:

Om man nu tycker att man får för lite för pengarna... avstå? Eller köpte du Horse Armor också eller?

Spelet är för bövelen med i Gamepass

Grundspelet ja.

Medlem

I det här fallet kan jag nog förstå vad som skulle kunna kallas "review bombing", för om en DLC är värd €15 och får bra recensioner, så kanske den helt plötsligt erbjuder väldigt lite värde för €30 och därmed får negativa recensioner.

Medlem

Det faktum att dom höjer priset på dlc som tidigare kostat mycket mindre känns fel, hade det varit nytt så hade det känts lite annorlunda.

Medlem

Äh. Jag har avinstallerat spelet på xbox. Tänker aldrig köpa något igen från paradox. Tog ett halvår nästan att fixa en bugg som förstörde spelet. Vilka tomtar.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Är det din logik, att man ska hålla tyst och spela spelet på Gamepass ?

Skrivet av Arcadia:

Grundspelet ja.

Om det räcker för en, ja. Vill man ha någon DLC så köper man den. Vill man ha alla "bara för att", så får man det. Men spelar man alla DLC så känns det som att man spenderar väääääldigt många timmar med spelet. Blir billigare än att gå på bio per minut hur man än vrider och vänder på det.

Äger inte Paradox-aktier..


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Jag äger inte Gamepass och tänker inte skaffa det heller. Testade det en gång när man kunde få tre månader för löjligt lite pengar, om det var 30kr eller något i den stilen. Men avinstallerade efter ett par veckor. För att köra Microsoft Gamepass på PC måste man använda deras store och den suger något så fruktansvärt. Enbart sett till priset, är det en prisvärd tjänst för att testa många olika spel, men inget för mig. Jag föredrar att hitta de spel jag vill spela, för att köpa och spela dem länge utan månadskostnad. Händer väl att jag någon gång köper ett spel som inte passar mig, men det är rätt sällan då det är enkelt kolla gameplay och recensioner först.

1
Skriv svar