Inaktiv
Negerboll

Säger du negerboll eller chokladboll..?

Nej, är det bara jag som känner att 50% av alla trådar mystiskt grävs upp igen ca. 1-3 år efter de dött?

Antingen bumpas de upp av en gravedigger eller så skrivs det en ny tråd utan något fräscht innehåll. >_<

---

Nu till den egentliga frågan:

Vilken tråd har varit mest episk / vilken tråd tänker du först på när du nostalgiskt ser tillbaka på din tid i Allmänt prat?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Som ganska ny medlem missade jag Mcbolans bravader, men när Maxh (eller om det var the-maxx? RIP) grävde upp hans inlägg var det ren och skär nöje att läsa.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

När jag växte upp så kallades det negerboll, även om det är Politiskt Korrekt nuförtiden att kalla det för chokladboll. Så i brist på civilkurage så kallar jag det för chokladboll. Inte värt att bråka om.

........................

Vad spelar det för roll om det skapas en ny tråd om ett ämne som har diskuterats för 1-3 år sedan?

Mycket hinner hända på 1-3 år.

Orka söka igenom hela forumet varje gång man har en fundering?

Desssutom - orka läsa igenom 18 sidor med poster som kanske ändå inte tar upp just den aspekt av ämnet ifråga som man själv ville diskutera.

Nya trådar åt folket!

.........................

Och för att svara på den egentliga frågan - Alla religionstrådar där EliasN krigar mot Castor m.fl.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Chokladboll.

Håller med BULP. Alla idiotiska uttalanden som hör hemma för 2000år sen och ibland möjligtvis på medeltiden av personer som EliasN.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Negerboll

PHD's trolltrådar som dök upp med jämna mellanrum var alltid lika underhållande
Men han blev tillslut bannad av allas våran the_maxx.

Medlem

Jag brukar variera, men negerboll blir det väl oftast då det knappast är en rent tekniskt sett chokladboll.

Angående trådar så vet jag faktiskt inte, men alla politiktrådar när man var ny användare år 2006 då prikk (vad har hänt med han föresten?) och alla andra gamlingar som hwergelmer, wildthing, castorfiber, osv osv var dom stora ordkämparna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Köper oftast arraksbollar och om jag köper en negerboll tar jag oftast och lägger upp den på disken och ger pengar utan att säga något, inte för att jag inte vågar, brukar oftast inte säga något vad jag än köper. Tycker det är fjantigt för folk som tar åt sig eller tycker det är stötande, men tycker också det är fjantigt att döpa något som negerboll. VI har lite mer vett i skallen idag och det är väl dräför namnet är ändrat.

Medlem

negerboll.

mest epic tråd. hmm...

Har inte den blekaste faktiskt.
men de trådar jag först tänker på angående allmänt/off-topic är vapenleken och Har du någonsin...?


signatur

Rawr

Medlem

Kokosboll.

Jag brukar njuta av alla musik relaterade trådar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag brukar variera, men negerboll blir det väl oftast då det knappast är en rent tekniskt sett chokladboll.

Men det är "rent tekniskt" en negerboll?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av WaltX:

Kokosboll.

Det är ju såna med vitt skum inuti.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

episka är Macbolan, ni som inte kan relatera till hans historier har verkligen missat något. bjosarn/elias, bla bla bla kommer inte ens i närheten av den fantastiska känsla det var att sitta och läsa en Macbolan tråd.

För övrigt är det negerboll här, aldrig varit något negativt laddat över det...hade det varit det så hade jag knappast stoppat något jag ogillat i munnen...eller?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Säger Negerboll Är det seriöst någon som egentligen bryr sig? Förutom de där basketspelarna i Sunes sommar(?) ....

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Greger:

Jag brukar variera, men negerboll blir det väl oftast då det knappast är en rent tekniskt sett chokladboll.

Men det är "rent tekniskt" en negerboll?

Det har jag inte sagt, men i brist på ett bättre ord så får det bli negerboll.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av WaltX:

Kokosboll.

Jag brukar njuta av alla musik relaterade trådar.

Jepp säger också kokosbollar eller kokosboll.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Negerboll

Jag Kollar Jämt In Alla Film/Musik Trådar!
Men Det Mesta I Forumet Går Att Läsa:D


signatur

You can't win the game...

Medlem

chokladboll.
har ALLTID sagt det.

Medlem

varierar väl, om någon frågar mig om jag vill ha en negerboll så säger jag väl negerboll för stunden och samma sak om någon erbjuder en en chokladboll.

Medlem

klassiska varianten då är det Chokladboll.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

säger nog oftast negerboll, men Chokladboll händer det oxså


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

forumiterna är utråkade så man går tillbaka till gamla trådar

mina favoriter är nog macb-trådarna också, sen har det bara gått utför..
nä men vanliga diskussioner sätter sig väl inte i minnet lika bra.

off-topic: komiskt dock att även denna tråd gick off-topic

over and out kokosboll


signatur

thank you, come again

Medlem

negerboll här, ser ingen anledning att hymla med det. jag skulle vilja påstå att ordet neger inte fick sin negativa laddning förrän vi började förknippa det med nigger. duger ordet neger åt astrid lindgren så duger det åt mig

Skrivet av Greger:

Angående trådar så vet jag faktiskt inte, men alla politiktrådar när man var ny användare år 2006 då prikk (vad har hänt med han föresten?) och alla andra gamlingar som hwergelmer, wildthing, castorfiber, osv osv var dom stora ordkämparna.

:heart: det var tider det. känns lite lustigt att vi har blivit gamlingar, redan liksom. prikk är en av de få av oss troll som faktiskt varit här länge


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag brukar variera, men negerboll blir det väl oftast då det knappast är en rent tekniskt sett chokladboll.

Angående trådar så vet jag faktiskt inte, men alla politiktrådar när man var ny användare år 2006 då prikk (vad har hänt med han föresten?) och alla andra gamlingar som hwergelmer, wildthing, castorfiber, osv osv var dom stora ordkämparna.

Shit, konstigt att man blir ihågkommen som det, jag som aldrig varit politiskt aktiv, utan mer antipolitisk. Fast jag antar att man gjort sitt intryck på forumet med sin större andel posts ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

negerboll...
fast en gång när jag sa det i skolan så fick jag gå till rektorn för rasism =(

men det är fortfarande en negerboll !


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Medlem

negerboll

mest nostalgiska tråd.. hmm.. antagligen MacBolans gamla rövarhistorier. Kommer aldrig glömma när han skrev och berättade om när han klippte gräsmattan inför sina religiösa grannar.

Medlem

chokladboll..

men jag föredrar faktist havrebollar
wienerbröd är också ganska gott, kanelbullar är usch

Medlem

Kan dom inte döpa om negerboll till Gregerboll ?

Sverige är ett sött land, de vill så väl men saknar förståndet att få balans på rättvisan. Ordet i sig är inte hets emot folkgrupp. Och föremålet det företräder är en av Sveriges mest älskade delikatesser. Vart ligger problemet? Hos chokladbruna små runda människor som rullar sig i socker och bor i kylskåp?

Låt oss kalla det vad vi vill!

Medlem

Chockladboll oftast


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Jag tycker att chockladbollar är riktigt goda. Finns nog inget som är godare än de! (:

12
Skriv svar