Diskutera - Hur ska nästa FZ-redaktör vara?

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

En person med idéer som kan och vill skapa CONTENT. Det har varit ganska stor brist på content senaste året eller så men antar att det var lite för att Calle och Jocke var på väg ut.

Någon som är engagerad och entusiastisk för spel på riktigt och vill gotta sig i nya saker. Går det att vara entusiastisk för spel nuförtiden? Kan inte svara på den frågan men om det finns en sådan person så passar den in.

Skulle gärna se mer video-content. Var kul när VR var hajpat t.ex. och ni testade det. Eller när ni spelade PUBG eller min favorit One Hour Life. Personligheter™ som gottar sig i spel och inte är rädda för att säga vad de tycker på riktigt tror jag på. För att bara vara typ en nyhetssajt är rätt trist.

Håller med, jag har eftersök intervjuer med folk i spelbranschen.

När såg vi senast en intervju som FZ gjort, som inte är taken från annan källa.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

En person med idéer som kan och vill skapa CONTENT. Det har varit ganska stor brist på content senaste året eller så men antar att det var lite för att Calle och Jocke var på väg ut.

Någon som är engagerad och entusiastisk för spel på riktigt och vill gotta sig i nya saker. Går det att vara entusiastisk för spel nuförtiden? Kan inte svara på den frågan men om det finns en sådan person så passar den in.

Skulle gärna se mer video-content. Var kul när VR var hajpat t.ex. och ni testade det. Eller när ni spelade PUBG eller min favorit One Hour Life. Personligheter™ som gottar sig i spel och inte är rädda för att säga vad de tycker på riktigt tror jag på. För att bara vara typ en nyhetssajt är rätt trist.

Håller med! Det var länge sen som man såg ett klipp från redaktionen kan man ju säga.

Medlem

Klona Bennet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Håller med, jag har eftersök intervjuer med folk i spelbranschen.

När såg vi senast en intervju som FZ gjort, som inte är taken från annan källa.

Jag gjorde en med Nilla Hansson ju! XD

Nä men jag hade faktiskt som mål att göra fler sådana grejor, nu har tiden för mig varit rätt knapp då jag har 1000 bollar i luften plus familj. MEN jag har absolut inte släppt det!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Daniel Sjöholm var ett väldigt bra val. En värdig ersättare efter mannen myten, legenden Calle. Han passade också väldigt bra i Fragzone-Fredag snabbt. Ska ni fortsätta med det utan Jocke (Fragzone-Fredag), så bör ni hitta någon där personkemin stämmer med Daniel och någon som har vana framför kameran. Det är en liten tanke från mig iaf.

Medlem

Vill ha ett/en AI som nästa redaktör. Hade varit ganska 1337. Ett AI som suger in information om alla besökare på FZ och utnyttjar det i spelande samt betygsättning.

Så kan den heta FaiZtime!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det här stack i hjärtat att läsa. Jag kommer sakna Jocke som fan.

Ny redaktör, kan inte vara lätt att ta över efter Jocke. Vad gör Thomas Petersson nu för tiden, efter PC Gamer? Han har ju kvalifikationer skägg.

Jag är här! Annars är jag dock precis som T-bolt sade, community & content manager på en spelutgivare. Vi kan väl låta det vara osagt om skägget eller mina övriga kvalifikationer slår högst, men tack för omnämnandet! Hade redaktionen legat i göteborgstrakten hade situationen måhända sett annorlunda ut, men tio års veckopendlande Gbg-Sthlm räckte för min del, och det jobbet hade varit svårt att få att fungera fullt ut på distans.

Det är skittrist att se Jocke lämna utifrån ett speljournalistiskt och nostalgiskt perspektiv, men jag har full förståelse. 90 % av alla kvarvarande svenska speljournalister har lämnat mediesidan de senaste fem, sju åren och scenen och trenden är oförändrad. Det är ett fruktansvärt kul och givande jobb, men också oerhört slitigt att konstant verka i motvind. Har man en tanke som legat pyrt och vuxit till sig är det kanske dags att ta steget medan man vill, vågar och kan. Jocke har kört på i nästan 25 år och med den äran.

Branschen blir tråkigare utan honom, men som sagt, man ska göra vad man vill när man kan.


signatur
Medlem
Skrivet av Thomas Petersson:

Jag är här! Annars är jag dock precis som T-bolt sade, community & content manager på en spelutgivare. Vi kan väl låta det vara osagt om skägget eller mina övriga kvalifikationer slår högst, men tack för omnämnandet! Hade redaktionen legat i göteborgstrakten hade situationen måhända sett annorlunda ut, men tio års veckopendlande Gbg-Sthlm räckte för min del, och det jobbet hade varit svårt att få att fungera fullt ut på distans.

Det är skittrist att se Jocke lämna utifrån ett speljournalistiskt och nostalgiskt perspektiv, men jag har full förståelse. 90 % av alla kvarvarande svenska speljournalister har lämnat mediesidan de senaste fem, sju åren och scenen och trenden är oförändrad. Det är ett fruktansvärt kul och givande jobb, men också oerhört slitigt att konstant verka i motvind. Har man en tanke som legat pyrt och vuxit till sig är det kanske dags att ta steget medan man vill, vågar och kan. Jocke har kört på i nästan 25 år och med den äran.

Branschen blir tråkigare utan honom, men som sagt, man ska göra vad man vill när man kan.

Vad har hänt med Spelrum? Har det lagts ner?
Har inte lyckats se någon stream på twitch i år, men det står under schemat att det ska komma flera gånger i veckan.

Medlem

Men vad galet, fick för mig I början av veckan att Jocke skulle sluta. Trist, men ibland måste man göra annat. Lycka till med sökandet

Medlem

Skägg eller kvinna har ingen betydelse.
Ser gärna en person närmare 50 än 40 med en säregen smak gällande genre.
Gärna lite insnöad.
Ja, personen kan lika gärna ha jrpg som RTS som favoritgenre, men ska vara kunnig på området.
Personen ska inte vara så uppknäppt utan ska kunna acceptera att allt inte handlar om upptummar och ett boostande av självförtroendet (som så många inom sociala medier/spel verkar söka efter).
Finns ingen som kan ersätta Jocke.
Men det kan finnas någon därute som underhåller och för spelmediet vidare bortom tjugonågontingkulturen.
Vet inte vem.
Men vad gör Oskar Skog nu för tiden?
Det hade varit lite kul att se hur han skulle ta sig ann rollen på FZ.

Redaktör
Skrivet av Thomas Petersson:

Jag är här! Annars är jag dock precis som T-bolt sade, community & content manager på en spelutgivare. Vi kan väl låta det vara osagt om skägget eller mina övriga kvalifikationer slår högst, men tack för omnämnandet! Hade redaktionen legat i göteborgstrakten hade situationen måhända sett annorlunda ut, men tio års veckopendlande Gbg-Sthlm räckte för min del, och det jobbet hade varit svårt att få att fungera fullt ut på distans.

Det är skittrist att se Jocke lämna utifrån ett speljournalistiskt och nostalgiskt perspektiv, men jag har full förståelse. 90 % av alla kvarvarande svenska speljournalister har lämnat mediesidan de senaste fem, sju åren och scenen och trenden är oförändrad. Det är ett fruktansvärt kul och givande jobb, men också oerhört slitigt att konstant verka i motvind. Har man en tanke som legat pyrt och vuxit till sig är det kanske dags att ta steget medan man vill, vågar och kan. Jocke har kört på i nästan 25 år och med den äran.

Branschen blir tråkigare utan honom, men som sagt, man ska göra vad man vill när man kan.

:hjärta:
:litebesviken:


signatur
Medlem

Nästa redaktör bör vara jävligt snygg, smidig, enormt kompetent, bra fysik (gärna träna på gym), kanske tatueringar för det är lite småtufft, spelar spel givetvis, helst inte för gammal, svinrik (!!!), gärna bortrest varannan vecka, god humor, men inte för mycket skämt heller, seriös, romantisk, kunskap om HL3 releasedatum, stämningsfull. Annars har jag inga speciella krav liksom...

Om ni undrar vad tusan jag babblar om så kom jag inte på något vettigt men tog inspiration från mitt ex's tinder profil..

Medlem

Jag tycker likt många här också att yttre attribut som kön, etnisk tillhörighet och sexuell läggning är oerhört viktigt så jag säger också att det borde vara en kvinna.

Men det bör vara en snygg kvinna.


signatur

Memento Mori

Medlem

Vad tråkigt, du som är så bra!
Men jag önskar dig givetvis all välgång och lycka i dina framtida karriärsval.

Medlem
Skrivet av Thomas Petersson:

Jag är här! Annars är jag dock precis som T-bolt sade, community & content manager på en spelutgivare. Vi kan väl låta det vara osagt om skägget eller mina övriga kvalifikationer slår högst, men tack för omnämnandet! Hade redaktionen legat i göteborgstrakten hade situationen måhända sett annorlunda ut, men tio års veckopendlande Gbg-Sthlm räckte för min del, och det jobbet hade varit svårt att få att fungera fullt ut på distans.

Det är skittrist att se Jocke lämna utifrån ett speljournalistiskt och nostalgiskt perspektiv, men jag har full förståelse. 90 % av alla kvarvarande svenska speljournalister har lämnat mediesidan de senaste fem, sju åren och scenen och trenden är oförändrad. Det är ett fruktansvärt kul och givande jobb, men också oerhört slitigt att konstant verka i motvind. Har man en tanke som legat pyrt och vuxit till sig är det kanske dags att ta steget medan man vill, vågar och kan. Jocke har kört på i nästan 25 år och med den äran.

Branschen blir tråkigare utan honom, men som sagt, man ska göra vad man vill när man kan.

Men åh, en levande legend! På allvar, du gjorde så mycket för den mysiga känslan man fick när PC Gamer damp ner i brevlådan.

Tror du inte var chef då, kring perioden typ 2004-2008 som jag främst tänker på, men min absoluta favoritskribent med din roliga humor och ett kritiskt sinne som åtminstone var en bra bit över genomsnittet för speljournalister.

Och att ha skägg på den tiden när det var ur mode är grymt (det var poppis med sånt skägg man har kring munnen bara, minns inte namnet haha, men riktigt skägg var inte mode som det är idag). Pionjär för skäggmodet.


signatur

Memento Mori

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Tack! Ok om jag snor din formulering rakt av till platsannonsen?

Hoppas du ger kreds till originalet bara


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skrivet av MickeV:

Vad har hänt med Spelrum? Har det lagts ner?
Har inte lyckats se någon stream på twitch i år, men det står under schemat att det ska komma flera gånger i veckan.

Vår Discord är fortfarande väldigt aktiv, och sajt och sociala medier finns kvar men uppdateras inte. Ah, tänker du på strömschemat? Isf har jag nog glömt att ta bort dem ur schemat. Tack för heads up. Saknar strömmandet som fasen, för övrigt.

Skrivet av Tomas Helenius:

:hjärta:
:litebesviken:

Det är ömsesidigt, broder. Hade det varit praktiskt görbart vete fasen om jag kunnat hålla mig från att söka.

Skrivet av Slimebeast:

Men åh, en levande legend! På allvar, du gjorde så mycket för den mysiga känslan man fick när PC Gamer damp ner i brevlådan.

Tror du inte var chef då, kring perioden typ 2004-2008 som jag främst tänker på, men min absoluta favoritskribent med din roliga humor och ett kritiskt sinne som åtminstone var en bra bit över genomsnittet för speljournalister.

Och att ha skägg på den tiden när det var ur mode är grymt (det var poppis med sånt skägg man har kring munnen bara, minns inte namnet haha, men riktigt skägg var inte mode som det är idag). Pionjär för skäggmodet.

Oj, tack för alla fina ord! De värmer verkligen ett skäggigt spelhjärta. ♥️


signatur
Medlem
Skrivet av Tassel:

Stjäl någon från Gamereactor, så hen lär sig hur en site ska drivas? 😎

Sorry, kunde inte låta bli...

Att rekrytera någon från Gamereactor är ju som att anställa en varg att vakta hönsgården. Då dröjer det inte länge till sajten och communityt är stendött.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Många skriver att de vill ha en kvinna som nästa redaktör, here i am!

Skoja, skulle tyvärr inte ha tid att söka detta jobbet nu ändå då jag går in på sista året med plugg! Jag hoppas, oavsett kön att ni hittar någon som är duktig!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Oehört tråkigt att Jocke lämnar! Även om mitt konto är nytt så har jag hängt på FZ länge och Jocke var min favorit. Lycka till du kommer bli saknad

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Inte mig emot. Prio ett är dock kunskap och intresse oavsett kön.

Rättvist svar 👏 både för läsarnas skull men även den anställdes.

Medlem

Tycker kvinna. Faktiskt anser jag att det är en viktig sak.

Avstängd

Jag tycker ni ska satsa på en kompetent person med glimten i ögat, som oavsett yttre attribut eller kön/könstillhörighet har ett gediget bagage av engagemang och erfarenhet. Kunskapsbanken ska vara enorm och initiativtagande instinkter bör prioriteras. Kunskap sitter inte i hudfärg eller kön, därför bör ni inte anställa någon med dessa parametrar i fokus.

Medlem

Skrämmande hur många det finns som baserar sina val av person på kön och ras.

Skrämmande och vidrigt. Trodde samhället var på väg ifrån det där, men baserat på svaren i den här tråden tillhör kön bland de viktigaste egenskaperna.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Skrämmande hur många det finns som baserar sina val av person på kön och ras.

Skrämmande och vidrigt. Trodde samhället var på väg ifrån det där, men baserat på svaren i den här tråden tillhör kön bland de viktigaste egenskaperna.

Tycker det definitivt behövs kvoteras i vissa branscher. Det är inte "vidrigt".


signatur

IDKFA

Medlem

Nedan listas mina kandidater i fallande ordning:

1. Jocke stannar
2. Calle kommer tillbaka
3. Gurra
4. Victor Leijonhufvud
5. Christer Engström
6. Angelica Norgren
7. Någon lämplig alumni från Fulkultur-gänget
8. Någon annan från Speljuntan förutom Angelica
9. Robin Larsson Asp från Kontrollbehov
10. Victor Linnér

Jag har bara ett namn som absolut inte får komma på tal. Sveriges mest överskattade speljournalist:

1. Effie Karabuda


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Avstängd
Skrivet av mrFluffy:

Tycker det definitivt behövs kvoteras i vissa branscher. Det är inte "vidrigt".

Kan du nämna några av dessa branscher för vilken könskvotering är bra och varför detta är bra? Bara nyfiken

Avstängd
Skrivet av Slimebeast:

Skrämmande hur många det finns som baserar sina val av person på kön och ras.

Skrämmande och vidrigt. Trodde samhället var på väg ifrån det där, men baserat på svaren i den här tråden tillhör kön bland de viktigaste egenskaperna.

Ja, det uppstår ibland en slags paradox där en del personer som i all välmening tror att den enda lösningen (för att uppnå absolut rättvisa för en grupp) är att en annan grupp ska få känna på orättvisa.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Kan du nämna några av dessa branscher för vilken könskvotering är bra och varför detta är bra? Bara nyfiken

Tycker väl generellt att en blandning mellan olika kön och bakgrund på en arbetsplats är att föredra.

IT-branchen där jag själv jobbar behövs det mer kvinnor, nu har det iofs blivit bättre på senare år, men det är fortfarande väldigt dominerande av män.

Inom vissa områden i sjukvården är det ju nästan bara kvinnor som jobbar.


signatur

IDKFA

123
Skriv svar