Snabbkollen - Hur bra blir spelhösten 2022?

Robot
Snabbkollen - Hur bra blir spelhösten 2022?

Flipp, flopp eller mittemellan? Rösta!

#releaselistan, #snabbkollen


Medlem

Spelhöst är alltid trevligt 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Monkey Island, Pentiment och Scorn gör att jag har stora förväntningar.

Medlem

Steam deck så jag har hur mycket som helst att spela

Medlem

Grym spelhöst med Splatoon 3 framförallt men även God of War, Bayonetta 3, The Last of Us Part 1 och Mario and Rabbids. Måste bli klar med Xenoblade 3 och Live A Live först bara.

Medlem

Tycker hösten ser svag ut tyvärr då många flydde fältet till 2023. Däremot ser jag fram emot spel som (The Callisto Protocol) i december och (A Plague Tale: Requiem) i oktober om nu inte dessa även blir framflyttade.

*** Just de, ja glömde ju dessa: The Last of Us: Remake, God of War: Ragnarök, Gotham Knights, Company of Heroes 3.

Även The Devil in Me och Call of Duty: Modern Warfare 2 kampanjen blir nice.

Kanske inte blir så dumt ändå..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Inga intressanta spelsläpp för min del men hoppas på att bli överraskad med något. Det finns en chans att få se gameplay/bilder från Fanstratics i år. Det hade blivit hype.

Medlem

WotLK classic är det enda jag väntar på, kommer även spela Overwatch 2, båda är ganska meh ändå, inte så jag hoppar upp från stolen för att jag ser fram emot det. Kan vara ett av de sämre spelåren för mig, Lost Ark är nog det enda jag spenderat lite tid på detta året. Souls-lir är inte för mig, slutade spela Elden Ring efter 20h, ett bra spel men inte för mig.

Medlem

Med Wotlk Classic om cirka 5 veckor så kan inte spelhösten bli annat än en stark 10/10!

Medlem

Ser mest fram emot a plague tale uppföljaren och grounded.

Har sneglat lite på ow2 om tillräckligt många vänner hakar på, annars kan det vänta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Metal: Hellsinger och Scorn är det enda vettiga som släpps men det kan nog räcka långt.

Medlem

God of War räcker gott och väl för mig. Har tänkt att försöka klämma in Lost in random och Kena bridge of spirits innan GoW och kanske även Guardians of the galaxy. Blir tight 😵.

Medlem

Vad kommer det för spel exklusivt till nya generationens konsoler i år? Känns som att det mesta är försenat.

Men i övrigt är det väl ingen spelbrist. A Plague Tale ser jag fram emot härnäst.

Medlem

Det blir så klart nya expansionen till wow.

Men jag har också hört eller läst någonstans att de ska släppa helikoptrar till MSFS2020 i höst.
Är det någon mer som hört det? Eller har jag bara drömt…

Redaktör
Skrivet av Bulberfoot:

Det blir så klart nya expansionen till wow.

Men jag har också hört eller läst någonstans att de ska släppa helikoptrar till MSFS2020 i höst.
Är det någon mer som hört det? Eller har jag bara drömt…

Det stämmer, helikoptrar kommer i november med "40th Anniversary Update".


signatur
Medlem

Trodde spelhösten skulle vara säkrad med Starfield, men får helt enkelt vänta tills 2023...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Endast God of War, resten är blaha.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hur bra spelhösten blir definerar jag till hur mycket bra spel jag har att spela o där räcker backloggen så behöver inte släppas något nytt alls i höst, samt till hur mycket ledig tid jag har att spela spel där är det inte lika säkert.

Medlem

Spelhösten är död! Länge leve spelhästen!

Medlem

Ragnarök ser ju intressant ut, men undertecknad bör kanske spela igenom det första innan....Annars så ser jag fram emot Harvestella från Square Enix. Känns som ett väldigt mysigt spel att bädda ner sig med när vinden viner runt huset och regnet slår mot fönstrena. Annars är jag precis som många andra ganska så besviken på hur många titlar som flyttats fram, speciellt Hogwarts Legacy.

Medlem

Ja det finns väl inget likt mastodonten Elden Ring för mig runt höst, men ett par spel ser intressanta ut helt klart.

Signalis - har haft koll på detta lir ett tag. Körde demot på PC som släpptes i år, gav mig härliga klassiska survival-horror vibbar, en kombination av Fear Effect och Silent Hill. Om det blir bra är en annan fråga, men atmosfären var riktigt trevlig.

Metal: Hellsinger - Även demot till detta var riktigt jävla trevligt! Grym musik och härligt köttig känsla. Man kändes sig ganska badass när man timade skjutandet med den grymma musiken.

Och sen The Callisto Protocol - Spirituell uppföljare / reboot till Dead Space från samma skapare, enough said.

Utöver dessa lockar den nya WoW-expansionen. Sen möjligen Scorn, Gotham Knights och Atomic Heart(om det nu släpps i år). Så nog finns det lite smått och gott till spelhösten/vintern.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Wotlk classic räddar upp imellan LoU och GoW.

1
Skriv svar