BATTLESTAR GALACTICA (SPOILER TRÅD ULTRA-DELUXE, DO NOT READ)

Medlem
BATTLESTAR GALACTICA (SPOILER TRÅD ULTRA-DELUXE, DO NOT READ)

Well, har inte direkt något vettigt att säga förutom att det var ett fint slut!
Satt och grät som en liten bäbis :$

Serien var lite till och från, men allt blev förlåtet nu känner jag. Just nu känner jag bara love i hjärtat och tårar i ögonen.

Vad tyckte ni om slutet? Satte det fart i tårkanalerna?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Det är sjukt hur en series avslut kan påverka. Känt samma sak 2 , 3 gånger. För jävligt rent ut sagt!


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

;'( Jag tyckte det var ett nästan helt perfekt slut. Jag har länge gått och undra hur de skulle kunna wrappa ihop allting snyggt med Hera, Kara, alla bestående Cylons, men allting knöts ihop så otroligt snyggt imo.

Medlem

Hr aldrig sett det, är det mycket action i det? Hur långa är varje avsnitt?


signatur

I am the liquor

Medlem
Skrivet av Fraizer:

;'( Jag tyckte det var ett nästan helt perfekt slut. Jag har länge gått och undra hur de skulle kunna wrappa ihop allting snyggt med Hera, Kara, alla bestående Cylons, men allting knöts ihop så otroligt snyggt imo.

Tänkte bara på en sak...

Varför hittar dom Hera som en liten flicka 150 000 år senare? Dog hon altså som barn? Why? :'( Eller är det bara en jävligt stor tabbe dom gjort? Haha.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Fraizer:

;'( Jag tyckte det var ett nästan helt perfekt slut. Jag har länge gått och undra hur de skulle kunna wrappa ihop allting snyggt med Hera, Kara, alla bestående Cylons, men allting knöts ihop så otroligt snyggt imo.

Tänkte bara på en sak...

Varför hittar dom Hera som en liten flicka 150 000 år senare? Dog hon altså som barn? Why? :'( Eller är det bara en jävligt stor tabbe dom gjort? Haha.

Nejnej, hon dog inte alls som en liten flicka. Om du ser i tidningen som killen i slutet står och läser, så står det nåt i stil med "Earth's first mother found. Det var alltså Hera som var vår "DNA Eva", alltså, det är hon som de allra flesta människor idag härstammar ifrån. Det var därför hon var så viktig för både cylons och människor, då det var hon som förde både DNA't från människor OCH cylons vidare i dagens människor.

Medlem

Någon som vet om serien kommer att släppas som Blu-Ray?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Fraizer:
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Fraizer:

;'( Jag tyckte det var ett nästan helt perfekt slut. Jag har länge gått och undra hur de skulle kunna wrappa ihop allting snyggt med Hera, Kara, alla bestående Cylons, men allting knöts ihop så otroligt snyggt imo.

Tänkte bara på en sak...

Varför hittar dom Hera som en liten flicka 150 000 år senare? Dog hon altså som barn? Why? :'( Eller är det bara en jävligt stor tabbe dom gjort? Haha.

Nejnej, hon dog inte alls som en liten flicka. Om du ser i tidningen som killen i slutet står och läser, så står det nåt i stil med "Earth's first mother found. Det var alltså Hera som var vår "DNA Eva", alltså, det är hon som de allra flesta människor idag härstammar ifrån. Det var därför hon var så viktig för både cylons och människor, då det var hon som förde både DNA't från människor OCH cylons vidare i dagens människor.

Ah, jag tittade igen och upptäckte även att de sa "young woman" inte "child"! so it's all good again!

Märkte dock att jag inte gillade slutdialogen mellan Baltar och Caprica nu när jag såg det en gång till.. det lät så fejkat på något sätt.
Ja jag försöker hitta fel i slutet för att jag inte ska vara allt för ledsen över att det faktiskt är slut


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Såg klar det vid 03:00 i natt och känner mig fortfarande väldigt påverkad av det.

Riktigt, riktigt bra slut. Var rädd fram till den större delen av säsong 4 att serien skulle sluta direkt när de fan Jorden. Är väldigt nöjd att de visade lite aftermath. Och vilken aftermath sen!

En kan undra om de någonsin kommer finna några av de miljoner av Cylons som fortfarande fanns kvar efter att Galactica förstörde deras koloni.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tveklöst den bästa sci-fi serien genom tiderna. Blir tok-köp på blåstråle när det kommer.


signatur
Medlem

Läser inget i den här tråden, ville bara skriva, BG är så jälva fett bra att det är sjukt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

battlestar galactica ownz!!1

1
Skriv svar