Efter fem år - Quake Champions lämnar early access

Robot
Efter fem år - Quake Champions lämnar early access

Gibba gratis på Steam och pc-Game Pass.

#quake-champions


Medlem

Av ett otroligt sammanträffande samma dag som antalet spelare gick från 2 till 1...

Jag tror att hen eventuellt hoppar runt där inne fortfarande.. Det är ingen som kan veta.


signatur

subterranean homesick alien

phi
Medlem

Just nu pågår även Quake World Championship och streamas på Twitch: https://www.twitch.tv/quake

Svenskarna Toxjq och Spart1e är fortfarande med och krigar i losers bracket.

Medlem

Meh orka spela quake igen....
*Hör SFX* "Quad Damage"

BRING IT ON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Minns bara laddningstider o massa onödigt bjäffs. (vare inte matchmaking-skit också).
Avinstallerades rätt snabbt.... TIO mil från q3 o qw.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Minns det som rätt roligt även om jag ogillade hela hero/ability-tramset. Blir till att återvända och se vad som hänt de senaste åren.

Medlem

Kul att se så många gamla rävar fortfarande spelar quake, samtidigt nånstans lite oroväckande tanke på hur länge de hållt på

Medlem

Kommer detta med någon uppdatering som lägger till något nytt eller så? Vore nice att t.ex. fortsätta möta samma spelare efter en match istället för att återvända till menyn och matchmakea nya spelare. Vet att just väntan på att hitta en match var en av sakerna som gjorde att man inte hade lust att fortsätta. Tar alldeles för lång tid att komma igång när man egentligen bara vill starta upp spelet och köra några snabba matcher.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Brukar panga då och då.
Men bara mot bottar.

Medlem

Jag köpte Quake Champions 2017 när det först kostade pengar!!
Brukar oftast spela team deathmatch mot riktiga människor. Så det finns fortfarande folk som spelar detta.


signatur

autograph

Medlem

Här om dagen satt jag och funderade på hur det skulle vara med ett nytt Quake, för jag trodde Quake Champions redan hade släppts för flera år sedan, haha.
Men då funderade jag mer på en single-player-variant...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag spelar detta fortfarande dagligen faktiskt Relativt lätt att få games, men det är klart man känner igen namn. Inget ennormt community, men jag gillar det


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Brukar panga då och då.
Men bara mot bottar.

Dom fyllde ju multiplayer med bottar då spelarantalet var så lågt kommer jag ihåg. Var väl 3-4 år sen jag spelade eländet nu men tvivlar fler spelar nu för tiden

Medlem

Och där förstörde dom med ability skit och loot ?? Trojan varning när jag spelar med sånt innehåll

Medlem

Spelade just Quake Champions. Det finns ett läge där alla har Railguns och alla dör på ett skott. Blir ett riktigt Railgun kalas a la Gunfight om vem som drar första skottet och träffar rätt. Skitkul!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar