Blizzard försäkrar: Inget pay-to-win i Diablo IV

Robot
Blizzard försäkrar: Inget pay-to-win i Diablo IV

Och som i Diablo III börjar man med en ny karaktär varje säsong.

#Blizzard, #Diablo-4, #nyhetstips


Medlem

Battlepass till ett fullpris spel?

Medlem

Tror inte alla kommer vara supernöjda över att behöva betala för season pass för att få tillgång till story och karaktärer i ett icke MMO.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tror inte alla kommer vara supernöjda över att behöva betala för season pass för att få tillgång till story och karaktärer i ett icke MMO.

Var står det att season passet(free eller premium) behövs för att få tillgång till karaktärer och story?

Medlem
Skrivet av Glore:

Var står det att season passet(free eller premium) behövs för att få tillgång till karaktärer och story?

I artikeln.

Medlem

Heard that before.

Tor
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tror inte alla kommer vara supernöjda över att behöva betala för season pass för att få tillgång till story och karaktärer i ett icke MMO.

Så är det inte, det finns en gratisdel av season pass med alla gameplay rewards och en del med kosmetiska delar som kostar. Köper du spelet kan du spela alla säsonger med precis samma förutsättningar utan att betala. Det känns inte särskilt problematiskt tycker jag.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tror inte alla kommer vara supernöjda över att behöva betala för season pass för att få tillgång till story och karaktärer i ett icke MMO.

Det kommer att finnas ett season pass och en butik för kosmetiska saker, men inget som gör att man kan betala för att göra sin karaktär starkare – det inkluderar premiumversionen av spelet season pass.

Medlem

Vi får se om de kan hålla vad d lovat till release. Glöm inte bort hur lovande DI-alphan var (trots att det var ett mobilspel), även flertalet "diabloveteraner" som hade tidig tillgång trodde på potential. Sen införde de diverse system och ändrade om spelet totalt.

Jag vill tro på att D4 kan bli bra, hoppas det för Blizzard skull och hela diablo rykte hänger på den här releasen nu. De har inte råd att svika oss igen. Ingen ny information om betan heller, kanske är långt bort eller så får vi höra mer om den på nästa kvartalsrapport?

Har dock läst att ett intern test pågår där enbart nära och kära till anställda på företaget har tillgång till.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

*De skriver att många har gillat säsongsupplägget i Diablo II: Resurrected och Diablo III, och därför kommer de fortsätta med det konceptet* vilken skarp jäkel detta måste varit som ytra sig om detta.... Det är ju hela jävla menningen, ladder som resets var 3 månad.


signatur

Spela spel är kul ibland.

eld
Medlem

Jobbiga blir ju att belöningarna bakom seasons hamnar bakom paywall

Detta var ju endgame i diablo 3 tex.

Medlem

Dum fråga från en som slutade spela Diablo 3 dag ett ...

Reset varje säsong, innebär det att jag som kanske spelar en kväll i månaden aldrig kommer att kunna köra slut spelet, även om jag bara kör singleplayer? Utan att jag måste börja om stup i kvarten? Låter i så fall idiotiskt. (Gäller det bara någon competative multiplayer låter det tvärtom vettigt)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Nomman:

Dum fråga från en som slutade spela Diablo 3 dag ett ...

Reset varje säsong, innebär det att jag som kanske spelar en kväll i månaden aldrig kommer att kunna köra slut spelet, även om jag bara kör singleplayer? Utan att jag måste börja om stup i kvarten? Låter i så fall idiotiskt. (Gäller det bara någon competative multiplayer låter det tvärtom vettigt)

När säsongen är över flyttas existerande karaktärer till "Eternal Realm", där man kan fortsätta att spela med dem (fast inte med materialet i den nya säsongen).

Medlem
Skrivet av Nomman:

Dum fråga från en som slutade spela Diablo 3 dag ett ...

Reset varje säsong, innebär det att jag som kanske spelar en kväll i månaden aldrig kommer att kunna köra slut spelet, även om jag bara kör singleplayer? Utan att jag måste börja om stup i kvarten? Låter i så fall idiotiskt. (Gäller det bara någon competative multiplayer låter det tvärtom vettigt)

Det går jättebra att välja att spela utanför säsongen så behöver du inte vara rädd för att tappa progress alls.
Det man inte får då är de senaste ändringarna som görs i samband med säsongen.

