Quiz – Känner du igen de klassiska peka och klicka-äventyren?

Robot
Quiz – Känner du igen de klassiska peka och klicka-äventyren?

I veckans quiz får dina äventyrsgener bekänna färg.

#quiz


Medlem

Chansade mycket..

Medlem

Trodde jag skulle göra bättre, älskade peka klicka på 90talet och en bit in på 00, aja får väll vara nöjd för det lilla

Medlem

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Kul quiz!

Men tackar vet jag peka och klickaspelet Mysteriet på Greveholm..

Medlem

signatur

I drank what?

Medlem

Attans! Två slarvfel.

Medlem

Tror fan jag e sämst

Medlem

8/10 en del gissningar men jag antar att det hjälper att jag gamat sen 80-talet

Medlem
Medlem

Pekat och klickat har man juh gjort en del i sina dar...

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Jag dog

Medlem

Grim Fandango är väl egentligen inget peka och klicka-äventyr? Det körde du med tangentbordet med den ack så hatade "tank control". Även Monkey Island 4 har samma typ av styrning.

Medlem
Medlem

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul med peka & klicka-spel!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Medlem

Hahaha, gissade bara rätt två gånger, skyller givetvis på att jag försöker manipulera resultatet herp.

Ingen. Jäkla. Aning. Alls. Roligare quiz för dom som gillade genren slår jag vad om men jag är nöjd!

Medlem
Medlem

Yarr

Medlem

Jag vet inte hur det gick till...

Medlem

I kombination med fightingspel är det väl den genre som undertecknad spelat absolut minst av, alla rätt kom genom rena gissningar.

Medlem

9/10
Peka och klicka har alltid varit en favorit genre. Missade på Grimfandango frågan.
Första peka och klicka jag spelade var The Secret of Monkey Island på min Amiga 500. Piratkopierat från en bekant till mina föräldrar
Spelade faktiskt igenom 1-3 igen bara för några veckor sedan.

Testpilot
Frilansare

Skit, tänkte att det skulle bli en fullpoängare här.

Medlem

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar