Brandon Sanderson har format världen i Subnautica-utvecklarnas Moonbreaker

Robot
Brandon Sanderson har format världen i Subnautica-utvecklarnas Moonbreaker

Nu vet vi vilket spelprojekt den kända författaren jobbat på.

#Brandon-sanderson, #Moonbreaker, #Unknown-worlds


Avstängd

När jag såg trailern igår så trodde jag att jag redan sett detta spel, men det va tydligen dungeon and dragons jag hade sett tidigare. Tror inte FZ har gjort en artikeln om detta.

Medlem

Jag tycker detta verkar nice. Inte för att jag är killen som kommer sitta ner och måla. Mer för att det verkar vara ett kompetent figurspel i en värld som faktiskt har berättelser.

Medlem

Tycker detta har potential! Personligen har jag alltid varit mer intresserad av spelaspekten snarare än samlar-, och målaraspekten av figurspelshobbyn, så det digitala mediumet passar mig bättre. Nu hoppas jag bara på ett spelsystem som kan generera ett varierat och utmanande meta så att det kan hålla ett tag. Att de verkar vilja injicera både substans och personlighet i världen skadar inte heller, även om det estetiska inte är en fullträff i min bok.

Medlem

Såg ju riktigt kul ut. En får hoppas att det släpps till mer än enbart PC så småningom. Ser ju ut att passa perfekt på Switch.

Medlem

Det som fick mig intresserad var det som sas i snacket efter trailern.

Citat:

"you deploy units and you move them around on the battlefield and you get all these crazy game-changing powers kind of like hearthstone meets x-com"

Det låter som något jag åtminstone kommer testa.

Här är en länk som startar vid presentationen direkt efter trailer https://youtu.be/TFrp6JHDqXo?t=117

Inaktiv

De hoppar från genre till genre som ingen annan utvecklare. Hoppades på Subnautica 2 då deras expansion var en besvikelse men en annan utvecklare verkade göra en intressant narrativ kopia.

Medlem

Hade varit coolt med ett Subnautica-liknande spel i en Sanderson värld, får hoppas dom fortsätter att jobba ihop.

Medlem

Det här var rätt långt från vad jag förväntade mig efter Subnautica.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar