Elden Ring har nu sålts i 16,6 miljoner exemplar

Robot
Elden Ring har nu sålts i 16,6 miljoner exemplar
Medlem

Riktigt sugen på att spela det trots noll sug för övriga From-spel men stjärnorna måste ju verkligen stå rätt när man ger sig på ett spel av den magnituden känns det som.

Medlem

Dom ligger säker nära 22 miljoner redan nu om det var 16.6M för 7-8 veckor sedan

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Riktigt sugen på att spela det trots noll sug för övriga From-spel men stjärnorna måste ju verkligen stå rätt när man ger sig på ett spel av den magnituden känns det som.

Jag hade samma känsla som du med deras tidigare spel. Men detta (efter några rage uninstall ) var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat!

Inaktiv
Skrivet av Cho-Arrim:

Jag hade samma känsla som du med deras tidigare spel. Men detta (efter några rage uninstall ) var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat!

Ett spel man inte avinstallerar är inte ett spel värt att spela -Alfons Åberg

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Riktigt sugen på att spela det trots noll sug för övriga From-spel men stjärnorna måste ju verkligen stå rätt när man ger sig på ett spel av den magnituden känns det som.

Riktigt bra spel, har heller varken spelat eller varit sugen på fromsoft spel, men det var nått med Elden ring som lockade, kanske det här Zelda breath of the wild känsla som jag fick (fast mörkare och dystrare så klart) när jag kollade in spelet just innan release.
Köpte på release och jag ångrar inget


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Riktigt sugen på att spela det trots noll sug för övriga From-spel men stjärnorna måste ju verkligen stå rätt när man ger sig på ett spel av den magnituden känns det som.

Fantastiskt spel men du MÅSTE avsätta flera timmar per session om du ska njuta av det. Att spela det en timme per kväll kommer bara leda till frustration eftersom vissa bossfighter kan ta 1-2 timmar att avklara.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Dom ligger säker nära 22 miljoner redan nu om det var 16.6M för 7-8 veckor sedan

Det vore mycket märkligt, om spelet sålt 16.5 milj fram till juli så vore det märkligt om det skulle sålt 5.5 milj på en och en halv månad efter det. Det är en enorm succé och det är härligt, det kommer kanske upp i 20 milj+ men det tar nog ett tag till det når dit.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Fantastiskt spel men du MÅSTE avsätta flera timmar per session om du ska njuta av det. Att spela det en timme per kväll kommer bara leda till frustration eftersom vissa bossfighter kan ta 1-2 timmar att avklara.

Jag började lira detta för några veckor sedan och lirar kanske 2h per dag. Funkar hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag började lira detta för några veckor sedan och lirar kanske 2h per dag. Funkar hur bra som helst.

Ja, flera timmar / omgång är helt felaktigt påstående


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Cho-Arrim:

Jag hade samma känsla som du med deras tidigare spel. Men detta (efter några rage uninstall ) var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat!

Det låter ju helt klart lovande.

Skrivet av Molotov:

Riktigt bra spel, har heller varken spelat eller varit sugen på fromsoft spel, men det var nått med Elden ring som lockade, kanske det här Zelda breath of the wild känsla som jag fick (fast mörkare och dystrare så klart) när jag kollade in spelet just innan release.
Köpte på release och jag ångrar inget

Najs! Jo det är ju helt klart nåt som drar i mig också. Den fantastiska världen de byggt upp är ju helt klart en stor del. Sen älskar jag bossar även om jag misstänker att svårighetsgraden i Elden Ring kanske kommer stampa på mig men ändå. Atmosfären och all lore lockar ju också.

Skrivet av Chicobello:

Fantastiskt spel men du MÅSTE avsätta flera timmar per session om du ska njuta av det. Att spela det en timme per kväll kommer bara leda till frustration eftersom vissa bossfighter kan ta 1-2 timmar att avklara.

Låter mest jobbigt haha. Inte en chans att jag kommer palla med en bossfight på 2 timmar. Eller menar du 2 timmar av nötande kanske^^?

Medlem

Vad detta är mumma. Sånt mästerverk. Är bara lycklig för att såna spel görs och att de dessuton älskas av så många.

Kommer lätt ha sålt 25 milj innan allt är klart, och det är en helt otrolig siffra för ett så pass svårt och nischat spel.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det vore mycket märkligt, om spelet sålt 16.5 milj fram till juli så vore det märkligt om det skulle sålt 5.5 milj på en och en halv månad efter det. Det är en enorm succé och det är härligt, det kommer kanske upp i 20 milj+ men det tar nog ett tag till det når dit.

Kanske, men 13.4 till 16.6 mellan 11 maj till slutet av juni (6-7 veckor) så att det går över 22 i år tror jag starkt på.

Medlem

Ett tips är att inte klara spelets slut innan alla dlc kommer ut. Så länge ni inte bryr er om att spela alla dlc i game+ eller spela om hela spelet inför varje dlc.....dlc brukar vara någon ny npc man måste prata med en bit in i spelet.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Kanske, men 13.4 till 16.6 mellan 11 maj till slutet av juni (6-7 veckor) så att det går över 22 i år tror jag starkt på.

Ja vi får se. Jag hoppas det för det förtjänar spelet, jag tror inte Elden Ring säljer över 20 miljoner i år. Vi får återkoppla.😊

Medlem

Verkar som man kanske kan släppa spännande nya spel som fokuserar på att göra det folk vill spela... Och ändå tjäna pengar?

