Souls-lika Thymesia får blandade omdömen inför släppet i morgon

Robot
Souls-lika Thymesia får blandade omdömen inför släppet i morgon

Från "överraskande bra" till "Bloodbornes korkade kusin".

#Overborder-studio, #Thymesia


Medlem

Det har sina skavanker, men gameplayet känns bra, Känns som en migration av Sekiro och Bloodborne.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Väntat på det här ett tag nu, får se om det blir köp dag ett eller inte. Lite oroad är man minst sagt fast jag borde begripit att det inte ens är tal om att vara i närheten av ett FromSoftware-spel men hoppet höll i bra länge. Combat verkar de ha fått till hyffsat bra (bara lirat demot själv) men spelet i övrigt känns som det hör hemma en om inte två generationer bakåt. Oslipat.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Releasehästryttare

Tog bort det efter från wishlisten efter jag testade demot, va verkligen inget vidare.

Tror Soulstice some släpps om en månad blir betydligt bättre.

Medlem

Känns som ett 3.5/5 spel. Helt klart värt att spela igenom i alla fall.

Medlem

Ser ut att vara värt 300spänn iaf om man gillar souls spel

Medlem

Det är nog rätt svårt att komma i närheten av hur bra Bloodborne är. Men jag önskar en seriös spirituell uppföljare. From software kommer troligtvis inte göra fler Bloodborne.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Wat har missat detta totalt. Lär ge det en chans, Soulslikes är hit or miss. Gillade Lords of the Fallen men inte Mortal Shell. Mortal Shell är ett välgjort spel men fastnade bara inte för det.

Medlem

Corvus kan även kasta potatismosus och ketchups och senups på sina fiender.
Han summona fram corvusbrödus för extra armor. Han kan även förvandla sig till en tallrik med köttbullar och brunsås med äkta krösemos för att läska fienden så de släpper sin guard.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Wat har missat detta totalt. Lär ge det en chans, Soulslikes är hit or miss. Gillade Lords of the Fallen men inte Mortal Shell. Mortal Shell är ett välgjort spel men fastnade bara inte för det.

Jag gillade inte Mortal Shell först, men efter att jag upptäckte hur man ska spela det blev det roligare.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Känns som ett 3.5/5 spel. Helt klart värt att spela igenom i alla fall.

Skrivet av Gaara:

Ser ut att vara värt 300spänn iaf om man gillar souls spel

Det är enligt mig viktigt att stödja mindre utvecklare som har något som är helt ok, det kan leda till att de får bättre möjligheter till nästa spel.

Har slutat att avfärda spel som är "ok" så länge de inte kommer från en gigantisk studio med enorma resurser.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Jag gillade inte Mortal Shell först, men efter att jag upptäckte hur man ska spela det blev det roligare.

Mortal shell är fantastiskt. Särskilt VC.
Gällande Thymesia tycker jag det verkar toppen för 270 spänn. Vilket det kostar på ps5 om man är prenumerant.

Medlem

Det kostar 247.20 Kr för mig på ps5 istället för 309.00 Kr
Är psplus extra prenumerant. Blir ett köp ikväll


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av PontusT:

Corvus kan även kasta potatismosus och ketchups och senups på sina fiender.
Han summona fram corvusbrödus för extra armor. Han kan även förvandla sig till en tallrik med köttbullar och brunsås med äkta krösemos för att läska fienden så de släpper sin guard.

10/10 must buy!

Moderator

Ska bli spännande att ta en titt på morgondagens stream och se hur det känns.

1
Skriv svar