Skulle du ändå välja att spela på säsongen och den tar slut så hamnar din karaktär på "non-season" servern och du kan fortsätta där.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

När säsongen är över flyttas existerande karaktärer till "Eternal Realm", där man kan fortsätta att spela med dem (fast inte med materialet i den nya säsongen).

Det låter precis som path of exile. Vem var igentligen först med denna idé?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Aletheides:

I artikeln.

Läs igen

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det låter precis som path of exile. Vem var igentligen först med denna idé?

Fanns i diablo 2

Medlem

"De skriver att många har gillat säsongsupplägget i Diablo II: Resurrected och Diablo III,"

Var jag hög när jag spelade Diablo 3? Fanns inget seasons pass när jag spelade det. Kom der långt senare?

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

När säsongen är över flyttas existerande karaktärer till "Eternal Realm", där man kan fortsätta att spela med dem (fast inte med materialet i den nya säsongen).

Gissar på att materialet kommer till eternal realm när väl säsongen är slut, precis som när nya gameplaygrejer lades till i Diablo 3s säsonger och att man då inte kan missa det.

Samma sak är det väl i Path of Exile, att nytt tjofräs först bara finns i nya säsongen men sen läggs till överallt.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

I artikeln.

Jag har förtydligat lite i artikeln. Det Blizzard kallar för season pass är "stegen" med saker att låsa upp under säsongens gång, inte ett paket med DLC man köper i förväg.

Medlem
Skrivet av jehuty:

"De skriver att många har gillat säsongsupplägget i Diablo II: Resurrected och Diablo III,"

Var jag hög när jag spelade Diablo 3? Fanns inget seasons pass när jag spelade det. Kom der långt senare?

Vet inte om du blandar ihop season-pass med säsongsspelande nu.
Season-pass är något man brukar köpa för att få tillgång till delar av spelet som släpps senare.
Seasons är som laddern i diablo2


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av jehuty:

"De skriver att många har gillat säsongsupplägget i Diablo II: Resurrected och Diablo III,"

Var jag hög när jag spelade Diablo 3? Fanns inget seasons pass när jag spelade det. Kom der långt senare?

Om du spelade D3 när RMAH var en sak så har du inte missat det, då det inte fanns då.
Det kom senare när D3 vart det spelet som folk älskar idag. Tog nästan 2 år att fixa alla problem som det släpptes med inklusive RMAH som var bland det sämsta de kommit på.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Vill ha Auction house tillbaka det var så roligt då

Medlem

Känner mig trygg i att Blizzard kommer fucka upp det här, eftersom allt de tagit i efter D3: RoS blivit till bajs.

Medlem
Skrivet av eld:

Jobbiga blir ju att belöningarna bakom seasons hamnar bakom paywall

Detta var ju endgame i diablo 3 tex.

Då missförstod du nog. Alla for gratis pass till allt ”bra” (exempelvis exp boosten för alts) och de som betalar för premium får en till med ytterligare cosmetics utöver det som finns i den som är gratis. Typ som i rocket League.

Medlem

Jag är taggad. Jag orkar inte bli upprörd över triviala saker som ett battlepass och så vidare, jag är supernöjd och kommer förmodligen att ge D4 tusentals timmar, precis som D3.

Avstängd
Medlem

Tycker upplägget låter briljant och perfekt. Inga fördelar kan köpas av pengar och de säljer kosmetik för att dra in extra pengar och kan därmed underhålla spelet med ny content länge. Som PoE eller Dota osv. Precis som jag hade önskat om jag hade fått föreslå en lösning åt dem. Riktigt skönt att se att de verkar lyssna på feedback.

Medlem
Skrivet av Keima:

Vill ha Auction house tillbaka det var så roligt då

Bara de inte baserar dropsen med att det finns ett AH att trade:a på så är jag fine med det.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Bara de inte baserar dropsen med att det finns ett AH att trade:a på så är jag fine med det.

Hatar att säga det. Men Path of Exile har ju så kallat Self found läge. Man kan alltså inte byta eller sälja grejer. Hade ju varit ett bra tillägg till DIV

123
Skriv svar