Det här spelar FZ i helgen - Vad spelar du?

Medlem

Microsoft Flight Simulator som vanligt. Vad annars?

Medlem

Warframe, mest för att det har förstört andra spel för mig.
Finns inget spel där action och movements flyter samman lika smidigt och tillfredsställande.

Medlem

spiderman som är förvånansvärt kul, påminner om gamla prototype på sina vis.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Proximately:

Oof, det låter som en riktigt trevlig kombo. Inväntar att kunna köpa spelet på Steam inom kort så man kan lira om spelet på Hard och avklara Yuffies extragrejer.

Tills dess håller jag själv på att avklara GTA V för första gången i mitt liv. Det ska äntligen bli av! Banne mig!

Jag har bara lirat FFXIII tidigare och det föll mig inte alls i smaken, men polaren är uppväxt med serien och har lyft sjuan till skyarna så nu är det äntligen dags! Spelat ett par h och diggar det hittills!

Gällande GTAV så är jag också en av få som aldrig spelat det!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Nasder:

Antingen Monster Hunter World eller Monster Hunter Rise, behöver lista ut vilket av dem som man borde spela först bara.

Svaret är lätt. MHW är det snyggare spelet och folk spelar det fortfarande. MHR är bara ok om du inte bryr dig så mycket om grafik eller kontroll. Men det kanske är bäst om du börjar med det fulare spelet MHR. För det är inte jätte roligt att först spela det snyggare spelet och sen börja spela en Fortnight version av det med sämre känsla och grafik.

Medlem

Spelar klart Man of Medan som jag drog igång tidigare i veckan. Lite ojämnt så långt både i speldesign och handling men det har sina stunder.

Sedan blir det säkert några vändor i Slay the Spire igen som jag spelat en hel del hela sommaren.

Medlem

Fortsätter med Sekiro: Shadows Die Twice som jag påbörjade lite igår,
får se om man lyckas klura ut/komma överens med combat någon gång under helgens gång!


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Svaret är lätt. MHW är det snyggare spelet och folk spelar det fortfarande. MHR är bara ok om du inte bryr dig så mycket om grafik eller kontroll. Men det kanske är bäst om du börjar med det fulare spelet MHR. För det är inte jätte roligt att först spela det snyggare spelet och sen börja spela en Fortnight version av det med sämre känsla och grafik.

Börjar nog med Rise då, är det som är installerat och redo att köras igång direkt. Stör jag mig på någon liten kontroll grej eller nått så byter jag till World.

Trodde de hade samma (eller iaf väldig lik) kontroll, fast när jag tänker på det. Rise är port från Switch och World är port från PS4/Xbone så det kan vara skillnad där.

Medlem
Medlem

Har läst alla Sapkowskis Witcherböcker i sommar så nu fortsätter jag med spelen. Eftersom jag inte har eller har lust att spela första spelet så håller jag påmed The Witcher 2 nu.

Ambassadör
Xbox

Blir till att fortsätta med det utmärkta Sleeping Dogs. Utöver det så kläms det nog in lite Forza Horizon 5: Hot Wheels också.


signatur

Jump in.

Medlem

Diablo 2: Resurrected och Diablo 3


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Skulle testa Ryse: Son of Rome för att se vad det var för något och golvades av hur coolt det är! Positivt överraskad. Fastnade hela kvällen så det får bli helgens spel

Medlem

Rider vidare i en långsam story i Red Dead Redemption 2. Skägget växer, vapensamlingen blir större och jag håller oftast ner medellivslängden på befolkningen i områdena jag befinner mig i. Lär spela lite Bugsnax med dottern också, när det blev ett ps-extraspel passade det bra. Började lovande. Lagom lätt engelska, roliga karaktärer och ett bra och kul gameplay hittills.

Way of The hunter såklart!

Medlem

Kör Farthest Frontier just nu. Ett medeltids statsbyggar spel med överlevnads element.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Bondpä Pontus Håkansson:

Way of The hunter såklart!

Hur håller sig det spelet mot theHunter: Call of the Wild?

Medlem

Drar ut på landet för att mumsa kräftor så jag har bara switchen med mig. Blir nog Dragon's Dogma med andra ord. När jag kommer hem blir det väl Horizon Zero Dawn (lirar igenom det innan jag börjar med uppföljaren) eller Doom Eternal.

Medlem

Insurgency Sandstorm.

Medlem

Jag bygger vidare i Two Point Campus. Blir nog lite Wild Arms också

Skrivet av Nasder:

Hur håller sig det spelet mot theHunter: Call of the Wild?

Inte hunnit spela så många timmar än men första intrycken är väldigt positiva. Det är mer realistiskt, svårare att spåra djuen man skjuter så det gäller att komma i ett bra läge och sätta skotten där dom ska vara tex. Cotw har lite mer arkade känsla, snabbar gameplay, i woth går det långsammare . Så beror lite på vad man gillar men rekommenderar att prova !

Medlem

Hitta Outriders till Steam för en billig peng då köpte det och installera på min Steam Deck. Riktigt kul, fungerar med lite justeringar ganska ”stabila” 50fps med upp till 60 i lugna områden.

Medlem

Wave Race 64 på switchen

Medlem
Skrivet av Bondpä Pontus Håkansson:

Inte hunnit spela så många timmar än men första intrycken är väldigt positiva. Det är mer realistiskt, svårare att spåra djuen man skjuter så det gäller att komma i ett bra läge och sätta skotten där dom ska vara tex. Cotw har lite mer arkade känsla, snabbar gameplay, i woth går det långsammare . Så beror lite på vad man gillar men rekommenderar att prova !

Finns det någon vacker höstbana i spelet? Enda skälet till att jag spelar Call of the Wild någon gång per år är för att jag vill vandra runt i höstskogarna i Hirschfelden Reserve och njuta av färgerna.

Medlem

Kör igenom Guardians of the galaxy, överraskande kul och snyggt spel, och såklart en over the top story, jävligt metal 😁


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Finns det någon vacker höstbana i spelet? Enda skälet till att jag spelar Call of the Wild någon gång per år är för att jag vill vandra runt i höstskogarna i Hirschfelden Reserve och njuta av färgerna.

Det är en av sak som är underskattat trevligt i CotW, deras natur är otroligt bra och fint gjord. Ibland så skiter jag nästan i själva jagandet och bara går omkring och letar fina vyer.

One
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

spiderman som är förvånansvärt kul, påminner om gamla prototype på sina vis.

Smygar-delarna och all "hacking" döda

Medlem
Skrivet av One:

Smygar-delarna och all "hacking" döda

hatar smygandet och hoppar över "hackandet" lite får man ju lata sig ibland, trött på minigames i mängder


signatur

//monster

12
Skriv svar