Förseningsvansinnet fortsätter - Evil West skjuts fram två månader

Robot
Förseningsvansinnet fortsätter - Evil West skjuts fram två månader

Den tionde (!) förseningen vi rapporterar om i augusti.

#evil-west, #releaselistan


Medlem

Jahapp. Skjuter de upp God of War Ragnarok och Warhammer 40,000: Darktide något mer också så kommer där bokstavligt talat inte att finnas något nytt att se fram emot för resten av året för egen del.

Gnällkuk

Ser fram emot det här, september brukar ju vara rätt mycket släpp i också så kanske är mer än bara "finputsning" som är anledningen. Däremot hoppas jag verkligen att vi i början från nästa år får mindre av dessa förseningar. Hade uppskattat om man inte bara slänger ur sig releasedatum till höger och vänster och håller dessa internt främst. Kommunicera publikt när det verkligen är spikat istället.

Nu är iofs två månader småpotatis i sammanhanget så inte specifikt detta som jag framför någon större kritik mot. Däremot är jag riktigt taggad på det här spelet, ser sjukt lovande ut så hoppas det spelar lika bra som det ser ut


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag jobbar själv i branschen och undrar om det finns någon koppling till WFH modellen som alla hyllar i skyarna, "jag har aldrig jobbat bättre än när jag jobbar hemma!" osv.
Senaste 1-2 åren har ju mer eller mindre varenda tillverkare gått ut med att det blir förseningar. Jag säger varken bu eller bä men kan inte undvika att känna att det kan finnas en koppling.

Redaktör
Skrivet av duchovny:

Jag jobbar själv i branschen och undrar om det finns någon koppling till WFH modellen som alla hyllar i skyarna, "jag har aldrig jobbat bättre än när jag jobbar hemma!" osv.
Senaste 1-2 åren har ju mer eller mindre varenda tillverkare gått ut med att det blir förseningar. Jag säger varken bu eller bä men kan inte undvika att känna att det kan finnas en koppling.

Intressant tanke. Samtidigt handlar det om mycket pengar att betala anställda några månader till. Borde finnas studier på effektiviteten vid hemmajobb kontra på kontoret, och om det skiljer mycket borde företag, i alla fall större, justera efter det. Men jag spekulerar bara, någon här kanske har koll? Och rent allmänt lär ju covid haft rätt stor effekt på flera områden, varav detta säkerligen är en.

Mer spekulation: många sätter ju releasedatum tidigt. Kanske värderas mer uppmärksamhet tack vare flera nyheter ("Spelet släpps då", "Spelet försenas", "Spelet har nytt releasedatum"...) högre än den negativa effekten av en försening? Att hamna på nyhetsplats ger ju trots allt uppmärksamhet.


signatur
Skribent
Skrivet av duchovny:

Jag jobbar själv i branschen och undrar om det finns någon koppling till WFH modellen som alla hyllar i skyarna, "jag har aldrig jobbat bättre än när jag jobbar hemma!"

Jag tror att den modellen är väldigt beroende på bransch. Har inte direkt hört lovord från mina polare i spelbranschen kring det, samtidigt som många, inklusive mig själv inom reklambranschen har hyllat det, bortsett från vissa undantag inom filmarbete m.m.

Det finns många variabler att väga in. Hur ser möjligheter ut för rapportering, möteskultur, etc. Många bitar som ska falla på plats för att WFH ska vara en välfungerande möjlighet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Sluta klaga på förseningar,jag tycker att spelet skall vara spelbart och sedan får det ta den tid det tar.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Redaktör
Skrivet av Sten-greger:

Sluta klaga på förseningar,jag tycker att spelet skall vara spelbart och sedan får det ta den tid det tar.

100 procent medhåll. Men - det hindrar ju inte att utvecklare/utgivare väntar tills de är mer säkra innan de anger ett datum. Ta Starfield - där tillkännagavs releasedatumet ett och ett halvt år tidigare.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

100 procent medhåll. Men - det hindrar ju inte att utvecklare/utgivare väntar tills de är mer säkra innan de anger ett datum. Ta Starfield - där tillkännagavs releasedatumet ett och ett halvt år tidigare.

Håller absolut med det du säger.
Det hade varit bättre att säga att spelet är klart när det är så.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

No relation till "Weird West", antar jag


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ser coolt ut. Hoppas det kommer till Gamepass.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

No relation till "Weird West", antar jag

Är västern Evil, Weird eller Hard?
Finns förövrigt också Blood West...

Många epitet!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Många epitet!

Hot dam, dom kanske skulle tatt en titt till i idélådan före dom spika't


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar