Cult of the Lamb

Robot
Cult of the Lamb

Att predika och ge blodsoffer till gudarna - vem hade kunnat ana att det skulle vara så här kul?

#cult-of-the-lamb


Medlem

Detta blir mitt nästa spel till steam decken! Måste bara invänta lite löning! Dyrt med semester

Ambassadör
Xbox

Verkar fränt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Verkar fränt!

Blir perfekt på Switchen!

FM-guru
F.d. Sisyr

Det här låter ju faktiskt riktigt skoj. Kommer från ingenstans också, för min del i alla fall. Verkar dessutom väldigt charmigt av recensionen att döma.

Medlem

Hade själv stora förhoppningar när jag installerade spelet men måste säga att det känns fruktansvärt överskattat när man spelat ett par timmar. Det är en gimmick med söta små figurer som gör hemska saker, men ser man igenom det så finns det väldigt lite substans.

Att bygga upp en bas har sällan känts så ouppfyllande. Typ 90% av byggnaderna var tråkiga och som bäst sparar dig lite tid för att du inte längre behöver springa runt och klicka överallt 100 gånger per dag. Att låsa upp en ny byggnad ska vara spännande men det var väldigt få som jag verkligen såg fram emot.

Väldigt mycket som måste repeteras dagligen som bara är utfyllnad för att få spelet att kännas längre än det är. Sermons varje dag? Prata med varje follower och ge blessings etc? Spring och städa upp bajs/spyor? Samla ingredienser och laga mat? Blir tråkigt väldigt snabbt...

Rent spelmässigt så erbjuder det inte så mycket nytt heller. Hade det inte varit för att det är en gimmick så är jag övertygad om att folk gett det betydligt lägre betyg. Själv hade jag inte gett det mer än en 2:a eller 3:a.

Medlem
Skrivet av Meso:

Hade själv stora förhoppningar när jag installerade spelet men måste säga att det känns fruktansvärt överskattat när man spelat ett par timmar. Det är en gimmick med söta små figurer som gör hemska saker, men ser man igenom det så finns det väldigt lite substans.

Att bygga upp en bas har sällan känts så ouppfyllande. Typ 90% av byggnaderna var tråkiga och som bäst sparar dig lite tid för att du inte längre behöver springa runt och klika överallt 100 gånger per dag. Att låsa upp en ny byggnad ska vara spännande men det var väldigt få som jag verkligen såg fram emot.

Väldigt mycket som måste repeteras dagligen som bara är utfyllnad för att få spelet att kännas längre än det är. Sermons varje dag? Prata med varje follower och ge blessings etc? Spring och städa upp bajs/spyor? Samla ingredienser och laga mat? Blir tråkigt väldigt snabbt...

Rent spelmässigt så erbjuder det inte så mycket nytt heller. Hade det inte varit för att det är en gimmick så är jag övertygad om att folk gett det betydligt lägre betyg. Själv hade jag inte gett det mer än en 2:a eller 3:a.

Håller med i ovan (har 18,4h playtime säger steam) att det är ganska Bäääh (pun intended). Byggnaderna är inte nämnvärt unika utan är mycket same same. Känns som managementdelen är väldigt lik mobilspel att man gör sina dagliga sysslor som en tradig syssla för att sedan ut å slåss lite. Men se till att ha lagat mat så det räcker och blir över för efter att ha varit inne i en dungeon så har de gått från att vara helt mätta till att vara svinhungriga och rebella.

En annan sak var att det gick väldigt väldigt fort från att varje guldmynt och varje själapoäng-thingy man kunde få tag på var användbart, till att snart badar du i pengar och resurser. Heck jag hade låst upp allt bortsett från dungeon-material-unika grejjer redan när jag påbörjade dungeon tre..? Varför ska jag bry mig om att samla guld från min pelare (som nu när jag låst upp allt ger guld istället för själapoäng-grejjerna) som ger mig 175 guldmynt genom att hålla inne knappen i en 15-20s, när jag bara kan göra en ritual (som man kan göra typ varje dag, eller åtminstone varannan) som ger mig 1500-2500guld sisådär? Å då har jag inte ens nämnvärt mycket följare utan snarare tvärtom undvikit att plocka på mig fler för det ger mig inget mer än att jag måste bygga en tier1 säng, uppgradera till tier2, å sedan tier3, och... jag har ingen nytta av min nya följare.

