Diskutera - Hur ska nästa FZ-redaktör vara?

Robot
Diskutera - Hur ska nästa FZ-redaktör vara?
Medlem

Kanske en kvinna för att jämna ut korvfesten

Redaktör
Skrivet av John7612:

Kanske en kvinna för att jämna ut korvfesten

Inte mig emot. Prio ett är dock kunskap och intresse oavsett kön.


signatur
Medlem

Nästa redaktör ska vara bra - enda kravet
Jag har ganska låga krav, jag vet


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Fredrik Eriksson, 'nuff said!

Medlem

Tänkte nämna ett namn men efter lite google så såg jag att han dött...

Medlem
Skrivet av John7612:

Kanske en kvinna för att jämna ut korvfesten

Var är brudarna!

Edit: Någon som kanske inte är rädd för den nya generationen.

Medlem

Min första tanke är skägg.

I övrigt tycker jag också att det vore väldigt uppskattat och välkommet med en kvinnlig redaktör - men kunskap/erfarenhet, och karisma väger enligt mig tyngre än enbart kön.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Gustav Höglund 'nuff said!
Vill ju se FF med Gurra och Zyto som pratar spel

Medlem
Skrivet av delli:

Tänkte nämna ett namn men efter lite google så såg jag att han dött...

Jag är högst levande... Bara död inombords

Medlem

Mmhh minns nån som hette Calle som jobbat lite hos er innan nån gång. Kanske han vore intresserad? Skämt åsido, det är alltid bra med duktiga skribenter som Jocke, så detta är ju förstås ett plus i kanten om man ändå ska jobba som journalist! Minns att en bekant kommenterade på att han tyckte Gustav Höglund var en duktig skribent, men sen om han ser sig själv passa i rollen som redaktör är en annan sak. Skulle oavsett va kul att se honom skriva mer här på FZ framöver

Medlem

Har inga krav på personens fysiska egenskaper då alla är jämlika, då spelar sådant ingen roll.

Med det sagt så skulle jag se en person som inte bara har bra koll på branschen och aktuella spel, utan kanske någon som är mer aktiv inom själva community-byggandet. Vi har redan sett sådant i form av streamers som FZ samarbetar med nyligen. Kanske fler fysiska events, fler streams på eftermiddagarna. Bygga om sajten så att den är mer "interaktionsvänlig" eller vad man skall kalla det. Många av dom sakerna kanske mer passar en person på postens om "community manager" eller vad det heter snarare än en redaktör men om man har en redaktör som gillar sådant så är det inget negativt...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade tyckt det varit roligt med nån redaktionsvan person som kom in lite från sidan, med nya ögon och som inte är så indoktrinerad i hur en spelsajt "ska" vara. FZ (och Spelsverige) skulle må bra av att ta lite egna nya grepp om speljournalistiken.

Jag vill ha artiklar med intressanta vinklar. Inte bara dagsaktuella nyheter, recensioner och pushar för ännu en stream.

Och för egen del är jag ganska ointresserad av forumet och communityt.

Medlem

Toppen

Ok då:
Hen bör kultivera en miljö som är påtaglig för läsaren - "gänget".
Stan Lee ska ha beskrivit Marvel-kontoret som ett kreativt paradis fullt av karaktärer och personligheten... Men i själva verket var det typ 2 personer som jobbade på kontoret, och dom outsourcade det mesta... Verkligheten är inte så viktig?
Hen bör även ha ett lite vasst (men fullt av god vilja) öga på vad som publiceras.
Kanske till och med etablera någon sorts ramverk som ämnar att redaktionen ska hålla sig till vad "vi" ansér vara ett bra ideal.

-"Vilket ideal är det?"

Ptjaa - jag hittar inte dom korrekta orden, men om jag får fatta min norrländska tunga före jag kommit på dom så skulle jag sammanfatta det som "Inget jävla trams."

