Tolkien får svensk ägare? Embracer vill köpa Lord of the Rings och The Hobbit

Robot
Tolkien får svensk ägare? Embracer vill köpa Lord of the Rings och The Hobbit

Köper även Tripwire, Tuxedo Labs med flera. Och släpper kvartalsrapport. Puh!

#embracer, #teardown, #the-hobbit, #the-lord-of-the-rings, #tolkien, #tripwire


Medlem

Amazon prime släpper en ny serie. Sagan om ringen grej.
Är inte det samma?

Medlem
Skrivet av Kotz:

Amazon prime släpper en ny serie. Sagan om ringen grej.
Är inte det samma?

Det är det.

Redaktör
Skrivet av Kotz:

Amazon prime släpper en ny serie. Sagan om ringen grej.
Är inte det samma?

Den verkar ingå i så fall, om jag fattar pressrellen rätt:

Citat:

Key upcoming works set in Middle-earth, in which Middle-earth Enterprises has financial interests, include the much-heralded Amazon series The Lord of the Rings: Rings of Power which will premiere on September 2, 2022, set thousands of years before The Hobbit and The Lord of the Rings; the animated movie The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim (Warner Bros), set for release in 2024, and the mobile game The Lord of the Rings: Heroes of Middle-earth (Electronic Arts).


signatur
Medlem

De tar verkligen i från tårna.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Intressant.
Kul för tuxedo labs, Teardown är ett guldkorn


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den verkar ingå i så fall, om jag fattar pressrellen rätt:

Tolkiens värld, men dom får inte använda de faktiskta skrivna historierna om den tidsperioden dom valt att använda så dom har gjort världens dyraste fanfic. Hysteriskt roligt att dom efter att spenderat så mycket på sin fanfic faktiskt fick till fullständiga rättigheter för någon månad sedan.

Avstängd

Saudi pengarna ska ju användas till något

Skribent

Kanske de kan få ordning på Limited Run Games så de får koll på sin logistik.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Hoppas inte detta sätter några käppar i hjulen för fanskapade Battle for Middle-Earth Reforged..

Medlem
Skrivet av fejksson:

Saudi pengarna ska ju användas till något

Du har inte förstått. Embracer är ett publikt bolag som många av svenskarna äger aktier i, du får bara kritisera bolag som inte är publika och har kinesiska ägare.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Saudi pengarna ska ju användas till något


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Spännande va. Får se var de hitte på

Medlem

Embracer är fascinerande med sin affärsidé, uttryckligen kvantitet framför kvalitet.

Jag tycker inte det borde hålla med tanke på hur många föråldrade spelserier och mediokra studios de köper upp, men ärligt talat så var förlusten enligt senaste kvartalsrapporten förvånansvärt liten.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Embracer är fascinerande med sin affärsidé, uttryckligen kvantitet framför kvalitet.

Jag tycker inte det borde hålla med tanke på hur många föråldrade spelserier och mediokra studios de köper upp, men ärligt talat så var förlusten enligt senaste kvartalsrapporten förvånansvärt liten.

Flera spel som de publicerar är försäljningssuccéer och de har utvecklat en del AA spel och remakes som är omtyckta och har sålt bra (Titan Quest exempelvis).

Plus att de har ett finger med i mer än man först tror.

Så, det har mycket IPn, gör mycket portningar och remakes, men mycket är kvalitativt istället för bara kvantitativt.

Usel rapport från ett uselt bolag. Förvärvsdrivet bolag som exkluderar förvärvsdrivna kostnader i sitt justerade-EBIT, totalt oseriöst, det fria kassaflödet är negativt.

Medlem

Ni glömmer nämna att det köps med blodspengar från Saudi Arabien.

https://www.theguardian.com/world/2022/aug/16/saudi-woman-giv...

Medlem

Alla har vi olika moral. Vissa ingen.

Medlem
Skrivet av Kotz:

Amazon prime släpper en ny serie. Sagan om ringen grej.
Är inte det samma?

Att ens kalla det lord of the rings är en extrem Stretch


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör
Skrivet av fooobar:

Ni glömmer nämna att det köps med blodspengar från Saudi Arabien.

https://www.theguardian.com/world/2022/aug/16/saudi-woman-giv...

