Mega Drive Mini 2 släppts i Europa den 27:e oktober

Robot
Mega Drive Mini 2 släppts i Europa den 27:e oktober

Europeiska Sega-fans får en MEGA oktober.

#Mega-drive, #Sega


It's not a lake, it's an ocean

Även om det är en Dreamcast Mini jag vill ha (men aldrig kommer att få?) är detta förstås ett dag 1-köp. En riktigt bra lista av spel som ingår, och extra roligt att de inkluderar Mega-CD denna gång. Den ska tydligen gå att förboka fr.o.m. september så det gäller att hålla ögonen öppna.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Missar jag något eller är det bara Sonic CD och 3D Blast av alla Sonic-spel som ingår? Tänkte det var självklart att Sonic 1-3 (med Knuckles) också skulle ingå. Kan aldrig tänka mig denna om inte alla de bästa Sonic-spelen ingår 🤔

Skribent
Skrivet av Pettor:

Missar jag något eller är det bara Sonic CD och 3D Blast av alla Sonic-spel som ingår? Tänkte det var självklart att Sonic 1-3 (med Knuckles) också skulle ingå. Kan aldrig tänka mig denna om inte alla de bästa Sonic-spelen ingår 🤔

Ingick inte Sonic-spelen i första mini-mega driven? Tänker att de nog resonerade så att de inte vill lägga till dem igen utan köra på nya spel istället.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Är bara nervös på om det endast kommer gå att köpa den via Amazon här i Europa med.
Blir så besviken när de gör saker exklusivt för en viss butik.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ingick inte Sonic-spelen i första mini-mega driven? Tänker att de nog resonerade så att de inte vill lägga till dem igen utan köra på nya spel istället.

Sonic 3 följde inte med i förra mini konsolen. Men annars tror jag också att det är så Sega resonerar.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Sonic 3 följde inte med i förra mini konsolen. Men annars tror jag också att det är så Sega resonerar.

Aaha, 3an ingick alltså inte? Ja då kanske de kunde ha lagt in det spelet här då kan jag tycka. Men men..:)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Sonic 3 följde inte med i förra mini konsolen. Men annars tror jag också att det är så Sega resonerar.

Tror inte du m kan ta med Sonic 3 pga licenserad musik. Det är därför det spelet typ aldrig är med i några samlingar.
Bra val av spel annars, blir nog en förbokning.

Skribent
Skrivet av Lauchen:

Tror inte du m kan ta med Sonic 3 pga licenserad musik. Det är därför det spelet typ aldrig är med i några samlingar.
Bra val av spel annars, blir nog en förbokning.

Ja just det, var väl det spelet det säga (eller är det bekräftat nu?) att Michael Jackson skrev musiken till?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bra spel denna gång. Men skulle aldrig betala 1000 spänn för något jag kan spela på emulatorer på steam deck eller datorn

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja just det, var väl det spelet det säga (eller är det bekräftat nu?) att Michael Jackson skrev musiken till?

Precis, tror det är därför.

Medlem

Är det lika med denna att kassettporten är fejk? Hade ju varit grymt roligt om man kunde plugga i sina spel som ej finns med inbyggt.

Skribent
Skrivet av Danbri:

Är det lika med denna att kassettporten är fejk? Hade ju varit grymt roligt om man kunde plugga i sina spel som ej finns med inbyggt.

I och med att den är mini-format så lär ingen kassett ens få plats där (om vi kollar på storleken på andra mini-konsoler), så den är sannolikt fejk.


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Aaha, 3an ingick alltså inte? Ja då kanske de kunde ha lagt in det spelet här då kan jag tycka. Men men..:)

Nu har vi ju Sonic 3 & Knuckles i Sonic Origins (om än med delvis nytt soundtrack).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Danbri:

Är det lika med denna att kassettporten är fejk? Hade ju varit grymt roligt om man kunde plugga i sina spel som ej finns med inbyggt.

Klart att den är fejk, precis som på den första Mega Drive Mini. Konsolen är ju pytteliten. Trevliga detaljer, dock.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

I och med att den är mini-format så lär ingen kassett ens få plats där (om vi kollar på storleken på andra mini-konsoler), så den är sannolikt fejk.

Nä så är det nog, men jag tycker det är ett missat tillfälle av Sega.

Medlem

Dag ett! 💯

Medlem

Känns lite onödigt att köpa denna då man redan har första Mega Drive mini, även om det är några spel som lockar som Truxton (1989), Rainbow Islands – Extra (1990) och Midnight Resistance (1991).

Medlem

Känner inte riktigt något behov av den här då jag har alla mega drive spel av intresse på min första mega drive mini.

Medlem

Man får ju ge SEGA att dom inkluderar många spel, jämfört med snåla Nintendo.
Blev förvånad att Clayfighters fanns till SEGA, trodde det var ett snes-spel. Inte världens bästa spel precis, men kommer ihåg att jag o mina bröder hade det, tror jag fick det i födelsedagspresent eller nåt.

Men jag har aldrig varit någon SEGA-fantast, så lär inte bli något köp för min del.

Medlem

Alla dessa miniretromaskiner är totalt meningslösa och bara till för att pumpa pengar ur nostalgifanatikers fickor.
Vilken PC som helst kan göra samma sak mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Alla dessa miniretromaskiner är totalt meningslösa och bara till för att pumpa pengar ur nostalgifanatikers fickor.
Vilken PC som helst kan göra samma sak mycket bättre.

Men finns spelen?
Eller du tänkte vara Kjell-kriminell?
Annars är det ganska intetsägande sak att påstå, klart att en dator anno 2022 klarar av att emulerar spel från 80-90-talet, tror ingen motsätter sig det.

Men man köper det för att det är en rolig retromaskin. Precis som att man köper en vinyl eller cdspelare av samma anledning, även om pc även kan spela upp musik.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Swedenrock:

Alla dessa miniretromaskiner är totalt meningslösa och bara till för att pumpa pengar ur nostalgifanatikers fickor.
Vilken PC som helst kan göra samma sak mycket bättre.

Minikonsolerna är coola. Det är därför vi köper dem.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Danbri:

Är det lika med denna att kassettporten är fejk? Hade ju varit grymt roligt om man kunde plugga i sina spel som ej finns med inbyggt.

Nej, det går inte


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Håkan:

Men finns spelen?
Eller du tänkte vara Kjell-kriminell?
Annars är det ganska intetsägande sak att påstå, klart att en dator anno 2022 klarar av att emulerar spel från 80-90-talet, tror ingen motsätter sig det.

Men man köper det för att det är en rolig retromaskin. Precis som att man köper en vinyl eller cdspelare av samma anledning, även om pc även kan spela upp musik.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

1500 Sek??

Steam har ju spelen känns sjukt dyrt för bara en plastbit med gammal elektronik.......För de här pengarna förväntar jag en full size Sega megadrive med förmågan att både spela deras digitala lista+ original spel.........

Medlem

Inflation då får man förvänta sig att priset går upp.

1
Skriv svar