De klassiska NES-utvecklarna Sunsoft gör comeback

Robot
De klassiska NES-utvecklarna Sunsoft gör comeback

Japansk spelpensionär gör återkomst.

#NES, #Sunsoft


Medlem

Bara de får med de som gjorde musiken på nintendotiden, så lär det bli oavkortad succé!

Skribent
Skrivet av ompalompa:

Bara de får med de som gjorde musiken på nintendotiden, så lär det bli oavkortad succé!

Batman-musiken är så sjukt bra fortfarande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tyckte om Fester's Quest, det kändes unikt. Blaster Master var rätt skoj och lagom svårt skulle jag tro i backspegeln, men kanske något för svårt för åldern jag var i. Hade Gremlins 2 som jag försökte spela rätt mycket men kan inte påstå att jag gillade det särskilt. Kändes också för svårt då.

Medlem

Så vad har de sysslat med sedan NES-tiden?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Tyckte om Fester's Quest, det kändes unikt. Blaster Master var rätt skoj och lagom svårt skulle jag tro i backspegeln, men kanske något för svårt för åldern jag var i.

Fester's Quest var rätt coolt, att det fanns sektioner i 3D var ju väldigt häftigt på den tiden.
Jag gillade verkligen Blaster Master, är fortfarande en av mina favoriter än idag. Kommer ihåg att jag bytte till mig det spelet mot en jättestor dank som jag hade fått av nån släkting, bästa affären jag gjort 😅

Medlem

Journey to Silithius musik var ju sjukt bra! Var väl tänkt att vara Terminator men licensen drogs in av någon anledning.
https://www.youtube.com/watch?v=7qq4KivuxOA&list=PL1059BF37B1...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så vad har de sysslat med sedan NES-tiden?

Dom släppte några 16 bits-spel på 90 talet, men sen verkar dom ha gjort en dålig investering (nått med nån golfbana enligt utsago) och förlorade väldigt mycket pengar, så pass mycket att den amerikanska delen av företaget gick i konkurs. Efter det har dom släppt några få spel till GameBoy och Wii Virtual Console, men dom lyckades aldrig riktigt komma tillbaka efter den där ekonomiska smällen på 90 talet.

Skribent
Skrivet av Ibymafayhas:

Journey to Silithius musik var ju sjukt bra! Var väl tänkt att vara Terminator men licensen drogs in av någon anledning.
https://www.youtube.com/watch?v=7qq4KivuxOA&list=PL1059BF37B1...

Stage 1 musiken är ett riktigt bra stycke. Det pratas så mycket om Mega Man-musiken och Castlevania, och även om de spelen överlag har bästa soundtracken tycker jag de allra bästa musikstyckena kommer från Sunsoftspel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kommer aldrig glömma musiken i Journey to Silius eller vad det spelet nu hette musikmagi


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ooh. U•four•ia. 30 år sen man spelade det, och kände sig så jäkla vilse. Men fan vad bra det var.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så vad har de sysslat med sedan NES-tiden?

Spelat snes?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Dudukun:

Ooh. U•four•ia. 30 år sen man spelade det, och kände sig så jäkla vilse. Men fan vad bra det var.

Enligt mig ett av de bästa spelen till NES. Svårslaget utforskande, framför allt i 2D! Och den musiken. Lite extra speciellt spel i och med att det inte släpptes i USA (förrän på typ Wii).

Medlem

Blaster master är ett kanonlir från sunsoft


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Riktigt roligt att se att SUNSOFT gör comeback, men sättet de presenterade det på var oerhört märkligt. Eller iaf väldigt japanskt... Ser verkligen fram emot Mr Gimmick soundtracket på kassettband!

Det har ju tidigare spekulerats om Uforia och Mr Gimmick skulle vara Retrobits kommande nyutgivning, så det är ju lite tråkigt. Men, kanske kan SUNSOFT släppa fysiska kassetter... kanske...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

1
Skriv svar