Dualsense Edge avtäckt - Playstation 5-kontroll med massa extra funktioner

Robot
Dualsense Edge avtäckt - Playstation 5-kontroll med massa extra funktioner
Medlem

Väldigt nyfiken på om den kommer fungera trådlöst till PC. Snygg design btw.

Skrivet av B-itta:

Väldigt nyfiken på om den kommer fungera trådlöst till PC. Snygg design btw.

Det bör den väl göra. Kör PS4-kontrollen trådlöst till PC.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det bör den väl göra. Kör PS4-kontrollen trådlöst till PC.

Kan inte spela trådlöst med min vanliga Ps5 kontroller.

Medlem

Hoppas den blir i bättre kvalite än standard

Medlem

Spännande. Jag gav 1200 för min Elite v1, där nånstans tycker jag vore rimligt. Säg 1500 med dagens priser. Ska de ha mer än så behöver den vara betydligt mer välbyggd och hållbar än Microsofts versioner.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Kan inte spela trådlöst med min vanliga Ps5 kontroller.

DS4Windows fungerar även med Dualsense. Kan köra både trådat och med bluetooth.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Spännande. Jag gav 1200 för min Elite v1, där nånstans tycker jag vore rimligt. Säg 1500 med dagens priser. Ska de ha mer än så behöver den vara betydligt mer välbyggd och hållbar än Microsofts versioner.

Jag skulle bli förvånad om den lanseras för under 2000 kr. Men visst vore det trevligt.

Skrivet av B-itta:

Kan inte spela trådlöst med min vanliga Ps5 kontroller.

Låter märkligt, borde väl fungera via bluetooth?

Medlem

När priset på kontrollerna snart överstiger priserna på konsolerna..

Medlem

ingen chans att det kommer landa på under 2000, bara kolla tidigare tillbehör. PS tillbehör har alltid varit dyrare än Xbox tillbehör.

Avstängd

Skulle kunna tänka mig köpa ifall man kan förändra kontroller så den ser ut som en xbox kontroll. Meningslöst annars.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Låter märkligt, borde väl fungera via bluetooth?

Ja, PS5 kontrollen fungerar med PC via bluetooth, inga konstigheter.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Spännande. Jag gav 1200 för min Elite v1, där nånstans tycker jag vore rimligt. Säg 1500 med dagens priser. Ska de ha mer än så behöver den vara betydligt mer välbyggd och hållbar än Microsofts versioner.

Elite 2 går på nästan 1 800 idag.

Medlem

Är inte speciellt intresserad av massa extraknappar på baksidan osv men möjligheten att kunna byta ut slitna spakar dock.

Medlem

Skulle kunna tänka mig att ge kring det dubbla mot en "vanlig" PS5-kontroll på denna, men gissar på att den blir dyrare än så och då är det verkligen inte värt det för mina timmar vid konsolen. Ser väldigt bekväm ut, Dual Sense är redan tvåa för mig efter Switch Pro kontrollen och strax för Xbox Series kontrollen, så hade varit kul att testa Edge också.

Medlem

Original kontrollen till ps5 är så jävla dålig! Ligger som en påse skit i händerna. Ps4an hade mycket skönare kontroll.

Medlem

Kan inte låta bli att endast se en Funko Pop Vader. 😄

Medlem

Och här sitter jag, som fortfarande inte fått möjligheten att uppleva vad org Dualsense egentligen innebär :¨(

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Är inte speciellt intresserad av massa extraknappar på baksidan osv men möjligheten att kunna byta ut slitna spakar dock.

Det kan du väl på alla kontroller. Köp en skruvmejsel.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det kan du väl på alla kontroller. Köp en skruvmejsel.

Sorry var lite snabb. Du menade magnetiska såklart. De är ju snarare svårare att byta. Mina razer wolverine spakar börjar bli slitna och det går inte längre att köpa nya. Kontrollen är bara 2 år gammal.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Kan inte spela trådlöst med min vanliga Ps5 kontroller.

Jag kör trådlöst med mina PS5 kontroller, både till PC (BT dongle) och AppleTV (som i sin tur streamar spel från datorn) utan några som helst problem?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det kan du väl på alla kontroller. Köp en skruvmejsel.

Absolut och det har jag gjort men problemet är ju att det inte finns originaldelar att få tag på utan de man kan köpa är oftast usel gummikvalitet på. Köpte metallspakar nu senast men det var ju ännu sämre :/.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Elite 2 går på nästan 1 800 idag.

Är den verkligen värd det priset? :/

Medlem
Skrivet av B-itta:

Kan inte spela trådlöst med min vanliga Ps5 kontroller.

Då måsre du göra nått galet eller ha ett riktigt risigt Bluetoothchip. Den funkar helt seamless trådlöst på PC, även gyron i exempelvis botw.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Då måsre du göra nått galet eller ha ett riktigt risigt Bluetoothchip. Den funkar helt seamless trådlöst på PC, även gyron i exempelvis botw.

Yes genom Bluetooth är allt rätt ostabilt just. Jag kör nu Xbox kontroller med adapter och fungerar otroligt bra. Så hoppades att PS5 skall komma ut med officiell stöd med egen adapter till windows. Kan möjligen testa med en ny Bluetooth adapter.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Då måsre du göra nått galet eller ha ett riktigt risigt Bluetoothchip. Den funkar helt seamless trådlöst på PC, även gyron i exempelvis botw.

Fungerar motståndet i avtryckarna på pc?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Fungerar motståndet i avtryckarna på pc?

Rent tekniskt ja, men spel som har stöd för det är väldigt få.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Rent tekniskt ja, men spel som har stöd för det är väldigt få.

Ok så att ps5 versionen av spelet har funktionen är ingen garanti för att pc versionen av samma spel har det?

Redaktör
Skrivet av Lilagröt:

Ok så att ps5 versionen av spelet har funktionen är ingen garanti för att pc versionen av samma spel har det?

Exakt. Det är upp till utvecklarna.


signatur
12
Skriv svar