Ett äventyrsspel baserat på Tintin-albumet Faraos cigarrer är på väg

Robot
Ett äventyrsspel baserat på Tintin-albumet Faraos cigarrer är på väg

Tintin Reporter - Cigars of the Pharaoh släpps nästa år.

#Cigars-of-the-pharao, #Pendulo-studios, #Tintin


Redaktör
Medlem

Kul! Jag hade även gärna sett att en uppföljare till Spielbergs film utannonseras!

Medlem

Fasiken va najs!

Skribent

Mer Tintin åt folket! Pepp x 2.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Faraos cigarrer hamnar lätt i topp 3 när det kommer till Tintin-album jag läst. Givet köp om det inte sågas totalt

Skribent
Skrivet av Jozo:

Kul! Jag hade även gärna sett att en uppföljare till Spielbergs film utannonseras!

Ja, oerhört konstigt att de inte fortsatte filmatisera. Ännu konstigare att det inte var givet att det skulle vara "Rackham den Rödes skatt" som filmatiseras, eftersom det är fortsättningen från "Enhörningens Hemlighet".

Det enda jag hittar i nuläget är en film som ska komma 2027 (fast framflyttad hela tiden) och det skulle vara Solens Tempel. Sedan en tredje ej annonserad film.

https://www.imdb.com/name/nm0000229/?ref_=tt_ov_dr

Men som sagt. De här Tintin-projekten har blivit framflyttade så allt det här som står på IMDB ska nog tas med en stor skopa salt. Det har inte kommit någonting på 11 år (var i helvete tar tiden vägen?!?) så jag har inte direkt några förhoppningar om att det kommer några fler Tintin-filmer.

Skribent
Skrivet av Shadee:

Ja, oerhört konstigt att de inte fortsatte filmatisera.

Ja, mig veterligen var den en framgång ekonomiskt och uppskattad bland kritiker. Enda jag minns från någon intervju var att det tekniska arbetet var väldigt krångligt och tog väldigt lång tid.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Det är lite underligt att det inte gjorts fler Tintin-spel?

Uncharted utan skottlossning?

Tomas Bolme får sköta svenska dubbningen.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är lite underligt att det inte gjorts fler Tintin-spel?

Uncharted utan skottlossning?

Tomas Bolme får sköta svenska dubbningen.

Det skjuts ju i många av Tintin böckerna. Bara att Tintin oftast inte är den som skjuter.

Men de kan nog bli bra spel så länge de får en bra studio med ok budget.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, oerhört konstigt att de inte fortsatte filmatisera. Ännu konstigare att det inte var givet att det skulle vara "Rackham den Rödes skatt" som filmatiseras, eftersom det är fortsättningen från "Enhörningens Hemlighet".

Det enda jag hittar i nuläget är en film som ska komma 2027 (fast framflyttad hela tiden) och det skulle vara Solens Tempel. Sedan en tredje ej annonserad film.

https://www.imdb.com/name/nm0000229/?ref_=tt_ov_dr

Men som sagt. De här Tintin-projekten har blivit framflyttade så allt det här som står på IMDB ska nog tas med en stor skopa salt. Det har inte kommit någonting på 11 år (var i helvete tar tiden vägen?!?) så jag har inte direkt några förhoppningar om att det kommer några fler Tintin-filmer.

Filmen floppade tyvärr i USA och det är på den marknaden filmbolagen får störst del av biljettintäkterna.
Jag skulle verkligen vilja ha fler filmer i samma stil gjorda av Peter Jackson och Steven Spielberg.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Har jag fel nu men om det är faraos cigarrer så har han väl inte träffat Haddock ännu? Då lär vi inte få se honom i spelet om så är fallet.

Medlem

En riktigt trevlig nyhet detta. Får mej att tänka på tintin spelet till snes som finns på svenska.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Skribent
Skrivet av Skelögd:

Har jag fel nu men om det är faraos cigarrer så har han väl inte träffat Haddock ännu? Då lär vi inte få se honom i spelet om så är fallet.