That's it!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

En kvinna kan väl inte vara så svårt att rekrytera till korvfesten på FZ.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

En kvinna kan väl inte vara så svårt att rekrytera till korvfesten på FZ.

Haha.

Du har inga fler parametrar än så, som känns angelägna?

Men ja, en kvinna är ju iaf en bra början.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

En kvinna kan väl inte vara så svårt att rekrytera till korvfesten på FZ.

Hade gärna sett en kvinna också, men inte enbart vald därför. Det behöver vara någon som passar FZ.

Men hoppas där är några lovande kvinnliga kandidater!

Chefredaktör
Skrivet av Johan Olander:

Man ska vara lite blekfet, men ha läcker stjärt i jeans.

Tack! Ok om jag snor din formulering rakt av till platsannonsen?

Medlem

Behöver heta Jocke bara resten kvittar

Medlem

Ledsen alla andra, men utöver Gustaf (<3) så är det här Geeks-tappet som gör mest ont i mig.
Jag har full förståelse för att du går vidare och jag stöttar dig; men du kommer att vara väldigt saknad, Jocke.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Tack! Ok om jag snor din formulering rakt av till platsannonsen?

Ett krav skulle väl vara, ej kamera blyg och talets förmåga (Fragzone Fredag). Sedan att personen inte är främmande för att resa till arrangemang.

Skribent
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Tack! Ok om jag snor din formulering rakt av till platsannonsen?

Jag fega ur. Code of conduct och så vidare, men kör du och skyll på gamla skägget.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hoppas han är med på nåt hörn ett tag till men ja han skriver mycket bra men hmm nån av testpiloterna kanske men ja nästa redaktör ska vara trevlig och kunnig

Medlem

Stjäl någon från Gamereactor, så hen lär sig hur en site ska drivas? 😎

Sorry, kunde inte låta bli...


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hmm, vette tusan.

En riktigt karismatisk/intressant person framför kameran under Fragzone-fredagarna är ju ett stort plus. Samt bred koll på olika spel från olika genrer, är väl två punkter jag kommer på. Ganska standard svar med andra ord.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det här stack i hjärtat att läsa. Jag kommer sakna Jocke som fan.

Ny redaktör, kan inte vara lätt att ta över efter Jocke. Vad gör Thomas Petersson nu för tiden, efter PC Gamer? Han har ju kvalifikationer skägg.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Det här stack i hjärtat att läsa. Jag kommer sakna Jocke som fan.

Ny redaktör, kan inte vara lätt att ta över efter Jocke. Vad gör Thomas Petersson nu för tiden, efter PC Gamer? Han har ju kvalifikationer skägg.

Är ju på grund av just skägget jag aldrig kan bli något annat än skribent här på FZ. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det här stack i hjärtat att läsa. Jag kommer sakna Jocke som fan.

Ny redaktör, kan inte vara lätt att ta över efter Jocke. Vad gör Thomas Petersson nu för tiden, efter PC Gamer? Han har ju kvalifikationer skägg.

Han är Community Manager på Beyond Frames Entertainment sedan januari i år.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Jag har skägg och är blekfet! Räkna med en ansökan. 😉


signatur

Konsolgubbe

Avstängd

En person med idéer som kan och vill skapa CONTENT. Det har varit ganska stor brist på content senaste året eller så men antar att det var lite för att Calle och Jocke var på väg ut.

Någon som är engagerad och entusiastisk för spel på riktigt och vill gotta sig i nya saker. Går det att vara entusiastisk för spel nuförtiden? Kan inte svara på den frågan men om det finns en sådan person så passar den in.

Skulle gärna se mer video-content. Var kul när VR var hajpat t.ex. och ni testade det. Eller när ni spelade PUBG eller min favorit One Hour One Life. Personligheter™ som gottar sig i spel och inte är rädda för att säga vad de tycker på riktigt tror jag på. För att bara vara typ en nyhetssajt är rätt trist.

123
Skriv svar