Men med det sagt så var det mysigt fram till kanske midgame, dvs första 10h var mysiga, efterföljande 5h började jag se bristerna och nu 18h börjar jag nästan lite se fram emot att bara slå ihjäl slutbossen (och jag antar det inte finns något mer content därefter).
Så första 10h får 8/10 poäng, efterföljande 5h får kanske 6/10 poäng och efter det är spelet kanske 5/10. Sammanfattningsvis en 7/10k kanske?

Medlem

dom sa att hårdrock, bo i källaren skulle leda till satanism.. dom hade rätt. väntar på pengar sedan är det ett köp

Medlem

Planerade ett dag 1-köp men grafiken är såpass gräslig att det blir ett reaköp istället. Gameplay var riktigt roligt i demon i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Sammanfattningsvis en 7/10k kanske?

Världens lägsta betyg? 🤓


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

djävulskt roligt.

Skribent

Ska bara köra klart Rogue Legacy 2 först, sen blir det åka av!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Tyckte det var kul till en början att bygga upp sekten osv men som nämnts tidigare är byggnaderna och sakerna man och ens följare kan göra i basen ganska tråkiga. Det i kombination med att man av någon anledning måste göra allt själv gjorde att jag var riktigt trött på sekten halvvägs genom spelet och det var mer jobb än något kul.

Hade de tagit bort alla "spring runt och gör samma tradiga sysslor varje dag som någon sorts tjänare till dina följare" hade jag haft bra mycket roligare med spelet, som det är nu tvingade jag mig igenom andra halvan så fort som möjligt och struntade i sekten så mycket jag kunde.

Medlem

För mig är det lätt ett av årets bästa spel tycker det skit kul att pula runt i basen o fixa med folowers för att sen dra iväg och fiska o spela lite tärning. Tycker det blir enformigt om man bara ska grinda dungeons som i Binding of Isaac. Spelat drygt 20H och ser redan fram emot en ny runda och testa andra val ska bra klara den här först

Medlem

Testade spelet ca 2 timmar men insåg snabbt att det inte var något att lägga tid på. Allt gick så snabbt och man fick followers på löpande band. Det som var absolut värst var fightingen. Så urbota lätt och tråkigt.

Grafik och spelidé var riktigt bra!

One
Medlem

Var beredd på att öppna min dammiga plånbok och köpa detta efter recension men enligt folket är det mer en 2-/5 verkar det som

Medlem

Början är lite tradig. Men allt går mycket smidigare längre in. Iaf om man spelar på normal som jag gör.

Chefredaktör

Är typ 10 timmar in i spelet och har väldigt roligt. Kändes lite kaotiskt i början, men nu har jag mer koll på läget
Kul hur de har fått ihop den här blandningen av genres, och väldigt prisvärt för drygt 200 kr!

Medlem

Tänkte vänta med ett köp tills lönen ramlade in men känner att det är jag nog för otålig för så det får helt enkelt bli ikväll efter jobbet istället 🤔 Får äta nudlar några dagar helt enkelt 🤷

Chefredaktör
Skrivet av svampfan:

Tänkte vänta med ett köp tills lönen ramlade in men känner att det är jag nog för otålig för så det får helt enkelt bli ikväll efter jobbet istället 🤔 Får äta nudlar några dagar helt enkelt 🤷

Nudlar är det som finansierat stora delar av mitt (data)spelmissbruk

Inaktiv

Jag har spelat ganska mycket nu på Switch och vill varna folk för ojämn prestanda, en del buggar och att spelet är beroendeframkallande.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Nudlar är det som finansierat stora delar av mitt (data)spelmissbruk

Chefredaktör... ta det från dina anställda :D. skämt förstås. väntar ett tag själv. har så mycket att spela.

1
Skriv svar