Nu på pc-Game Pass - Return to Castle Wolfenstein, Quake 4 med mera

Robot
Nu på pc-Game Pass - Return to Castle Wolfenstein, Quake 4 med mera

Och Quake Champions och två GAMLA Elder Scrolls är gratis i MS Store.

#bethesda, #doom, #fallout, #quake, #quakecon, #rea, #the-elder-scrolls


Geeks Gaming

Kan ju hoppas på att om Microsoft köper upp Activision att vi kan få tillbaka Wolfenstein 2009 på typ steam och kanske även gamepass. Mycket underskattat spel.

Medlem

Dags att döda Hitler igen. Det va länge sen senast...
Det va ju iofs inte helt sant för jag har spelat Sniper Elite.
Men en Hitler med dubbla minigun gör det hela lite mer personligt.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Kan ju hoppas på att om Microsoft köper upp Activision att vi kan få tillbaka Wolfenstein 2009 på typ steam och kanske även gamepass. Mycket underskattat spel.

Jag gillar de nya spelen, men just 2009-versionen är som bortglömd och därmed också underskattad. Tycker även Quake 4 är lite underskattat och hade gärna sett en fortsättning på det Quake-spåret också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Daggerfall, minns det som det var igår, så bra, kommer inte starta det med risk att förstöra illusionen.

Geeks Gaming
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillar de nya spelen, men just 2009-versionen är som bortglömd och därmed också underskattad. Tycker även Quake 4 är lite underskattat och hade gärna sett en fortsättning på det Quake-spåret också.

Gillar enbart new order och old blood av de nya. New Colossus va bara drygt och youngblood va bara ett stort fet nej från min sida.
Jag gilla verkligen Quake 4. Gilla storyn och att man gick mer in i loren av Quake. Och stort plus för Peter Stormare.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

Gillar enbart new order och old blood av de nya. New Colossus va bara drygt och youngblood va bara ett stort fet nej från min sida.
Jag gilla verkligen Quake 4. Gilla storyn och att man gick mer in i loren av Quake. Och stort plus för Peter Stormare.

Strogg-storyn har väl egentligen inte så mycket med storyn i Quake och Quake 3 om jag förstått det rätt? Quake 2 skulle väl egentligen inte ens vara ett Quake-spel, men fick namnet ändå. Sen blev det som om de jämna delarna fick Strogg och de udda delarna de mer multiplayerfokuserade medeltida-scifi-blandningen. Men jag gillar Strogg-storyn och hoppas fortfarande att vi kommer få mer av den i framtiden. Lite underskattat som sagt...


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Rejzer:

Daggerfall, minns det som det var igår, så bra, kommer inte starta det med risk att förstöra illusionen.

Jag spelar Daggerfall Unity nu och det håller förvånansvärt bra. Visst det är gammalt, men har så mycket detaljer och djup som nyare RPG helt saknar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Return to Castle Wolfenstein kostar bara en spottstyver på steam just nu också, skaffade det och har börjat spela igenom det, riktigt jäkla mysigt. Det är något visst med shooters från den eran. Ska försöka få tag på lite fler spel från den tiden att spela om också.

Redaktör
Skrivet av Ftmch:

Return to Castle Wolfenstein kostar bara en spottstyver på steam just nu också, skaffade det och har börjat spela igenom det, riktigt jäkla mysigt. Det är något visst med shooters från den eran. Ska försöka få tag på lite fler spel från den tiden att spela om också.

Quake 3-motorn var helt enastående, kan vara den som ligger bakom i alla fall en del av känslan.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Quake 3-motorn var helt enastående, kan vara den som ligger bakom i alla fall en del av känslan.

Jedi Outcast med Kyle Katarn.
Det är ett 10/10 spel.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jedi Outcast med Kyle Katarn.
Det är ett 10/10 spel.

Mums!

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Return to Castle Wolfenstein kostar bara en spottstyver på steam just nu också, skaffade det och har börjat spela igenom det, riktigt jäkla mysigt. Det är något visst med shooters från den eran. Ska försöka få tag på lite fler spel från den tiden att spela om också.

Jag vet inte om du äger en Quest 2 men har man RTCW så kan man spela spelet i VR på Quest 2 med en VR mod 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte om du äger en Quest 2 men har man RTCW så kan man spela spelet i VR på Quest 2 med en VR mod 🙂👍

Det gör jag tyvärr inte men tack för tipset ändå!

1
Skriv svar