Vi skrev om Saudi-pengarna i juni och länkar till det under nyheten.


signatur
Medlem
Skrivet av fooobar:

Alla har vi olika moral. Vissa ingen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gollum del 2 ? 😆


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Har alltid upplevt dig som reko, så det är lite trist att se dig avfärda den reella problematiken på ett såpass omoget sett. Jag vill minnas att du sagt att du sitter på Embracer-aktier, så det är väl kanske inte helt oväntat. Oavsett så är det trist.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Har alltid upplevt dig som reko, så det är lite trist att se dig avfärda den reella problematiken på ett såpass omoget sett. Jag vill minnas att du sagt att du sitter på Embracer-aktier, så det är väl kanske inte helt oväntat. Oavsett så är det trist.

Jag har sålt mina embracer aktier. Så äger inga för tilläfllet.

Varför jag satte memen är pga att det är istprt sett samma klagomål oavsett vad det gäller.
Det är Kina, facebook, saudi mm.
Jag undrar om dom som skriver själva är så reko eller om det bara är för klagandets skull


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har sålt mina embracer aktier. Så äger inga för tilläfllet.

Såpass, då vet jag!

Skrivet av Molotov:

Varför jag satte memen är pga att det är istprt sett samma klagomål oavsett vad det gäller.
Det är Kina, facebook, saudi mm.
Jag undrar om dom som skriver själva är så reko eller om det bara är för klagandets skull

Jag förstår inte varför det är något att meme:a om. Speciellt när kritiken är befogad och relevant till ämnet. Huruvida folk som klagar har rent mjöl i påsen eller inte kan vi inte veta, medan vi med säkerhet vet vad för slags skit "Kina, facebook, saudi, mm" håller på med, och vilka konsekvenser det har fått för individer, folkgrupper, och samhällen.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Såpass, då vet jag!
Jag förstår inte varför det är något att meme:a om. Speciellt när kritiken är befogad och relevant till ämnet. Huruvida folk som klagar har rent mjöl i påsen eller inte kan vi inte veta, medan vi med säkerhet vet vad för slags skit "Kina, facebook, saudi, mm" håller på med, och vilka konsekvenser det har fått för individer, folkgrupper, och samhällen.

Nej det är möjligt.
Men här är ibland attityden hos vissa här att köper man eller tycker om nått från dessa då är man dålig eller stödjer diktaturer och skit. Mycket ryggdunkande och nån form av godhets-bekräftelse om man säger så


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har sålt mina embracer aktier. Så äger inga för tilläfllet.

Varför jag satte memen är pga att det är istprt sett samma klagomål oavsett vad det gäller.
Det är Kina, facebook, saudi mm.
Jag undrar om dom som skriver själva är så reko eller om det bara är för klagandets skull

Ja, det är ett jädra klagande över bristande mänskliga rättigheter i världen. Har de inget bättre att göra? /s

Medlem
Skrivet av fooobar:

Ja, det är ett jädra klagande över bristande mänskliga rättigheter i världen. Har de inget bättre att göra? /s

Japp det klagas i det oändliga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av fooobar:

Ja, det är ett jädra klagande över bristande mänskliga rättigheter i världen. Har de inget bättre att göra? /s

Verkar vara förbjudet att tjäna pengar, säger ni samma sak till alla som jobbar på tex. SAAB?

Det är väl inte alla aktieägares fel att Saudi bestämmer sig för att köpa in sig och inget aktieägarna kan rå för.

Skrivet av Keneay:

Verkar vara förbjudet att tjäna pengar, säger ni samma sak till alla som jobbar på tex. SAAB?

Det är väl inte alla aktieägares fel att Saudi bestämmer sig för att köpa in sig och inget aktieägarna kan rå för.

Fast Embracer "tjänar" ju inte ens någa pengar. De justerar EBIT på alla möjliga sätt och vis, medans det fria kassaflödet är negativt - alltså pengar ut ur bolaget. De lever ju på kapital utifrån.

12
Skriv svar