Känns som många andra storspelare i branchen har börjat gå med förlust även fast dom formar hela skiten utifrån en affärsmodell...

Jag hoppas det går innanför pannbenet på diverse C.E.O's, osv.. Så kan vi kan börja se lite ändring?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag började lira detta för några veckor sedan och lirar kanske 2h per dag. Funkar hur bra som helst.

Well, 2 timmar är ju mer än 1 timme, eller hur?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja, flera timmar / omgång är helt felaktigt påstående

Felaktigt är väl fel att säga eftersom det är min subjektiva åsikt. Vissa spel funkar bra att spela under en timme, men Elden Ring blir så mycket bättre om man spelar tre-fyra timmar i sträck per session då du hinner få uppleva upptäckande, bossfighter och annat. Att spela Elden Ring under en timme per kväll skulle kännas oerhört stressigt för mig, speciellt om jag stöter på en av de svårare bossarna.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det låter ju helt klart lovande.

Najs! Jo det är ju helt klart nåt som drar i mig också. Den fantastiska världen de byggt upp är ju helt klart en stor del. Sen älskar jag bossar även om jag misstänker att svårighetsgraden i Elden Ring kanske kommer stampa på mig men ändå. Atmosfären och all lore lockar ju också.

Låter mest jobbigt haha. Inte en chans att jag kommer palla med en bossfight på 2 timmar. Eller menar du 2 timmar av nötande kanske^^?

Vissa bossar är riktigt svåra och det kan ta 40-50 försök innan du lyckas dräpa dem, vilket ibland kan ta ett uppemot ett par timmar. Men det beror ju också på vilken level du är, din utrustning och inte minst hur bra du själv är Själva bossfighten varar väl inte mer än några minuter.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Felaktigt är väl fel att säga eftersom det är min subjektiva åsikt. Vissa spel funkar bra att spela under en timme, men Elden Ring blir så mycket bättre om man spelar tre-fyra timmar i sträck per session då du hinner få uppleva upptäckande, bossfighter och annat. Att spela Elden Ring under en timme per kväll skulle kännas oerhört stressigt för mig, speciellt om jag stöter på en av de svårare bossarna.

Ja det är klart.
Jag har spelat elden ring allt från under timmen till några timmar i sträck. Allt funkar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vissa bossar är riktigt svåra och det kan ta 40-50 försök innan du lyckas dräpa dem, vilket ibland kan ta ett uppemot ett par timmar. Men det beror ju också på vilken level du är, din utrustning och inte minst hur bra du själv är Själva bossfighten varar väl inte mer än några minuter.

Ok, jo det är jag med på. Det är väl lite av charmen också att man studerar mönster osv. Låter kul! Minns när jag köpte The Witcher 3, nästan exakt ett år senare var jag färdig med storyn^^. Enligt howlongtobeat.com är ju TW3 och Elden Ring snarlika i längd så därikring kan jag nog räkna med haha.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ok, jo det är jag med på. Det är väl lite av charmen också att man studerar mönster osv. Låter kul! Minns när jag köpte The Witcher 3, nästan exakt ett år senare var jag färdig med storyn^^. Enligt howlongtobeat.com är ju TW3 och Elden Ring snarlika i längd så därikring kan jag nog räkna med haha.

Japp, spelar man någon timme per kväll kan det nog ta något år innan man är klar. Det faller ju alltid bort dagar då man inte spelar osv.

Det är det värsta, bästa spelet som finns


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

I mitt huvud varje gång jag slipat svärdet eller nått och återvänder till mina favvo boys vid Gatefront ruins:

-Meeeen.. (suck).. Eyy grabbar! Den där Vagabonden är tillbaka igen.
-Igen! Vad fan är hans problem?! Kan han inte gå på gymet utan att slakta ett helt soldatläger efteråt som en normal människa?! .. Jaja vad är nytt den här gången då?
-Jag ser inte riktigt, han kanske har lärt sig något nytt trolleritrick eller nått.. Nej vänta han håller sitt svärd med två händer den här gången. Det är nog därför han tänker att det är en passande eftermiddagssyssla att döda oss för femtielfte gången den här månaden.
-Jäkla tarnished ass clown.. mitt i fredagsfikan också.. det här är faktiskt inte okej!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja vi får se. Jag hoppas det för det förtjänar spelet, jag tror inte Elden Ring säljer över 20 miljoner i år. Vi får återkoppla.😊

😬 Det är "bara" på 17.5.. Men lägg en GOTY o en prissänkning nu så kanske 😂 jag börjar ångra min höga chansning

Medlem
Skrivet av Najkan:

😬 Det är "bara" på 17.5.. Men lägg en GOTY o en prissänkning nu så kanske 😂 jag börjar ångra min höga chansning

😊😊 17.5 är otroligt! 20 millar tar nog lite tid, det kanske behövs en prissänkning som du säger, i år kommer det inte upp dit iallafall.😊 Du drog till med 22 miljoner i år har jag för mig, det krävs så jäkla mycket för att nå så högt, är man uppe i såna här siffror som Elden är nu så är det ofta som det börjar gå långsamt framåt. 2.5 milj kvar till 20 milj, kanske kommer behövas en prissänkning för att nå dit. Kul i vilket fall att det är så framgångsrikt!

1
Skriv svar