Riots League of Legends MMO

Medlem
Riots League of Legends MMO

Det finns inte jättemycket information där ute om det nya MMO som Riot utvecklar, förutom att det finns en gedigen lore i världen som skapats under tiden League of Legends funnits.

Här finns en bra video som förklarar vad vi kan förvänta oss av raser, folk och andra magiska intriger i världen utifrån den lore som redan finns.

På något sätt så tror jag att just det här MMOt kommer bli en succe, just på grund av att League of Legends har krattat manegen i 13 år nu. Precis som Warcraft 1-3 gjorde innan World of Warcraft.

Sen jobbar ju den gamle räven Ghost Crawler på det, vilket man kan se som en fördel?

Fyll gärna på tråden med mer matnyttig information om ni ser något där ute!


signatur

IDKFA

Medlem

Kan verkligen rekommendera Necrits Youtube-kanal, många intressanta grejer som han berättar om! Allt ifrån världen, lore, karaktärer med mera!

Jag ser själv fram emot detta spel, ska bli kul att få följa med på resan de kommande åren!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

På något sätt så tror jag att just det här MMOt kommer bli en succe, just på grund av att League of Legends har krattat manegen i 13 år nu. Precis som Warcraft 1-3 gjorde innan World of Warcraft.

Exakt så resonerar jag! Förutsättningarna finns ju verkligen här,
men man vågar ju inte hypa upp sig för något nuförtiden, men det är helt klart väldigt spännande!

Medlem
Skrivet av poorks:

Exakt så resonerar jag! Förutsättningarna finns ju verkligen här,
men man vågar ju inte hypa upp sig för något nuförtiden, men det är helt klart väldigt spännande!

Nä försöker att inte hypa mig själv för mycket, men gillar allt med League of Legends världen. Jag är ett stort fan av den färglada art worken med lite glimten i ögat.


signatur

IDKFA

Medlem

Har inga förväntningar, men det kan ju bli helt okay.

Medlem

Som nämnts så tror jag också på detta just pga Riot har byggt upp en lore/värld i 10års tid.

Sen är det ju en fördel att de redan har en enorm spelarbas i sina andra projekt som redan kretsar denna värld.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Som nämnts så tror jag också på detta just pga Riot har byggt upp en lore/värld i 10års tid.

Sen är det ju en fördel att de redan har en enorm spelarbas i sina andra projekt som redan kretsar denna värld.

Ja League of Legends har ju i runda slängar 115 miljoner aktiva spelare, så om bara 10% testar spelet och hälften stannar kvar så borde det ses som en succé.

En video till från Necrit där han spekulerar hur klasser och raser skulle kunna fungera i spelet.


signatur

IDKFA

Medlem

Exakt det du säger sa jag till en kollega idag, fasiken va skumt

Medlem

Nja tror inte på MMO spel. Har inte gått bra för något nytt vad jag vet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja tror inte på MMO spel. Har inte gått bra för något nytt vad jag vet.

Säg vad man vill om Riot; men de har lyckats riktigt bra med LoL och nu på senare tid även med Valorant De - om någon - är mer kvalificerad att skapa ett fantastiskt MMO.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Moderator | Testpilot

Rensat bland kommentareran. Håll er till att snacka om ämnet som trådskaparen satt upp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Just nu kan jag enbart spekulera hur spelet kommer att bli, finns så mycket nyfikenhet hos mig för tillfället. Släcker törsten i League of Legends och World of Warcraft SoD tills vidare. Men man undrar ju lite om Riot försöker uppfinna MMO på nytt eller om de gör något i stil med World of Warcraft. Necrits video som han släppte för några veckor sedan tar upp hur Blizzard under de senaste 5 åren har gjort om "Classic" formeln 3 gånger med Vanilla Classic 2019, Hardcore 2023 och nu senast med Season of Discovery 2023. Guild Wars 2 kan även vara en viktigt del i detta recept då det finns så kallade "Mega-severs", intressant.

För er som är intresserade:
https://www.youtube.com/watch?v=-IpMWvNc5U8


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

1
Skriv svar