Dice jobbar på att introducera klasser till Battlefield 2042

Medlem

En Remake på BFBC2 så man kan lira ett riktigt Battlefield. Den känslan har inte BF haft dom senaste 5 spelen.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Undrar om det där är en generationsfråga. Jag tycker BF-serien började gå åt pipan redan vid BF3, då de introducerade sin äckliga browser-lösning för att joina servrar och folk inte längre kunde driva sina egna hur de ville.
Jag kanske hänger upp mig på kringliggande system mer än själva gameplayet men även det tycker jag gick åt fel håll.

Gubbig "på min tid" : Tacka vet jag 1942, BF:V och BFBC2

Också gubbe, och håller med, till viss del. Förträngt browser-eländet från trean :'D sörjer fortf all modsupport som Dice bestämde sig för att dom inte orkar med.
Jag hade dock mycket roligt i bf3 å bf4 trots brister å launchstrul, bf4 är nog den titeln jag lagt ner absolut mest tid på och har mest kärlek till faktiskt.
Jag diskriminerar hänsynslöst alla tidsepoker utom nutid och framåt bör även nämnas

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Undrar om det där är en generationsfråga. Jag tycker BF-serien började gå åt pipan redan vid BF3, då de introducerade sin äckliga browser-lösning för att joina servrar och folk inte längre kunde driva sina egna hur de ville.
Jag kanske hänger upp mig på kringliggande system mer än själva gameplayet men även det tycker jag gick åt fel håll.

Gubbig "på min tid" : Tacka vet jag 1942, BF:V och BFBC2

Kan iof hålla med att det började gå utför redan vid BF3 men jag har lagt ner mest tid på Bf4 så det måste betyda något 😅.
Bästa var BF2, tätt följt av Bad Company 2 och 1.

Tvivlar på att det är en generationsfråga då jag tillhör den ”äldre” skaran som spelar.

12
Skriv svar