Precis, jag tror Haddock dyker upp i 10 seriealbumet och detta är 4e? Dupontarna dyker dock upp för första gången här och arresterar Tintin.

Tintin borde passa utmärkt som ett peka-klicka-spel likt hur Lucasarts gjorde med Indiana Jones.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Skelögd:

Har jag fel nu men om det är faraos cigarrer så har han väl inte träffat Haddock ännu? Då lär vi inte få se honom i spelet om så är fallet.

Anfäkta och anamma! Bomber och Granater! Lomhörda lymlar! Lögnhalsar! Paraister! Förpiskade luspudlar som väljer en bok utan Kapten haddock!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Precis, jag tror Haddock dyker upp i 10 seriealbumet och detta är 4e? Dupontarna dyker dock upp för första gången här och arresterar Tintin.

Tintin borde passa utmärkt som ett peka-klicka-spel likt hur Lucasarts gjorde med Indiana Jones.

Inte för att vara den som är den, men Haddock dyker upp i album nr 9 (Krabban med Guldklorna) och Faraos Cigarrer är det 5:e

Skribent
Skrivet av Mr_Drake:

Inte för att vara den som är den, men Haddock dyker upp i album nr 9 (Krabban med Guldklorna) och Faraos Cigarrer är det 5:e

haha, jag hade "nästan" rätt då!!

Hade enkelt kunna kolla dock, har nämligen alla seriealbum i en låda precis här intill.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, oerhört konstigt att de inte fortsatte filmatisera. Ännu konstigare att det inte var givet att det skulle vara "Rackham den Rödes skatt" som filmatiseras, eftersom det är fortsättningen från "Enhörningens Hemlighet".

Det enda jag hittar i nuläget är en film som ska komma 2027 (fast framflyttad hela tiden) och det skulle vara Solens Tempel. Sedan en tredje ej annonserad film.

https://www.imdb.com/name/nm0000229/?ref_=tt_ov_dr

Men som sagt. De här Tintin-projekten har blivit framflyttade så allt det här som står på IMDB ska nog tas med en stor skopa salt. Det har inte kommit någonting på 11 år (var i helvete tar tiden vägen?!?) så jag har inte direkt några förhoppningar om att det kommer några fler Tintin-filmer.

Fast Spielbergs film innehåller redan delar från Rackham, samt ytterligare ett par album, så jag tror aldrig det var tänkt att bli den som en uppföljare ändå. För de kunde ju rimligtvis då kombinerat de album som faktiskt hänger ihop till en film istället.

Så hade de gjort en andra film skulle det antagligen bli ett liknande hopkok av några andra album.

Kristallkulorna / Solens låter kanske troligt då de är bland de mer spektakulära och så. Men de är nog väl politiskt känsliga idag, så den filmbearbetningen kommer ju inte likna nått antagligen.

Men Månen tur och retur är också spektakulära, och rimligt oproblematiska.

ZF
Medlem
Skrivet av Mr_Drake:

Inte för att vara den som är den, men Haddock dyker upp i album nr 9 (Krabban med Guldklorna) och Faraos Cigarrer är det 5:e

Om det även gäller i originalutgivningen då. ?

En del saker får ju en helt annan kronologi i översättningen.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tintin borde passa utmärkt som ett peka-klicka-spel likt hur Lucasarts gjorde med Indiana Jones.

Japp. Exakt. Så.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Äntligen! Mina förväntningar är skyhöga. Det här är nog tänkt att vara ett substitut för andra 3D filmen som inte verkar komma. Inte mig emot. Enda orosmolnet är att Pendulos spel kan vara ojämna men jag håller tummarna att det håller hela vägen här.

Skribent
Skrivet av ZF:

Fast Spielbergs film innehåller redan delar från Rackham, samt ytterligare ett par album, så jag tror aldrig det var tänkt att bli den som en uppföljare ändå. För de kunde ju rimligtvis då kombinerat de album som faktiskt hänger ihop till en film istället.

Så hade de gjort en andra film skulle det antagligen bli ett liknande hopkok av några andra album.

Kristallkulorna / Solens låter kanske troligt då de är bland de mer spektakulära och så. Men de är nog väl politiskt känsliga idag, så den filmbearbetningen kommer ju inte likna nått antagligen.

Men Månen tur och retur är också spektakulära, och rimligt oproblematiska.

Sant, fast filmen slutar ju

med att de hittar en skattkarta, bestämmer sig för att leta rätt på skatten och beger sig iväg ut på havet (om jag kommer ihåg rätt).

Konstigt slut om man väljer att nästa film ska utspela sig någon helt annanstans, vill minnas att det kändes som en "to be continued" typ.

Med det sagt. Jag är ingen särskild Tintin-expert. Har läst alla album skulle jag tro, men det var länge sedan samt att jag en gång i tiden kom jävligt långt i "Tintin i Tibet" till SNES också!

Chefredaktör

Oohh, det kittlar i nostalginerven!

Medlem
Skrivet av ZF:

Om det även gäller i originalutgivningen då. ?

En del saker får ju en helt annan kronologi i översättningen.

Det jag snackar om är ordningen för orginalutgivningen. Den svenska utgivningen minns jag har en annan ordning precis som du skriver. Vet dock inte ordningen dom gavs ut i Sverige.

ZF
Medlem
Skrivet av Shadee:

Sant, fast filmen slutar ju

med att de hittar en skattkarta, bestämmer sig för att leta rätt på skatten och beger sig iväg ut på havet (om jag kommer ihåg rätt).

Konstigt slut om man väljer att nästa film ska utspela sig någon helt annanstans, vill minnas att det kändes som en "to be continued" typ.

Med det sagt. Jag är ingen särskild Tintin-expert. Har läst alla album skulle jag tro, men det var länge sedan samt att jag en gång i tiden kom jävligt långt i "Tintin i Tibet" till SNES också!

Mer spoilers, såklart:

Jo det stämmer, jag glömde den biten. Men slutet var även att själva huset var skatten, samt att en del av det kartan visar också fanns där.

Så lite tårta på tårtan med mer skattjakt kanske? Har iof inte hindrat Lara eller Drake.

Och sen var det ju det där med källmaterialet. Ska det kombineras med flera källor även då eller bara vara en i uppföljaren. Vilka kan passa in för att dryga ut actionkvoten med? "Plan 714" kanske, lols. ;D

Grattis till bedriften. Har för mig kontrollerna var minst lika dryga som i Lejonkungen.

Hakuna matata.

Skrivet av Mr_Drake:

Det jag snackar om är ordningen för orginalutgivningen. Den svenska utgivningen minns jag har en annan ordning precis som du skriver. Vet dock inte ordningen dom gavs ut i Sverige.

Ja, det kanske spelar mindre roll ändå. De som är aktuella för filmatiseringen är ju lite senare, och Tintin gavs ut ganska tidigt i Sverige så det är nog bara de äldre, som ändå inte kan komma på tal för film av olika anledningar, som kan ha annan ordning.

Skribent
Skrivet av ZF:

Mer spoilers, såklart:

Jo det stämmer, jag glömde den biten. Men slutet var även att själva huset var skatten, samt att en del av det kartan visar också fanns där.

Så lite tårta på tårtan med mer skattjakt kanske? Har iof inte hindrat Lara eller Drake.

Och sen var det ju det där med källmaterialet. Ska det kombineras med flera källor även då eller bara vara en i uppföljaren. Vilka kan passa in för att dryga ut actionkvoten med? "Plan 714" kanske, lols. ;D

Grattis till bedriften. Har för mig kontrollerna var minst lika dryga som i Lejonkungen.

Hakuna matata.

Ja, du har nog rätt att det hade blivit lite kaka på kaka att köra vidare med Rackham den Rödes skatt. Hoppas det blir någon ny film i alla fall, oavsett vilken bok det nu blir.

Medlem

Jäklar vad mys, det här ser jag fram emot!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar